Gå til innhold

Vannlekasje

Ranger emnet

OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

Merket i går siden d regnet som bare faen her at jeg hadde halve bagasje rommet med vann :hvaskjera jeg skulle finne ut hvor dette vannet kom fra og jeg fant først ut at det kom inn på høyre sia bak. jeg løsnet pastikdekselet baki der og fant noe filt lignenes greier:

1-1.jpg

2-1.jpg

Som det vises på bildet er det bløtt fra et bestemt sted og nedover. øverst der det er bløtt et så og si nøyaktid der demperen på bakluka er festet (er ikke denne som lekker).

Så renner vannet videre ned mot lykta og renner ned der me pila på neste bilde:

4-2.jpg

og deretter ned i bagasjerommet i teppet og i subkasse og overalt:

3-1.jpg

Har sjekket pakningen rundt bagasjerommet, sjekket der løfteren er festet, sjekket den lille trekantruta og har sjekket di der plastik greiene det går ledninger i (bilde). prøde å tette fort å gale i går kvell med silikon som dere ser:hmmmmmmmmm: :

1-2.jpg

Noen som har vært borti lignendes lekkasje eller kan tenke seg hvor det kan komme fra? :) Har litt lyst å få i anlegg igjenn også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket i går siden d regnet som bare faen her at jeg hadde halve bagasje rommet med vann :hvaskjera jeg skulle finne ut hvor dette vannet kom fra og jeg fant først ut at det kom inn på høyre sia bak. jeg løsnet pastikdekselet baki der og fant noe filt lignenes greier:

1-1.jpg

2-1.jpg

Som det vises på bildet er det bløtt fra et bestemt sted og nedover. øverst der det er bløtt et så og si nøyaktid der demperen på bakluka er festet (er ikke denne som lekker).

Så renner vannet videre ned mot lykta og renner ned der me pila på neste bilde:

4-2.jpg

og deretter ned i bagasjerommet i teppet og i subkasse og overalt:

3-1.jpg

Har sjekket pakningen rundt bagasjerommet, sjekket der løfteren er festet, sjekket den lille trekantruta og har sjekket di der plastik greiene det går ledninger i (bilde). prøde å tette fort å gale i går kvell med silikon som dere ser:hmmmmmmmmm: :

1-2.jpg

Noen som har vært borti lignendes lekkasje eller kan tenke seg hvor det kan komme fra? :) Har litt lyst å få i anlegg igjenn også :D

hadde en opel vectra B (5 dørs) og den lakk inn i plateskjøtene oppe med bakluken..

har vært borte i på vectra a at det kan lekke inn ved kabelen som vist på bildet og ved side ruten bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har fonne ud kor d lakk ;-) d va i ein sveis heilt oppe me demperene t bakluka på den ene sida og i der som festene til hengerfestet på den andre sia. men d er jo et helvete å få tettet driten lekker litt ennå, men jeg har ikkje svømmebasseng i brønna til reservehjulet lengre. noen tips om hva jeg kan bruke å tette me? har brukt både tec-7 å silikon til nå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider