Gå til innhold

Sunny GTi 2.0 - Prosjektet mitt

SunnyGTi2.0

Anbefalte innlegg

• Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hmmm vist du skal innvistere, hvor mye skulle du ha hatt igjen for den gamle da?? hva trenger jeg for og bytte ifra ga16ds til sr20de?? hehe, stakkars NX'n har vondt i girkassen sin.... også har jeg litt lyst på 143hk, enn 90...;)

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonaldo

Hvordan ligger det an med grill og panser? Gleder meg til å se bilder av vidunderet!

Panseret kommer på så fort jeg får tak i han som skal hjelpe meg. Han ligger syk.. Ikke så lett å montere panser selv, liksom.

Grillen vil jeg prøve meg på i helgen. Får se hvordan det går :)

En ting jeg ikke la merke til da jeg kjøpte grillen er de to gummipakningene som står på den nedre delen av den. Jeg sjekket på grillen som står på min nå, og den har det ikke :( Får nesten prøve å fjerne dem og tette hullet der også. Kan bli litt interessant dette her :D Selv om det går den ene eller andre veien..

speedy9: det bildet virker da fint :) Ser jo hvordan det ser ut og sånn. Følger dette med i handelen vi snakker om eller selges det separat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom jeg i gang med grillen !

Fikk ikke gjort meg ferdig med den i kveld, men jeg kom ihvertfall godt i gang :)

Det som gjenstår er å pusse ned alle kantene inni grillen slik at de blir jevne, legge glassfiber i "rammen" slik at den blir hel, pusse dette igjen og så lakkere etter at jeg har hatt på en lag eller tre med finsparkel.

Fort gjort :D

Dere så jo hvordan grillen så ut i en tidligere post, så jeg legger bare ut bildene fra arbeidet.

Jeg fant frem dremel multi'en og kappeskivene og skulle skjære ut "nettet " som var i grillen originalt.. Dette nettet var visst en del av selve plasten i grillen, og måtte derfor skjæres rundt hele rammen for å få det løs!

Nissan burde da tenkt på at kanskje folk ville bygge om litt selv! :rolleyes:

Her ser du hvordan plast-larvene samler seg opp rundt kuttet:

begynner.jpg

Brukte vel omtrent en time eller noe på å få ut nettingen. (Dette var da med regelmessige "snakkepauser" med noen kamerater som var der:)) Det kommer seg, men mye igjen enda!

toute.jpg

Diverse avstivingsplater bak på grillen måtte også kuttes bort for å få plass nok til å jobbe. Planene er å lime opp noe metallstag eller noe når jeg har fått på plass gitteret.

baksiden.jpg

Kappet over selve senterdelen:

kuttsenter.jpg

Bommet litt på kantene da jeg fjernet senterdelen og fikk derfor mye småfiksing/pussing som måtte gjøres. Dere kan sikkert se at kantene i midten går for langt nedover.

utensenter.jpg

Etter litt over en times småpussing og enda litt kapping så det slik ut:

ferdiggrill01.jpg

ferdiggrill02.jpg

En del sparkling og slikt igjen, men det begynner ihvertfall å ta form!

Synes dere jeg burde gå for rød eller sort netting i grillen? Tenkte kanskje rødt kunne vært litt kult siden jeg skal ha røde bremsekalippere og rødt stabstag mellom dempertårnene foran.

Noen meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du burde gå for enten svart eller sølv. Men skal du ha sølv burde du bytte ut all annen netting i fronten med sølv og. Dette er bare min personlige mening

Originally posted by SunnyGTi2.0

Endelig kom jeg i gang med grillen !

Fikk ikke gjort meg ferdig med den i kveld, men jeg kom ihvertfall godt i gang :)

Det som gjenstår er å pusse ned alle kantene inni grillen slik at de blir jevne, legge glassfiber i "rammen" slik at den blir hel, pusse dette igjen og så lakkere etter at jeg har hatt på en lag eller tre med finsparkel.

Fort gjort :D

Dere så jo hvordan grillen så ut i en tidligere post, så jeg legger bare ut bildene fra arbeidet.

Jeg fant frem dremel multi'en og kappeskivene og skulle skjære ut "nettet " som var i grillen originalt.. Dette nettet var visst en del av selve plasten i grillen, og måtte derfor skjæres rundt hele rammen for å få det løs!

Nissan burde da tenkt på at kanskje folk ville bygge om litt selv! :rolleyes:

Her ser du hvordan plast-larvene samler seg opp rundt kuttet:

begynner.jpg

Brukte vel omtrent en time eller noe på å få ut nettingen. (Dette var da med regelmessige "snakkepauser" med noen kamerater som var der:)) Det kommer seg, men mye igjen enda!

toute.jpg

Diverse avstivingsplater bak på grillen måtte også kuttes bort for å få plass nok til å jobbe. Planene er å lime opp noe metallstag eller noe når jeg har fått på plass gitteret.

baksiden.jpg

Kappet over selve senterdelen:

kuttsenter.jpg

Bommet litt på kantene da jeg fjernet senterdelen og fikk derfor mye småfiksing/pussing som måtte gjøres. Dere kan sikkert se at kantene i midten går for langt nedover.

utensenter.jpg

Etter litt over en times småpussing og enda litt kapping så det slik ut:

ferdiggrill01.jpg

ferdiggrill02.jpg

En del sparkling og slikt igjen, men det begynner ihvertfall å ta form!

Synes dere jeg burde gå for rød eller sort netting i grillen? Tenkte kanskje rødt kunne vært litt kult siden jeg skal ha røde bremsekalippere og rødt stabstag mellom dempertårnene foran.

Noen meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speedy9

Synes du burde gå for enten svart eller sølv. Men skal du ha sølv burde du bytte ut all annen netting i fronten med sølv og. Dette er bare min personlige mening

Tenkt litt på det jeg også, men forkastet det egentlig da det ikke er noen annen netting i fronten.. Det eneste er det området som de runde ekstralyktene står i.. Kanskje jeg skulle satt opp alu.netting rundt disse og i grillen?

Kanskje det hadde være kult?

Tingen med rødt var at da kunne det blitt som et slags "theme". Små røde deler rundt forbi..

Takker for kommentarene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle si ifra at motoren er solgt. Mekaniker'n paa jobben til faren din (faren til Sunny gti) kjoepte den og skal putte den i en GTi. ser ut som du faar konkuranse om den feteste Sunny GTi i omeraadet. (sitter fortsatt i Hellas uten de 3 norske bokstavene som er GODE aa ha) Mye gromme sunny'r snart da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speedy9

Tenkte jeg bare skulle si ifra at motoren er solgt. Mekaniker'n paa jobben til faren din (faren til Sunny gti) kjoepte den og skal putte den i en GTi. ser ut som du faar konkuranse om den feteste Sunny GTi i omeraadet. (sitter fortsatt i Hellas uten de 3 norske bokstavene som er GODE aa ha) Mye gromme sunny'r snart da.

Eh... solgt den?

Jeg var med Hallbjørn (mekanikeren) til klokken åtte i kveld og mekket på sunnyen, og han sa ikke noe om at han hadde kjøpt.. Men han tenkte på det, sa han..

Mye gromme sunnyer allerede her nå :) Tre stykker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider