AMA Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Da har jeg sendt inn bestillingen min. Valget falt på Part# MTB820118 http://www.rpmoutlet.com/lightaspm.htm "QC" System 9.75" Diameter Blower Crank Pulley With GatorBack Belt . Adds 8lsb. of booster over stock (lightning) Hva mener dere om dette? Har jeg det som trengs nå for +50hk ekstra? =) Har som sakt fra før K&N luftfilter og vurderer effektannlegg, så blir kanskje litt mer? 450HK Kanskje :):) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Å jøss bevares, det er jo nesten det største reimhjulet som fysisk går på veiva. 8lsb = ca 0,5 bar og det er MYE effekt økning. Men det kommer egentlig ann på hvor mye ladetrykk som er i bilen orginalt da. Viss du vet det så skal jeg ta et lite regnestykke for deg sånn at du vet sånn ca hvor stor pulley du trenger for ca 50hk. Måtte editere litt her da det jeg skrev tidligere ikke blir helt reèlt da bilen har overlading fra før. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NEW Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Da har jeg sendt inn bestillingen min. Valget falt på Part# MTB820118 http://www.rpmoutlet.com/lightaspm.htm "QC" System 9.75" Diameter Blower Crank Pulley With GatorBack Belt . Adds 8lsb. of booster over stock (lightning) Hva mener dere om dette? Har jeg det som trengs nå for +50hk ekstra? =) Har som sakt fra før K&N luftfilter og vurderer effektannlegg, så blir kanskje litt mer? 450HK Kanskje :):) Hallo Sendte deg en PM for en stund siden med nummeret til Siggen, har du fått den? Han kjører vel i dag Norges raskeste Lightning. Han har gjort det meste, fra bunn av. Han har ødelagt ting, og kjøpt ting, han har kjøpt feil ting, og byttet ting. Han har ny blokk, nye topper, preppet kasse, masse forskjellig eksos, ny kompressor, nytt fuel system, osv osv osv osv osv osv osv osv... Om du ringer han så slipper du å høre på teori, der er det meste prøvd i praksis, her i NORGE. NEW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Man bruker ikke chip på dem, man har en programmer man ender innstillingene på :) Superchip er ok, Diablo er bedre. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Hvem er det som snakker om ting som ikke er bygget i Norge da? Har jatta med han kompisen min ang det reimhjulet du har bestillt, og han mener du bør kjøpe med en diablosport tuner til en så stor økning i trykket. Han har også raset hele motoren og kassen har gått 2 ganger, så tror nok han også vet når smertegrensene går. Kjørte også med "blowzilla" pressa til kenne bell. Han var også i direkte kontakt med Jonny Lightning i usa, ang motor og gir oppgraderinger. Og benke ca 700 svinghjuls hester, det er nesten dobbelt av det som er orginalt, og viss da bilen kan kjøres skam hardt hver dag når du vil, så har du gjort NOE riktig ihvertfall. Men uansett, AMA ville anbefalt å kjøpe en diablosport tuner eller et mindre reimhjul. Lykke til. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Her kommer min ”amatør teori”.. Husk også at det er en grense på hva en kompressor tåler av max rpm før det blir for varmt og lagre ryker osv osv.. Orginal Lightning: crank pulley=7,5”, kompressor pulley =2.93” Ved 5500rpm vil det tilsvare 14000 rpm på kompressoren. Den du har bestilt nå: crank pulley=9.75”, kompressor pulley=2.93” Ved 5500rpm vil det tilsvare 18300rpm på kompressoren. Vet ikke hva en orginal Eaton tåler, men tenker 18300rpm er i overkant…. Et alternativ er jo å bytte til en større pulley på kompressoren etter hvert hvis den crank pullyen blir for stor.., f.eks fra en F-150 H-D (3.25” mot Lightningen’s 2.93”) Det vil da ved 5500 rpm tilsvare 16500 på kompressoren. Uansett, tenning bør justeres med mer ladetrykk (f.eks Diablosport tuner som nevnt), samt bruk av kaldere plugger. Tror Lightningen er bra utstyrt på bensintilførselsiden, med dobble 155GPH pumper og 42lb/hr injectorer, 4R70 kassa tåler vel ikke all verden den heller..men dette er bare min mening, enig med NEW at dette bør sjekkes med noen som ”kan” det før du raser motoren\kompressoren\girkassa..men..da har du jo en god unnskyldning til å bygge noe enda råere :) Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Ikke noe amatør teori det der Bowtie, bare reine skjære fakta. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.