Gå til innhold

Sunny GTi 2.0 - Prosjektet mitt

SunnyGTi2.0

Anbefalte innlegg

Jaja får vel føye meg til rekka jeg også da...

Har denne stående i garasja, men lurer faktisk på å kvitte meg med den og begynne på et rått båtprosjekt i stedet. I tillegg har jeg bestil RX-7 FD og regner med at den kommer til å ta mye tid og resurser.

Liker likevel ikke tanken på å kvitte meg med sunnyen:(

post-3045-13804851941477_thumb.jpg

Whoops, there goes another gearbox...

Nissan Sunny GTI-R

Nissan Primera 4WD

Nissan King Cab 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg kom også litt lenger med grillen i går.. Fikk sparklet nesten ferdig og pusset _masse_... Det tok mye lenger tid enn deg jeg trodde det ville ta, men det gjør egentlig ikke noe :D Fint skal det bli ;)

Fant frem biltema glassfiber og sparkel, og netting fra clas'ern. Kvalitet:D

tingene.jpg

Jeg klippet til en remse av nettingen, og brukte det som "skjelett" til det jeg bygget om. Smurte bare glassfiber på denne nettingen.

nettingoppe.jpg

Her har jeg lagt to lag over nettingen...

tolagoppe.jpg

Den begynner å ta form!:)

Smurt på glassfiber nede også og pusset en god del, men fortsatt mye igjen.

ettlagnede.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på ålgårds auto og mekket i dag fikk vi skrudd på panseret og trukket ny antennekabel helt fra spilleren og opp til den nye antennen. Den gamle hadde rustet i to, og den tosken som monterte den tettet ikke godt nok :( Innertaket har derfor sunket litt ned i midten, og vi klarer ikke feste det opp igjen :angry:

Uansett; Sunny med panser!:

medpanser.jpg

Dashbord under kabeltrekking:

dashbord.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jah.. Lenge siden sist..

Det har skjedd litt også faktisk.

Bilen har i det siste stått på ålgårds auto.

Jeg var nede der på onsdag og fikk med meg en mekaniker og tok hovedettersyn, og generelt bare gikk over hele bilen og sjekket at alt virket som det skulle.

Dette skiftet vi:

-bensinfilter

-olje

-oljefilter

-bremsevæske

-kjølevæske

-tennplugger

Vi gikk også over bremsene og sjekket, pusset litt og smurte godt opp med kobberfett yummy. Fikk også nye plugger.

Etterhvert som vi åpnet opp litt og sjekket fikk vi se at den ene drivmansjetten foran var sprukket, og den andre var ikke langt unna (uttørket og stiv). Begge disse var også uorginale og med litt dårlig passform.

Fikk på nye mansjetter og fylte opp med fett.. Så bra ut.

Ellers så var både den reimen som holder gang i servoen/vannpumpen og den som holder gang i dynamoen modne for utskifting. Tørre, sprukne og fæle :(

Det var også en simmer-ring(?) som var gåen her ved reimene. Ikke helt inne i de forskjellige "fag-ordene" så det for holde med å si at det var den ringen under hjulet som drev begge de to reimene som var sprukne.

På grunn av at denne ringen var ødelagt hadde det sprutet olje "litt" rundt forbi. Den ene siden av motoren var halveis dekket av skitt.. :(

Nå gjenstår det bare litt småpussing, retting av et par småbulker og noe lakking før bilen skal inn på visning hos biltilsynet :cool:

Gleder meg som en unge!

Speedy9: Motoren står på ålgårds auto nå. ;) Ser bra ut! Men den stemte vist ikke helt rett oppi gti'en, for å si det sånn.... Han som kjøpte den holder på å sveise om noen motorfester og lager noen nye foringer eller noe ved overføringen motor->girkasse. _Litt_ arbeid, men tror ikke akkurat at han angrer. ;)

Forstod det slik at dere fikk solgt litt mer av delene også til ålgårds auto-folk? Hele interiøret også?

.... kan jeg vente meg noen prosenter? :rolleyes::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også legge til at jeg var inne og tok teori-prøven i går(fredag) og bestod :D:D:D:D

19 feil. Fornøyd med det egentlig.

Den grillen jeg holdt på å bygge om er lagt på is for øyeblikket. Jeg så at den ikke var lik sunny gti-grillen :( Den hadde en mye "tykkere" topp, hvis du forstår. Tror derfor at jeg heller kjører med gti-grillen, og kanskje lakkerer nissan-merket sort. Ikke helt sikker på dette.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig også funnet et luftilter jeg virkelig har lyst på!

Det er et KN-filter som egentlig er laget for Lancer EVO 6, men forge motorsport har laget en adapterplate slik at det kan brukes på sunny gtir.

Noen som vet om luftfiltrene på sunny GTi og GTi-R går om hverandre?

Dette filteret skal vistnok gi en virkelig dyyp og brutal brumling!

knkit1.jpg

knkit2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funkes: Jeg liker panseret, derfor har jeg det ;)

Er litt enig med deg i at gtir'er er kule når de er virkelige "sleepere" og ikke ser hissige ut for fem øre, egentlig. Men jeg ville ikke ha en slik bil. Den første bilen skal være litt rånete :D

quack: Skal få tatt noen når jeg får den hjem igjen. Den står fortsatt på ålgårds auto.

Det jeg liker best med panseret er at det fjerner ethvert bestemor-preg på bilen! Det er ikke dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at panseret på gti-r`n fortsatt har en funksjon selv med fmic. Desto mer luft, desto mer morro. Disse bilene kan ikke få for mye kjøling.

Ser ingen problem med å tilpasse et luftfilter til R på en vanlig gti. Mener at luftmengdemålerene står omtrent på samme sted. Kan hende du må til med litt selvmekking pga størrelse o.l. men kan ikke være mye om å gjøre.

Tror at jeg har resten av delene fra den bilen du har fått panser fra;)

Whoops, there goes another gearbox...

Nissan Sunny GTI-R

Nissan Primera 4WD

Nissan King Cab 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider