Gå til innhold

Noen som har kjennskap til denne spilleren?

Ranger emnet


Golf`3

Anbefalte innlegg

Hva er det med alpine å ha så lav utgangsspenning på linjeutgangene? kun toppmodellene som har over 2 volt. Ser du på svinbilligmerker, f.eks BOSS, får du mp3, 3 linjeutganger på 5 volt, og alt av utstyr, id3tag ++til halvparten av den alpinen der.. Altså under tusenlappen. Kvaliteten skal jeg ikke uttale meg om

 

Denne jeg tenkte på :

 

RDS-3130MP3Streetsound.jpg

 

Hvor får jeg tak i denne spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel forskjell på Alpine og Boss mhp voltangivelse og signalkvalitet også. En får det en betaler for. Alltid! Spesifikasjoner er kun tall, det er det som kommer ut av høyttalerne som teller og da merker en fort kvalitetsforskjellen ;)

 

Nå må du gjerne korrektere meg om det jeg sier er feil, men 5 volt er 5 volt uansett hvordan man vrir og vender på det. Selv om den sikkert gir 5 volt ved ett visst volumnivå, gir den alikevel 5 volt, så jeg kan ikke se noe forskjell på om det er alpine volt eller boss volt. Jeg har forøvrig hørt denne spilleren, og til prisen er den faktisk ett kupp. Stygg spiller, men var veldig grei til prisen.

 

DU får kjøpt den på http://www.streetsound.no f.eks

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv sony spiller og er strålende fornøyd med den. men det er en ganske dyr sony spiller. men vurderer å kjøpe ny etterhvert. og valget faller nok på alpine eller pioneer. den boss spilleren er bare noe drit... alt det står boss på er drit for å si det rett ut. håper ingen tar seg nær av dette men måtte bare få det ut...damndamn

Vw passelat 1,8 1999 mod

Kenwood, Pioneer, Focal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du gjerne korrektere meg om det jeg sier er feil, men 5 volt er 5 volt uansett hvordan man vrir og vender på det. Selv om den sikkert gir 5 volt ved ett visst volumnivå, gir den alikevel 5 volt, så jeg kan ikke se noe forskjell på om det er alpine volt eller boss volt. Jeg har forøvrig hørt denne spilleren, og til prisen er den faktisk ett kupp. Stygg spiller, men var veldig grei til prisen.

 

DU får kjøpt den på http://www.streetsound.no f.eks

 

5 volt peak og 5 volt rms? Kanskje Boss har målt peak på fullt volum mens Alpine har målt gjennomsnitt på middels volum? Hvem vet?

 

Og det er meget rart om den Boss'en har 5V utganger, med tanke på hvor mye jeg måtte gaine en forsterker tilkoblet denne. Jeg gainet MYE for å si det slik. Kanskje vi kan sammenligne Bossvolt med Bosswatt? :D Ikke nok med det, men spilleren hadde 12V på chassis også når vi tok ut antenna. Spenningen la seg tydligvis over antenna så her går det konstant strøm, men eier brydde seg ikke.

 

Kan vel også legge til at en bekjent var utplassert hos et serviceverksted 1 uke, iløpet av den uken fikk de inn 4 slike Boss-spillere. Kupp sa du?

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 volt peak og 5 volt rms? Kanskje Boss har målt peak på fullt volum mens Alpine har målt gjennomsnitt på middels volum? Hvem vet?

 

Og det er meget rart om den Boss'en har 5V utganger, med tanke på hvor mye jeg måtte gaine en forsterker tilkoblet denne. Jeg gainet MYE for å si det slik. Kanskje vi kan sammenligne Bossvolt med Bosswatt? :D Ikke nok med det, men spilleren hadde 12V på chassis også når vi tok ut antenna. Spenningen la seg tydligvis over antenna så her går det konstant strøm, men eier brydde seg ikke.

 

Kan vel også legge til at en bekjent var utplassert hos et serviceverksted 1 uke, iløpet av den uken fikk de inn 4 slike Boss-spillere. Kupp sa du?

 

Jeg har en kjenning som har hatt en slik i over ett år, og han er strålende fornøyd. Trenger ikke gain knappen på forsterkerne. Men jeg har da vel aldri sagt at dette var en kjempespiller?

 

Det du nevner nederst er jo en reklamasjon gjennom kjøpsloven, så den er jo veldig grei

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kjenning som har hatt en slik i over ett år, og han er strålende fornøyd. Trenger ikke gain knappen på forsterkerne. Men jeg har da vel aldri sagt at dette var en kjempespiller?

 

Det du nevner nederst er jo en reklamasjon gjennom kjøpsloven, så den er jo veldig grei

 

Reagerte på ordet "kupp".

 

Reklamasjon eller ikke, jeg hadde blitt forbannet om jeg hadde måttet plukke spilleren ut av dash for så å kjøre til forhandler å vente på rep. før jeg igjen hadde måtte hente den og montert enda en gang.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte på ordet "kupp".

 

Reklamasjon eller ikke, jeg hadde blitt forbannet om jeg hadde måttet plukke spilleren ut av dash for så å kjøre til forhandler å vente på rep. før jeg igjen hadde måtte hente den og montert enda en gang.

 

Men sånn er livet dog, elektronikken har blitt merkbart svakere siste årene, mer feil og tull nå enn for 5 år siden.

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du gjerne korrektere meg om det jeg sier er feil, men 5 volt er 5 volt uansett hvordan man vrir og vender på det. Selv om den sikkert gir 5 volt ved ett visst volumnivå, gir den alikevel 5 volt

5 volt er 5 volt, det har du jaggu helt rett i, men det er stor forskjell på dårlig lyd sendt ut på 5 volt enn ren lyd sendt ut på 5 volt

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den boss spilleren der gir meg flashbacks og grøsninger.. hadde den i et billiganlegg jeg bygde for et par år siden..

 

det aller gøyeste med den spilleren var jo at den hakket med en gang volumknotten passerte 10.. jessda her har de brukt pengene på antishock..:???: klarte ikke høre på en helt ny cd og kjøre normalt på vanlig vei uten at den hoppet og hakket.. fikk byttet og reparert spilleren et par ganger uten at det hjalp noe heller.. ikke vet jeg men vet iallfall at jeg skal aldri ha noe som heter boss igjen(untatt mustang da :D )..

 

eneste positive med den var vel de 3 5 volts støyutgangene..:thumb

 

den pioneerspilleren zetec pekte ut, p30mp er en god spiller til prisen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
5 volt er 5 volt, det har du jaggu helt rett i, men det er stor forskjell på dårlig lyd sendt ut på 5 volt enn ren lyd sendt ut på 5 volt

På samme måte som hestekrefter i en bil så er spørsmålet, når? Innenfor Hestekrefter prater man om hestekrefter ved så og så mye omdreininger, eks 6000 rpm. Når det gjelder signal volt så spørs det om dette er målt belastet eller ubelastet. Hjelper lite å ha 5 volt når signalkablene er fra koblet, når signalspenningen kanskje synker til 0,5 volt når kablene settes inn. Volt er ikke volt i denne sammenheng. Hvor mye volt signalet er når belastningen er max er det som teller, i tillegg til det med selve lydkvaliteten da selfølgelig, og der holder jeg nok en eller to knapper på andre merker ja. :bok:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår