Gå til innhold

Corrado deler/problemer... (co for høy)

Ranger emnet


nergy

Anbefalte innlegg

Har fått en mangel lapp på corradoen min. Co var for høy mener de (0.8) hva er normalt/skal en corrado g60 1989 mod ligge på? Har hørt alt fra 0.2 - 2.5.

Det står en katalysator på bilen, kan jeg fjerne den? Er det lov det?

Hvor høy co kan jeg ha på corradoen etter fjerning av katalysator? Vet det er gjort på en opel vectra 2.0i 1989 mod. Kat ble fjernet og bilen ble godkjent uten..

Er på jakt etter noen deler til bilen også:

"Ratt axel kryss"

Tomgangsbrytern

Katalysator ?!?

Vindusheis El høyre side

 

Er det noen som har delene eller kan svare mæ på mine spm så hadde det vært fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, mest sansynelig så kan du selv justere Co-nivået når du er på etterkontrollen, det gjorde hvertfall jeg.

 

på slangen som kommer opp fra IC til innsuget så sitter det et potmeter som sender signaler til hjernen om hvor mye bensin kontra luft som blir levert.

 

hvis du tar ut denne og måler med et ohm-meter så mener jeg at du skulle ha 400 - 600 ohm mellom pinne 1 og 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vist jeg har 0.7 - 0.8 i co på corradoen så skal den bli godkjent?

 

Nei, den blir ikke godkjent, kravet er 0,5.

 

Det er ikke lov å fjerne katalysatoren. Du skulle heller ikke ha fått godkjent Vectra'en uten.

 

Mest sannsynlig er det CO-pot på intercooler røret som må byttes. Ødelagt lambda gir normalt mye høyere CO.

 

For å sjekke CO-pot tar du ut clipset og tar den ut av røret og måler slik mouh beskriver. Du kan ta av den blå proppen(om det sitter noen der) og skru på skruen under med en flattrekker. Da skal motstanden endre seg (Ohm), gjør den ikke det, eller du bare får opp 1, er den ødelagt.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den blir ikke godkjent, kravet er 0,5.

 

Det er ikke lov å fjerne katalysatoren. Du skulle heller ikke ha fått godkjent Vectra'en uten.

 

Mest sannsynlig er det CO-pot på intercooler røret som må byttes. Ødelagt lambda gir normalt mye høyere CO.

 

For å sjekke CO-pot tar du ut clipset og tar den ut av røret og måler slik mouh beskriver. Du kan ta av den blå proppen(om det sitter noen der) og skru på skruen under med en flattrekker. Da skal motstanden endre seg (Ohm), gjør den ikke det, eller du bare får opp 1, er den ødelagt.

 

 

 

ok kipt det da.... må få noen te å se på det der... ekke nokka æ blir å få te...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok kipt det da.... må få noen te å se på det der... ekke nokka æ blir å få te...

 

Det er jo kjempelett, trenger bare å kjøpe deg et billig multimeter og en skrutrekker.......

 

Send en PM så kan du få nummeret mitt så kan jeg forklare deg det over telefonen en kveld

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår