Gå til innhold

butikker som selger US deler i grenland.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Vil bare legge til at du må "booke" pakken hos jetcarrier etter at du har handlet slik at de vet at pakken din kommer. Det er også en adresse for flyfrakt og en adresse for båtfrakt. Ellers er de meget effektive og hyggelige å snakke/maile med om man lurer på noe :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke orker å sote med import selv, kan man importere via Skaugs Servicesenter i Br.dal, rett nord for hamar, han importerer annenhver uke fra Summit. Utpris levert Br.dal er dollaren ganger med 13,75 inkl mva, eller da ganger 11 + mva. Dette synes jeg er en grei deal, det koster ikke så mye, og du vet at hvis det ryker på turen over sitter du ikke med sjegget i postkassa. http://www.skaugs.no/12.html

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke orker å sote med import selv, kan man importere via Skaugs Servicesenter i Br.dal, rett nord for hamar, han importerer annenhver uke fra Summit. Utpris levert Br.dal er dollaren ganger med 13,75 inkl mva, eller da ganger 11 + mva. Dette synes jeg er en grei deal, det koster ikke så mye, og du vet at hvis det ryker på turen over sitter du ikke med sjegget i postkassa. http://www.skaugs.no/12.html

Det kan jo ikke bli stort enklere enn å bruke jetcarrier om man skal gjøre det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Jetcarrier sitter du selv med ansvaret om noe skulle være defekt, og om ikke alt er på lager blir det flere sendinger...jeg synes at det var en billig forsikring, men så bor jeg rimelig nærme, da...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant, men man kan jo forsikre sendingen via jetcarrier ved å huke av et kryss på den rette plassen når man booker en sending. :) men helt klart, kan noen andre gjøre jobben og ha hele ansvaret så er jo det enda enklere selv om man på betale et par kroner ekstra pr dollar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det egentlig et dilemma dette.

På den ene siden vil jeg selvsagt ikke at det skal bli slutt på US dele butikker i Norge. På den annen side hadde jeg ikke hatt råd til å bygge rod i det hele tatt dersom jeg skulle betalt 13-14 kr/dollar for alt av deler jeg har kjøpt.

Norske US delebutikker fremhever fordelene med bedre service og sikkerhet. På den annen side hører en tallrike skrekkhistorier om arrogante og kranglete ekspeditører, fraskrivelse av ansvar osv. NB! Gjelder ikke alle!

Dessuten gjelder jo ikke vanlig bytterett på spesialbestilte varer. Norske butikker som tar inn deler kun etter bestilling kan bruke dette "smutthullet" i kjøpsloven på nesten alt de selger.

Legg så til at kundeservicen hos Jetcarrier er glimrende. "Tech help" servicen hos Summit er kjempemessig. Du trenger ikke engang være kunde hos de for å få hjelp. Delene du spør om trenger ike være kjøpt hos de! Ring kundekonsulentene hos Summit. De er hjelpsomheten selv.

Her har norske butikker virkelig mye å lære. Dette handler ikke om penger og kundegrunnlag engang. Det handler om holdninger.

Jeg har ennå tilgode å få tilsendt feil deler eller ufrivillig å få delt opp en sending fra USA. Har kjøpt for ca 40.000kr de siste 5 årene.

Men man må være pinlig nøyaktig, følge opp mailer med telefonsamtaler, rimelig god i teknisk engelsk og ikke redd for å ringe "over dammen".

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

HVa slags frakt bruker dere fra Summit?

Skal bestille noe småtteri, så hopper over jetcarrier. Hva slags shipping anbefales da? Og hva anbefales å bruke fra summit til jetcarrier?

67 Ford Mustang 390 HT -Little red rocket-

87 Ford Orion 1,6 -Bilen med det rare i-

00 Skoda Pickup 1,9 -Truck of the year-

Every song gets better on the road

Lenke til kommentar
Del på andre sider