Gå til innhold

Sunny GTi 2.0 - Prosjektet mitt

SunnyGTi2.0

Anbefalte innlegg

Vil først si at jeg synes bilen din er pen. Jeg vil også påpeke at jeg synes orginal-grillen var penest, og at du burde beholde orginal fangeren foran i stedet for å kjøpe ny. Hold den clean og pen. Stå på vidre! :)

Hvordan går det med bilen? Lenge siden sist vi har hørt noe fra deg.

VW Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vil først si at jeg synes bilen din er pen. Jeg vil også påpeke at jeg synes orginal-grillen var penest, og at du burde beholde orginal fangeren foran i stedet for å kjøpe ny. Hold den clean og pen. Stå på vidre! :)

Hvordan går det med bilen? Lenge siden sist vi har hørt noe fra deg.

Takker :)

Er veldig med på tanken om å holde den litt clean, så har egentlig slått fra meg tanken med noe styling på den for nå.. Tiden vil vise hva som skjer.

Selv har jeg mer sansen for emblemfri gtill (men skal ikke skyte deg for å ha egne meninger ;)) Tingen med grillen er at den får hele bilen til å se bredere ut i fronten. Færre ting som "deler den av" gir den effekten. Kanskje det kan kalles noe så fint som optisk illusjon?

Skjer veldig lite med bilen for tiden. Byttet clutch for en stund siden, så nå slurer den ikke om jeg gasser på litt :) Utrolig herlig! Den gamle clutchen var greit slitt på slutten. Ellers så står den nå parkert for vinteren. Eneste planen i nærmeste fremtid er å bytte indre drivleddsmansjett på høyre side ;) Har endelig fått meg vinterbil og det gikk med en liten mnd å sveise rust og dille og kose med den for å få den gjennom eu-kontrollen.

Går på folkehøyskole nå, bil og mc-linje, så gjør alt arbeidet på skolen. Ganske så greit!

Den nye bilen er forresten en '69 Datsun 1000 Deluxe. Ikke mye sprek, men bøtter og lass av sjarm (og bakhjulstrekk ;))

godkjent.jpg

Nå for tiden bruker jeg hele dagene på den siste bilen min. En '66 Datsun Fairlady 1600. Denne skal bli greit strøken etterhvert.

Sånn så den ut før jeg begynte å plukke i den:

begynnelsen.jpg

Som dere kanskje forstår så går det litt tid på Fairladyen, og sunnyen blir satt på vent inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde flott arbeid med grillen. Driver med det samme nå. Gidder ikke kjøpe den Evolution grillen fra Ebay. Mye artigere å mekke sjøl. Hva skjer med bilen nå da? Jeg tenker på å selge min. Er lei av 1.6 litern. Kan ikke bli nok futt i den.. Men de er jævla god å kjøre da!

Ser nå at jeg kunne nok fått det til litt bedre med den grillen. Ikke akkurat optimalt, men det funker da ihvertfall. Bedre enn å betale 90 pund eller hva det er de evolutiongrillene koster på ebay. Var første gang jeg var borti å bygge ting med glassfibersparkel, så det ble et litt vellykket eksperiment egentlig. Greit når det går den veien..

Du kan jo selge sunnyen din og kjøpe en GTi (evt GTi-R) heller? ;) Kan godt forstå at du savner litt mer pulver. Det gjør jeg også somme tider.

Er ganske så enig med deg at de er gøy å kjøre. Litt senking, avstiving og større felger så har du en liten og gøyal bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp sett gjennom denne tråden og prosjektet ser bra ut :)

Har noen deler liggende og mer blir det da jeg har en Gti-R delebil for hånden.

Prøver å samle litt orginaldeler og lurer på om noen har de orginale 14" felgene til salgs?

Bare å si i fra...

Er det noen som vet om man får kjøpt ferdig effektanlegg til GTI? har ikke funnet noe enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor henter du disse bilane?!?

Mener du hvor jeg fikk de datsunene fra?

Kom over Delux'en i Bergen. Fikk den for en billig penge da den trengte en del arbeid for å gå gjennom eu-kontrollen, for det meste rustsveising. Har også utrolig mye deler til den, så om noen trenger deler til en slik så må dere bare skrike ut ;)

Fairladyen overtok jeg etter far. Han har hatt den siden 1970 (om jeg ikke husker helt feil) Bilinteressen har minket litt hos ham og økt drastisk hos meg, og jeg kan ikke akkurat klage over utfallet av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp sett gjennom denne tråden og prosjektet ser bra ut :)

Har noen deler liggende og mer blir det da jeg har en Gti-R delebil for hånden.

Prøver å samle litt orginaldeler og lurer på om noen har de orginale 14" felgene til salgs?

Bare å si i fra...

Er det noen som vet om man får kjøpt ferdig effektanlegg til GTI? har ikke funnet noe enda.

Takker :) Men blir ganske så rolig fremover nå. Har vel også vært helt dødt siden i vår uansett..

Men jeg tar kontakt om jeg trenger noen deler fremover da, hvis du er int i å selge noe av det du ikke trenger.

Har originalfelgene, men bruker de som vinterfelger. Kjører litt rallystuk om vinteren :) Fjernet senterkoppen og fikk dem lakkert hvite. Ble rimelig fornøyd med det. Hva synes du?

vinterfelger.jpg

Ang effektanlegg til GTi så er det ihvertfall ett som selges ferdig. Husker ikke merket i farta, men det hadde ihvertfall doble firkantede enderør, så det ble uaktuelt for meg. Kanskje det var Simons forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Hadde vært kjempefint hvis du kunne gitt meg beskjed hvis du kom på hva den eksosen het, enderøret kan jeg bytte.

Kult med de felgene ja, jeg har også hvite på den ene Sunnyen min.

Har forresten noen ferdig tilpassede Sparco rally skvettlapper liggende i hvitt som du kan få billig hvis du vil, bare å si i fra.

Lett å holde rene hvis man spyler dem ofte.

Bare noe jeg kom på i farten, ikke meningen å prakke på deg noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 4 months later...

Så det var SLIK visa begynte altså? :D:

Du var like målbevisst da som du er nå, Tolly :thumb: Fin egenskap. Og jeg må bare få si at bilen din ble fette nice tilslutt også :D: vær stolt :):

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider