Gå til innhold

Skivene ved indre drivledd mot flens!trenger hjelp

Ranger emnet


golfken

Anbefalte innlegg

Skivene som går mellom skruene på indre drivledd\knute mot drivflensen på kassen? er disse nødt til å være på ? hvilken funksjon har disse ? at dem strammer der det ikke er skruer liksom ?

 

Trenger svar fort iogmed at bilen står til jeg har fått klarhet i dette. evnt hvor kan jeg få tak i disse skivene i stavanger området ?

 

Jeg har skiftet ifra 4 trinns kasse til 5 trinns kasse hva må gjøres nedi med girstanga ? skifte hele skålen eller kan jeg bare ta en tur på knoksen og hente stanga kulen fjøra og plastdekkselet nedi der ? noe mere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey den er god!

Menne de skivene som går mellom skruene på indredriv ledd ? Når jeg har byttet til gti akslinger så er disse 100mm kontra mine gammle 90mm og da passer ikke skivene som går mellom skruene.2og2 skruer, er disse et MUST og ha eller hjelper det bare å stramme godt ? disse har vell som funksjon holde igjen en skruve vist den andre løsner litt elns ? evnt legge trykk der det ikke er skrue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var det jeg også tenkte på.. Knoksen hadde ikke noe liggende bare til akslingene som var ferdig demontert. så jeg måtte ut og plukke selv kan bli litt stress vist ikke mannen med "gafflene" gidder å snu bilen på hode :D

 

Tror jeg driter i de skivene får tighta til skikkelig med rør tang\wisegrip tang så skal det bli saker :P

 

PS: Sjefs Golf\R20 du har Speedwell :D jeg har hatt samme maskin 2l 16 v ifra passat som jeg hadde dreid svinghjulet porta toppen skifta dysene og satt gti-kam på og kjørte dobble webbere på. nå er planen en 1.8 maskin boret til 1.9 for turtallets skyld. så blir toppen porta og har kansje en hartman topp for hånd. the time will show! siden jeg er CNC opperatør kan ting og tang ordne seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår