Gå til innhold

Tips fra Kid-A

Ranger emnet


OleC

Anbefalte innlegg

  • Svar 922
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Andy156

Mye fine bilder her ja.. Kuul tråd! :D

 

Tar litt bilder selv, men justerer ikke noe i Photoshop. Kanskje jeg burde prøvd det litt.

 

Her er et av en modellbil som jeg tok. Så det var et par andre som hadde gjort

det også. Ble fornøyd med dette. Ikke endret i Photoshop:

 

DSCF0021.sized.jpg

 

Bildet er tatt på verandaen på en dag med overskyet vær slik at det ble best

mulig lys. Også har jeg brukt et hvitt laken under for å reflektere mest mulig

for å lyse opp detaljer. I tillegg ser det litt studio ut. ;)

 

Bra modell! Og helt riktig tenkt med laken og naturlig lys!

Ofte vanskelig å få skarpe nok bilder av små ting. Her har du lykkes, selv om det anes at det er mariginalt.

Bildet er jo bra nok til at det ved første øyekast ser ut som en virkelig bil!

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Hallo, morsomt at mine bilder dukker opp her :D

 

Tok et bilde i går som ble litt rart men litt tøft også... hva synes dere? Ble kanskje litt sterk kontrast mellom blått xenonlys og gult tunelllys?

knutogkenneth_03.jpg

 

Kontrasten er helt fin for meg, men jeg synes det er litt for mye overeksponert.

 

Tunellbilder er tøft, og jeg synes som regel det merkelige lyset fra lysrøra bare blir ekstra kuult. Særlig med analogt kamera, som ikke har fargetemperaturmåler:)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Jeg forsøker i tyne maks ut av et Minolta Dimage 7i, det er et 5MP speilreflekskamera med en 28-200mm linse, men ikke på høyde med killerne som har kommet på markedet i høst... jeg får vel ta mer bilder og spare til et D300 :)

 

Espens bilder er bevis på at speilrefleks er en stooor fordel!

Har man først speilrefleks og kan å bruke det sånn noenlunde står ingenting i veien for kreativitet og talent.

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

kaster ut et bilde jeg tok av bilen tidligere i sommer og.

Vet nå at man ikke bør ta bilder av bil på gress for det blir ikke helt "ekte". Men her er det da. :)

 

Litt for skrått for meg, bare litt (har tatt mange sånne skrå bilder sjøl, og noen ganger angrer jeg).

 

Få på lysa på bilen, gjerne bremselys for å få det kraftig nok!

 

Og hengerfeste er stygt:D

 

Ellers bra!

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

 

Kontrasten er helt fin for meg, men jeg synes det er litt for mye overeksponert.

 

Tunellbilder er tøft, og jeg synes som regel det merkelige lyset fra lysrøra bare blir ekstra kuult. Særlig med analogt kamera, som ikke har fargetemperaturmåler:)

 

Takk for rask og konstruktiv tilbakemelding! Jeg synes også kameraet overeksponerer hele tiden, og som du kommenterte til bildet av Andys 156 brenner det samtidig ut veldig lyse områder.

 

Samtidig er det noen ganger en fordel også, her er en annen bil skutt med samme kamera en sommernatt:

 

kjartan_a4_641.jpg

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

kast ut noe kommentarer på bildet mitt da! :D

Jeg vil også bli flink til å ta bilder!! hehe

 

Jeg tror han gjorde det akkurat her :

 

Originally posted by Kid-A

 

Originally posted by NoLimit

kaster ut et bilde jeg tok av bilen tidligere i sommer og.

Vet nå at man ikke bør ta bilder av bil på gress for det blir ikke helt "ekte". Men her er det da.

 

 

 

Litt for skrått for meg, bare litt (har tatt mange sånne skrå bilder sjøl, og noen ganger angrer jeg).

 

Få på lysa på bilen, gjerne bremselys for å få det kraftig nok!

 

Og hengerfeste er stygt

 

Ellers bra!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

 

Takk for rask og konstruktiv tilbakemelding! Jeg synes også kameraet overeksponerer hele tiden, og som du kommenterte til bildet av Andys 156 brenner det samtidig ut veldig lyse områder.

 

Samtidig er det noen ganger en fordel også, her er en annen bil skutt med samme kamera en sommernatt:

 

kjartan_a4_641.jpg

 

Her er bilen passe skråstilt, i motsetning til No Limit's bilde

 

Synes ikke gress og neon funker sammen, men det er jo en smakssak, stussa en stund på hva det var som "lå" under bilen:)

Ville gått nærmere, men det er kanskje åsså en smakssak:)

 

Og det er vel bare å ta alternativeksponeringer for å treffe, dessuten justeres lett en halv blender i PS.

Men det var fete farger her. Rødt har jo lett for å "gro igjen" slik at linjene forsvinner. men her var det nok refleks fra det myke lyset til å fremheve linjene akkurat passe.

 

behøver vel egentlig ikke nevne at jeg hater biler på gress:mad: :D

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår