Gå til innhold

åpent luftfilter på a3 1.8T

Ranger emnet

geron

Anbefalte innlegg

Hvilket luftfilter er bra å ha til denne bilen. Jeg har hørt at en ikke skal ha de som må smøres inn i olje innemellom, da det tar knekken på Luftmengdemåler (LMM).

Er på jakt etter litt penere lyd når en drar på litt.

Forslag og linker taes i mot med takk.

( ) 06´ Audi A4 Avant 1.9tdi S-line

(x) 06´ Bmw 325iA touring

(x) 04´ Audi A4 Avant 1.8T Q S-line

(x) 98´Audi A3 1.8T ambition

(x) 97´ Ford Fiesta mk4 - ms-design

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring eller send mail til Ts Racing. De selger et tørt filter. veldig likt K&N men i sølv. Er bra filter etter min mening. tøff lyd ;D men et annet et som kansje er råere lyd i er BSR Optiflow som gir den såkalte "due" lyden som plystrer flere ganger etter hverandre. Selges hos http://www.autopower.no kammerat av meg har det på A3. Veldig bra.

2000 Ford Mondeo ST200

19-- MB 190

2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona

X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo spiffo!

Er int jeg!

Eller er det ikke noe særlig for LMM min?

Og holder det til en 260hk S3??

Jørn

Er jo like mange meninger om dette som det finns folk. Er noen som ikke anbefaler åpent filter som er satt inn med olje. Dette er et såkalt tørt filter. Var på TS racing og sa jeg skulle ha et åpent filter til Audi S3. Og da var det dette jeg fikk. Det er mere enn stort nok, nesten 30cm langt tenker jeg. Men dette er da bare filteret, så du trenger en overgang i tilegg.. Det ligger bare her og støver opp, så bare si ifra om noen vil ha det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo like mange meninger om dette som det finns folk. Er noen som ikke anbefaler åpent filter som er satt inn med olje. Dette er et såkalt tørt filter. Var på TS racing og sa jeg skulle ha et åpent filter til Audi S3. Og da var det dette jeg fikk. Det er mere enn stort nok, nesten 30cm langt tenker jeg. Men dette er da bare filteret, så du trenger en overgang i tilegg.. Det ligger bare her og støver opp, så bare si ifra om noen vil ha det :)

Send meg en sms når du våkner a?

regner m jeg tar filteret!

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du et ferdig K&N 57i Gen1/2 kit så får du filteret med alt av installasjonsmateriell, inkl eventuelle overganger som trengs. I tillegg får du det viktigste av alt, en festebrakett spesiallaget for å passe din bil!

I de aller fleste tilfeller er det vibrasjoner som ødelegger luftmengdemåleren. Dette blir ofte satt i sammenheng med åpne luftfilter fordi folk bare lar det henge i motorrommet og ikke fester det skikkelig. Se på den originale luftfilterboksen, det er en grunn til at den er så seriøst boltet fast.

Derfor: Kjøp originalt K&N til DIN bil og få med ordentlig utstyr for å feste filteret, problem solved!

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider