Gå til innhold

Mulig kjøp...BMW 525tdsa

Ranger emnet

petramco

Anbefalte innlegg

Link: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1219279

Heisann alle sammen!

Skal selge min bensinbil, og går nå for BMW, lurer på om dette er en grei ungdoms/voksen-bil?

Hva bør sjekkes når jeg ser på den? noe spesielt jeg må være oppmerksom på? noen som vil dele erfaringer?

Setter STOR pris på tilbakemeldinger :)

-Ronni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke så mye peiling siden jeg bare er 14 år men!:) Jeg syns du burde velge en bmw som har gått litt mindre, vis ikke han har skifta mye slitedeler da!?

Når man har kombinasjonen automat og diesel har de en tendens til å gå relativt langt.. Mange 5-serier har gått over 200k. Selv vurderte jeg E28 520i her om dagen, 5-serien er delikate biler, og denne E34en var jo intet unntak! :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har en bmw 525tds touring og denne runda jeg nettopp 272727 med. Bytta girkasse og ene drivakselen bak men ellers ikke så mye.

Du burde være klar for å se litt privat hvis det blir noe ødelagt, da delene koster flesk og bmw-mekanikerene ikke er så billige :)

Vår er også chippa opp til 170hk og går veldig bra til å være stor tung bil

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 000km på en dieselbil er absolutt ingen ting og når det gjelder delepriser vil du finne mange hyggelige priser om du er god til å lete og benytter deg av brukte deler så skal du ikke være redd for det. Jeg vil påstå at BMW ikke er verstingen når det gjelder deler. Hvis det er hurtigmaskin du er ute etter skal du ikke velge 525tdsa. 525tdsa feier fra 0-100 km/t på 11,6 sekunder og skal iht. de offisielle tallene nå en toppfart på 205 km/t. 0,73 l/mila ved blandet kjøring er absolutt ikke ille mht. at det er snakk om en 2,5 liters sekser på 143 hestekrefter. E34 er både pen å se på og god å kjøre. Prisen på bilen syns jeg heller ikke var så ille.. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen for bra respons!

Har snakka med han som selger den, varmeapperatet er ikke i orden. I tillegg er det et lager i dynamoen som må skiftes. Hørte med pappa om dette, og han mente at hele dynamoen derfor måtte skiftes dersom det skulle være i orden. Han som selger bilen har visst kjørt med den 7000km uten at det plager han. (Sier han)

Mye kan en dynamo koste? 4-6000 ? Og å skifte denne?

Og hva med varmeapperat?

Skulle få bilen for 50, men har sagt at jeg vil ha den billigere nå :o) Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider