Gå til innhold

242 ombygging

Ranger emnet


eirik med volvo

Anbefalte innlegg

Hehe...Bare å eta mindre, gutta! Helt klart den greieste måten å lette doningen på. I tillegg sparer man jo penger i matbudsjettet, som man kan bruke til tuning av bilen. Kutter man ut smør og majones på brødskiva og roer ned burger og babb, kan man droppe både karbontaket og rørbærearmene, som koster skjorte på skjorte. Dessuten blir vektfordelingen bedre, og tyngdepunktet lavere. Det er jo selvsagt å brøle i kjerka, dette; jeg veier jo mer enn både deg og bror din, men så har jeg ikke karbon og magnesium i bila mine heller...

 

hehe, hei ole!

er vel feil bil på bildet, men!

nå er det vel brodern som har mest å hente, jaga han faktisk bort på elixia nå!

han har vel 20 kg å ta av , før han kan begynne å mase ovenfor meg!

nå er jo bobsesongen rett rundt hjørnet, så siden man skal i dagbladet i kondomdress skal det bort etpar kg her også, men skal vel på mer muskler! hehe!

 

dabutcher: takk for tips og innspill, vet det blir mye jobb med det jeg har tenkt/drømt om, men det er vel sånn de feteste prosjektene blir til!

har hørt at den veier 30 kg mindre en v8ern, siden t5'en er i alu, trodde jeg ikke at den veide så mye som du mener.

 

blir i første omgang nok en turbokonvertert b230 her også, med noen uortodokse løsninger på turbo/ ic /wg siden.

men det skal nok rotes opp en t-5 fra tyskland/ belgia, komplett, krasja donorbil på sikt, men først skal vi få hele bilen på veien, så får vi ta alle godsakene etterhvert!

 

men syrebading tror jeg vi går for, selv om det er 10.000 for det, er jo en drøm å sveise rust, og letter nok av en del kilo også....

har man et bra skall, med bur, truetrack, gertrag og 300 hk, så kan man jobbe med forfiningen utover! går vel også for polyforinger, bilstein/voc, mo 5 og r dekk, da bør det jo sitte på litt!

 

kanskje noen vet om org innsuget fra ft/fk er noen vits å begynne med, eller bør man gå for et ettermarkedssprut med en gang? skal jo ikke være det absolutt værste, men så egentlig for meg et chippa orginnsug.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såvidt jeg har skjønt, er det helt avhengig av hvem du møter på bt.

noen godkjenner ikke bur i det hele tatt, noen godkjenner 1/2 bur, og noen synes det er greit med helbur.

så det er bare å ta en ringerunde!

vet ikke hvor du bor, men ryktet i mjøsregionen er at gjøvik er snillest.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såvidt jeg har skjønt, er det helt avhengig av hvem du møter på bt.

noen godkjenner ikke bur i det hele tatt, noen godkjenner 1/2 bur, og noen synes det er greit med helbur.

så det er bare å ta en ringerunde!

vet ikke hvor du bor, men ryktet i mjøsregionen er at gjøvik er snillest.

 

 

At gjøvik er snillest er bra fordi det er der det blir godkjenning hvis det blir no bilbygging.

 

Blir det bur så blir det gateburet som pedersens-racing selger.

Må vel ta telefonen fatt å ringe litt før man begynner med noen store planer.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At gjøvik er snillest er bra fordi det er der det blir godkjenning hvis det blir no bilbygging.

 

Blir det bur så blir det gateburet som pedersens-racing selger.

Må vel ta telefonen fatt å ringe litt før man begynner med noen store planer.

Nei, man bør sende epost, fax eller brev.. (så du får svaret skriftlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår