Gå til innhold

butikker som selger US deler i grenland.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen delebutikker i grenlandsområdet som handler deler til US biler, og som har grei snøring på hva de selger (og eventuelt hvem jeg burde holde meg unna, eller bare begynne å bestille ting på nett direkte fra statene) er vel litt kløn å få til frakt på tyngre deler.. har aldri bestilt bildeler på nett.

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkeno stress med stor/tunge ting i fra USA. Uansett hvor mye det har kostet meg å sende ting over så har jeg alltid spart på å kjøpe i USA enn i Norge.

Ta Pony Parts her i Norge, de skulle ha 15.000,- for KUN felgene jeg har nå. Da kommer gummi og MVA i tillegg. Jeg bestilte samme felger med "dyr" gummi ferdig lakt på, fikk sendt det til Norge. Jeg betalte 12.000,- for alt levert på døra inkl. MVA & shipping.

Skulle også ha ett pledd til bilen (org. del), da skulle Pony Parts ha 5.000,- etter å ha titta litt på nett fant jeg akkurat samme pledd, helt nytt fra fabrikken til bare 350,- . Lurer på hva jeg valgte.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problemer med å bestille på nettet. Jeg har åpnet egen postboks hos jetcarrier og alle delene jeg bestiller blir sendt dit. Der pakkes alle delene sammen til en forsendelse og sendes hjem til meg. Deretter får jeg en faktura i posten på frakt og mva.

Siste eksempel: bremseklosser til -88 Fiero i Norge kom på 450,- pluss postoppkrav, bestilte dem i usa og da kom det på 289,- levert på døra hjemme!!!! Frakten fra USA er mindre enn i Norge....utrolig Hvis du har tid til å vente noen uker og det du skal ha over er veldig tungt, da sender de det med båt og det koster 1500 kr inntil 1500 kilo. Sist jeg tok inn en ZZ4 motor, tok det bare tre uker å komme hjem til meg.

Ofte er frakten innen USA gratis hvis man handler over 100 USD. I dag er det bare morro å bygge amerikanske biler. Kan ikke være enkelt å selge deler her i Norge, når det er så enkelt å bestille dem fra USA og rett hjem til utrolige billigere priser... Til og med deler som de sier er umulig å oppdrive... kryr det av på ebay...

1978 Chrysler New Yorker Brougham 6,6, byttes i HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansen & Simonsen på Kjørbekk handler litt US deler, du kan jo sjekke med dem. Har ikke handlet særlig mye der selv, så jeg har ikke nevneverdig med erfaringer derfra. Handler det aller meste direkte fra USA selv, gjerne med JetCarrier løsningen.

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har Hansen og simonse, Granheim der fikser det meste, men ha en summit eller jegs katalog, så du kan få nogelunde rett pris.

Så har du matick Custom:puke: også på kjørbekk... DYR og vanskelig, men kjekt å ha vis du bare MÅHA en duppeditt, for det finnes mye rart i hylla...

Så har du Muroc speedshop i Bamble, han skaffer alt, med human Kr/dollar pris...

Så har du Huggern i BØ, som har begynt å handle med deler...

Phoenix i Tønsberg har masse å skaffer enda mer, mange klager på priser, men det er bare å kjøpe endel å bli kunde, så synker prisene...

Men å ringe rundt til 3-6 du føler for å da ta med AArnes, US Autoparts, Ponyparts, ja da kan du spare masse penger å få delene dagen etter....

Det den ene sier er helt umulig, har noen andre på lager, men neste gang så kan det være omvendt...:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv blant norske butikker kan prisene variere med flere hundre prosent. Da jeg kjøpte ARP veiv-overfall-bolter (main bolts) til small block'en fikk jeg oppgitt priser fra ca 350 inkl moms til 750 pluss moms!

Fra Summit hadde jeg fått de over for litt over 200,-

Med Jet Carrier er det ganske vanlig å få deler for 10kr/dollar.

Fikk forresten litt småtteri hjem rett før helga. 2 hp ministerter fra Ebay for 770kr og ARP bellhousing bolts (som fester T56 kassa til motoren) for 490kr alt inkludert.

9,80kr pr dollar med flyfrakt hos JetCarrier.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite eksempel på VILLE norske priser som jeg kom over i dag:

Belltec senkesett til Tahoe fra Custom Import: kr.9630,- + mva, altså kr.12037,-

Det samme settet koster fra Summit den nette sum av $319 altså kr.2009,- med en dollarkurs på 6,30. Det er en forskjell på kr.10.000,- !!

CI sier riktig nok at du får 50% på veiledene priser hos dem, men 6000,- er fremdeles tredobbelt, og vi snakker nesten 19/dollaren! Useriøst spør du meg.

Totalpris fra Summit via JetCarrier vil være ca. 3500,-

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde jo det da.. derfor jeg sier at totalt levert fra Summit kommer dette på 3500,- ferdig momset og levert her.

I tillegg kan man med rimelig sikkerhet anta at CI ikke betaler det samme fra sin leverandør som jeg betaler fra Summit i utgangspunktet og neppe heller den samme fraktkostnaden som jeg betaler for en enkel flypakke.

For å sammenligne totalprisen må man jo heller ikke glemme at jeg også hadde måttet betale frakten fra CI til meg, noe som garantert kommer på noen hundringser... så det er uansett snakk om en tilnærmet dobling av prisen, og det er på tømmesalget med 50% avslag..

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er amerikanerne som er gniene eller norske importører som er dårlige til å forhandle frem gode grossistavtaler vet jeg ikke, men jeg har hørt at endel norske importører må betale vanlig sluttbruker pris på varene de tar inn.

Da er det ikke rart det baller på seg.

Men jeg har også eksempler på det motsatte:

Kjøper du Boulet Boots (bra cowboy boots laget i Canada) direkte fra Canada blir det samme pris som de tar hos norske Conwoy Mail.

Samme med skinn og lær ting (ja, jeg driver med mye rart) fra Tandy Leather i USA kontra Smith & Bull på Hønefoss. Samme priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. dette utviklet seg bra kjapt.

Bead-lock: takker for en god liste. Er så mye enklere å finne slikt når man har fått fatt i noen navn. Så får jeg i hvertfall fiksa de småbitene jeg trenger denne sesongen.

Hot Rod / ChevyKen: Oi.. imponerende stygge prisdifferenser ute og går.. tror nok det blir en jetcarrier løsning, og diverse bestillinger i løpet av vinteren gitt, etterhvert som jeg får summet meg.. skal studere neste halvår i statene uansett... det er da den virkelige deleplukkingen starter :)

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lyst å legge ut en aldri så liten bruksannvisning på hvordan JetCarrier funker og annet som er verdt å vite om det.

Man må vel fortsatt betale moms på kjøpe summen av delene?

Og hvor lenge trenger det å få delene?

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bruksanvisningen finner du enkelt på jetcarriers hjemmeside

magnum.no

Du må selvsagt betale moms på varene og frakten.

Veldig grovt fortalt funker det slik:

Selger belaster VISA-kortet ditt det han skal ha i det du kjøper varen.

Han sender varen til din mailbox i NJ.

Jet carrier pakker alt i ett kolli, sender varene fra NJ og hjem til deg, og sender deg regning på frakt USA-hjem til deg pluss moms og evt avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider