TurboTony Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 hei sann har en volvo som skal chipas nå , er en b230ft motor , men det jeg lurte på er det lurt å bytte bensin pumpe, og hvor får jeg tak i det Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Skal ikke være nødvendig det, etter det jeg vet. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Du må ikke, men det anbefales, i tillegg til uorginal BTR (se ombyggnings guide) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Heller 1500-2000kr fattigere enn bensinkutt, det er døden... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 er det nødvendig med annen BTR, med chip og ladetrykk under 1 bar da? Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 nei.. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet August 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 er det nødvendig med annen BTR, med chip og ladetrykk under 1 bar da? den lader 0,8 nå, men går det ann og stille på den den jeg har? vis ikke hvor får jeg kjøpt det?? mvh tony :) Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 den lader 0,8 nå, men går det ann og stille på den den jeg har? vis ikke hvor får jeg kjøpt det?? mvh tony :) desværre får man ikke justert på den orginale btr'en. Men du trenger ikke Progressiv eller justerbar BTR før du runder 250 hk, og da snakker vi større snurre enn en liten 13c-turbo eller T25 som går varm etter kort tid (sekunder) på rundt 240 hk. Skal du tune FT'en din ville jeg fiksa meg åpent luftfilter (Blir jævla kul suge-lyd;) ), Chip og kjørt med 0,9-1 bar ladetrykk. Da skal du ligge rundt 190-200 realistiske hk. Kan også være en fordel med et grøvere eksosanlegg, men skal ikke være nødvendig for 200hk grensa. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 les litt her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=104282 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 desværre får man ikke justert på den orginale btr'en. Men du trenger ikke Progressiv eller justerbar BTR før du runder 250 hk, og da snakker vi større snurre enn en liten 13c-turbo eller T25 som går varm etter kort tid (sekunder) på rundt 240 hk. Skal du tune FT'en din ville jeg fiksa meg åpent luftfilter (Blir jævla kul suge-lyd;) ), Chip og kjørt med 0,9-1 bar ladetrykk. Da skal du ligge rundt 190-200 realistiske hk. Kan også være en fordel med et grøvere eksosanlegg, men skal ikke være nødvendig for 200hk grensa. har K&N Luftfilter på nå og 3"effekanlegg allerede, så mangler bare chipen og kanskje litt mer :D men takk får hjelpa! Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.