AMA Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Har tenkt og chippe lightningen min, men hvordn gjøres det? På samme måte som en Europeisk bil, man bare bytter chipfil? Eller er det mere komplisert? Hvor isåfall ligger hjernen med den originale "chippen"? Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Bytt heller reimhjul på veiva og kompressoren viss det er mer hester du vil ha. Ellers så kan du kjøpe en håndholdt tuner hos forex http://www.diablosport.com/ Enkompis av meg brukte denne på en "bygget" lightning motor med annen presse og div, benka over 500hk på hjula. Tror http://www.summitracing.com selger diablosport tunere. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMA Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Bytt heller reimhjul på veiva og kompressoren viss det er mer hester du vil ha.Ellers så kan du kjøpe en håndholdt tuner hos forex http://www.diablosport.com/ Enkompis av meg brukte denne på en "bygget" lightning motor med annen presse og div, benka over 500hk på hjula. Tror http://www.summitracing.com selger diablosport tunere. Hei. Hvilket reimhjul er det som kan byttes og hvor får man kjøpt dette? Samt reima? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SamH Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 http://www.nloc.net/vbforum/ Siter Bronco World 460, AFR225, NOVI2000, MegaSquirt GearCalc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Du bytter reimhjulet på kompressoren slik at den sviver raskere og dermed gir mer ladetrykk til motoren, som igjen resulterer i mer hester og dreiemoment. Lightning motorene bør ikke overtrimmes da de har ganske veike veivstag. Men holder du deg under 500hk bør det gå greit. (svinghjuls hester) Skal se om jeg finner en direkte link til der de selger reimhjul til deg, og se om du må bytte reimhjul på veiva også eller om det går å bytte bare på kompressoren. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 De selger reimhjul på http://www.motors.ebay.com http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HARLEY-COBRA-LIGHTNING-SUPERCHARGER-BLOWER-PULLEY-50-HP_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33741QQitemZ7934119823QQrdZ1 Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMA Skrevet September 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Hei og takk for linker :) Er det slik og forstå at det bare er og bytte dette reimhjulet på kompressoeren, eller er det flere hjul som må byttes? Må jeg bytte reima også kanskje etter som hjulet blir større? Eller blir det mindre kanskje? :) Ialle fall ska dette gjøres:) da dette virker mye forsvarlig og lett gjøres :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Ja det gir mye power for penga. Har snakka litt med han kompisen min som trimma lightgningen sin noe ganska sykt. Man sier at det er best å skifte til større reimhjul på veiva pga viss man setter på mindre oppe på kompressoren så har reima lett for å spinne litt på reimhjulet. Han sier også at du må få deg et reimhjul der det følger med reim da det var det enkleste, og det er som kjent ofte det beste :-) Skal se om jeg ikke finner en liten link til deg jeg. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Jeg ville hvertfall aldri satt på noe annet en effektanlegg og til nøds åpent filter. Motoren tåler enkelt å greit IKKE 500hk PÅ SIKT.. Jeg hadde ALDRI kjøpt en Lightning med 500 hk. Så lenge ikke innmaten i motoren er blitt oppgradert! Vis du kjøper en hvilken som helst annen bil, vil heller ikke den tålt 35% økning overtid. Tenk litt på det når du skal selge den også.. Er sikkert en eller annen som syntes det er kult med 500hk, men det er sikkert mange andre som veit at den motoren ikke tåler det, å da eliminere bort din bil! Å hva vil et motorhavari/gearkassehavari koste? Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMA Skrevet September 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Ja det gir mye power for penga. Har snakka litt med han kompisen min som trimma lightgningen sin noe ganska sykt. Man sier at det er best å skifte til større reimhjul på veiva pga viss man setter på mindre oppe på kompressoren så har reima lett for å spinne litt på reimhjulet. Han sier også at du må få deg et reimhjul der det følger med reim da det var det enkleste, og det er som kjent ofte det beste :-) Skal se om jeg ikke finner en liten link til deg jeg. Hei, supert at du gidder og hjelpe til med dette, blir bra =) Håper du finner en link til meg med en komplett løsning, da jeg ikke er en kløpper til og finne "rette" deler på nett selv. Du kan kanskje høre med kompisen din om det er vanskelig og bytte denne reima? Hjulene i seg selv skulle sikkert ike være noe problem, men ser for meg reima kan være litt værre, da den er lang og det er trangt. Igjen, takk for all hjelp så langt. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMA Skrevet September 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Jeg ville hvertfall aldri satt på noe annet en effektanlegg og til nøds åpent filter. Motoren tåler enkelt å greit IKKE 500hk PÅ SIKT.. Jeg hadde ALDRI kjøpt en Lightning med 500 hk. Så lenge ikke innmaten i motoren er blitt oppgradert! Vis du kjøper en hvilken som helst annen bil, vil heller ikke den tålt 35% økning overtid. Tenk litt på det når du skal selge den også.. Er sikkert en eller annen som syntes det er kult med 500hk, men det er sikkert mange andre som veit at den motoren ikke tåler det, å da eliminere bort din bil! Å hva vil et motorhavari/gearkassehavari koste? Hei, nå har da aldri jeg sakt at jeg skal ha 500HK på lightningen min. Og har heller ikke planer om det, da jeg er fult klar over at veiva ikke tåler dette. Målet er ca 450hk og ikke noe mere en det. Det skal sies at min far også har en lightning og den er "trimmet" til ca. 450hk og det har fungert utmerket i over 2 år nå. Og de 70HK merkes utrolig godt! Tror psi`n på kompressoren ligger på 14 og originalt er vel 0,8psi. Ha forøvrig montert K&N luftfilter og vurderer effektanlegg, men tror ikke effekten kommer noe mye mere over 450hk uansett. ? Men takk for bekymringen. Lurer litt på om kanskje bensintrykket må justeres noe? Noen som har en formening om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Hehe ja burde tåle det vis du behandler den fint med 450. Men hvertfall da jeg kjøpte min for 2 år siden. Blei jeg anbefalt av Wagen å ikke kjøpe de med 500hk... Dem som selger å monterer dette kittet, man får kjøpt! Sier vel sitt i grunn:P PSI måleren på bilen min gikk jo fra -10 til +10 eller noe, ved maks pådrag lå denne på 10, men skjønte meg aldri på den måleren jeg.. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 14,7psi = 1bar Husker ikke hva som er orginalt trykk i lightningene, men litt trykk økning tåler de fint. Problemet er at veivstakene er forsvake og stemplene også kunne vert bedre. Uansett så tåler de en liten oppgradering uten å bli revet i filler. http://www.rpmoutlet.com var stedet han kompisen min handlet og her er direkte link til lightning produktene deres http://www.rpmoutlet.com/lightning.htm De kitta der følger det med korekt lengde flatreim etter pulley byttet. Lykke til, og for all del bare spør viss det er noe du lurer på, så skal jeg høre med han kompisen min viss det er noe jeg ikke kan svare på. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMA Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 14,7psi = 1bar Husker ikke hva som er orginalt trykk i lightningene, men litt trykk økning tåler de fint. Problemet er at veivstakene er forsvake og stemplene også kunne vert bedre. Uansett så tåler de en liten oppgradering uten å bli revet i filler. http://www.rpmoutlet.com var stedet han kompisen min handlet og her er direkte link til lightning produktene deres http://www.rpmoutlet.com/lightning.htm De kitta der følger det med korekt lengde flatreim etter pulley byttet. Lykke til, og for all del bare spør viss det er noe du lurer på, så skal jeg høre med han kompisen min viss det er noe jeg ikke kan svare på. Hei igjen. Kanskje du kan høre med han kompisen din om han kan sette opp en direkte link til med på det jeg trenger for ca 50hk. Må vel også ha det verktøyet for og ta av og på hjulene? Ble så mange forskjellige hjul og reimer og størrelser at jeg ble litt forvirret.. Vet liksom ikke hva jeg skal ha. Forstår det slik at jeg må ha 2 forkjellige hjul og en ny reim. Hade vært fint hvis han hadde sydd sammen en annbefalt løsning til meg så det er bare og bestille og betale.. Ber kanskje om mye nå, men blir lettest for meg slik :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Kan altids jatte med han litt, menne det stod jo på den siden jeg linka til hvor mye hester de forskjellige kitta ga. Og det du trenger er et reimhjul og en reim, skal du ha et veldig stort reimhjul som gir veldig mye effekt så må du ha en sånn håndholdt tuner som forex diablosport eller hypertech. Viss det er ca 50hk du vil ha sånn ca så kan du jo bare gå for et sliket "option B boostkit" Du trenger ikke avtrekker verktøy for å ta av det på veiva, kun det på kompressoren du trenger avtrekker til. Og er jo en klar fordel å ha en sliken tuner også da, itilfelle det skal oppgraderes noe mer senere, og du kan endre slik at speedoen viser riktig viss du setter på andre hjul, kan justere på girings tidspunkta og masse slikt snadder. Var et sliket kit han sa du burde kjøpe når jeg snakka med han første gangen. Det var det første han kjøpte før han handla ny presse og satte på effekt anlegg og masse annet dilldall. Mener det var 514 bakhjuls hester han benka den til. Var det 50 bakhjuls hester eller svinghjuls hester du ville ha? Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.