Gå til innhold

Tips fra Kid-A

Ranger emnet

OleC

Anbefalte innlegg

• Svar 922
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by espen

Jeg har også tatt noen Imprezabilder nylig!

330mm skinner fint :D

evotreff_06.jpg

evotreff_13.jpg

Vil du ha min synsing om disse Espen?

Regner med du ser sjøl hva som er bra og dårlig med dem.

Kjørebildet er bra!

Teknisk bra og helt greit liksom...

bildet bakfra har håpløs bakgrunn. Men jeg regner med at det bare var et snapshopt for å vise bilen, for jeg vet jo at du kan mye bedre!

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

Jeg får legge ut et som jeg tok med mitt nye Canon 10-D med en 35-105mm linse. det var litt sent på dagen og første gang jeg tar bilde med et bra kamera :) kan ikke mere 10% av innstillingene ennå hehe

Grattis med 10D Q!

Regner med at du blir fornøyd med det!

Godt kveldslys her gitt,. men få på lysa på bilen, så ser den mer levende ut. Vi vet jo at bilen lever veldig sterkt til tider;)

Miljøet og bakgrunnen er helt grei, typisk Gardermoen:)

Kunne kanskje plassere bilen en tanke lenger til høyre i bildet for å få mer dybde. Og jeg ville vridd litt på kameraet for å få en anelse Max Power-stuk, men det er jo en smakssak

God idé av Pudding å bruke svart asfalt istedenfor grå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

et til før jeg justerte hvitbalansen fra auto til skygge.

Rotete bakgrunn og litt for mørkt ja. Ser ut som det gror en buske og en stolpe ut av rompa på bilen. Men man aner også hvordan hvit kantstripe kan skape litt dybdefølelse. Prøv å ta et bilde i veikanten ved ei hvit stripe, så skal du se dybde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alpha

Her min rocco

Den spacevognen ødelegger litt.

hele bakgrunnen må bare vekk, både Mitsu'n, huset og busken!

Men vinkelen på Sciroccon er tøff!

Hadde du hatt på lysa hadde det blitt dobbelt så tøft etter mitt syn...

Og bildet er jo altfor blått, fordi det er tatt i "den blå timen" rett etter solnedgang med klarblå himmel. Om det er tøft eller feil er jo en smakssak, her synes jeg det funker bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrKadett

Kamerat er jo 70% av bilde.,. har du bra kamera får du jo bra bilde..... :rolleyes: Lurer på og kjøpe noe bedre selv git.

Originally posted by espen

Det er jeg ikke enig i! Det finnes mengder av folk med dyrt utstyr som ikke kan ta bilder, og det finnes flinke folk som tar bra bilder med råtne kamera... skal du ha ut de siste prosentene som skiller en proff fra en amatør holder det ikke med noe annet enn utdanning uansett hvor dyrt kamera du kjøper!

Jeg vil si at bra foto er 60% talent, 30% teknikk og 10% utstyr. Selvsagt lett å si når jeg har bra utstyr sjøl;)

Men har du speilrefleks og et godt utvalg av brennvidder kan du i prinsippet ta like bra bilder som verdens beste fotografer.

Brukt utstyr er ofte veldig billig og fungerer aldeles utmerket. Norges beste bruktmarked finner du på http://www.foto.no.

Gjorde min første bilreportasje som kom på trykk med utstyr for rundt 3000 kroner!

Men på breisladdkonkurransen på siste Gatebil kom jeg traskende med utstyr for 200.000,-:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Rotete bakgrunn og litt for mørkt ja. Ser ut som det gror en buske og en stolpe ut av rompa på bilen. Men man aner også hvordan hvit kantstripe kan skape litt dybdefølelse. Prøv å ta et bilde i veikanten ved ei hvit stripe, så skal du se dybde!

legg merke til at jeg tok vekk stolpen ut av rompa på bilen på mitt lille edit forsøk lenger opp i tråden :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by taxidriver

et til.

Biler på gress er fy fy etter min mening!

Grønnfargen tar over bildet fullstendig, og trekker fokus vekk fra bilen. Biler hører hjemme på asfalt eller grus.

Jeg tok også bilder på gress for å få bilen til å se lavere ut - for 10 år siden.

Sett bilen på asfalt, finn en renere bakgrunn, skru på lysa og gå nærmere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjønnt nå at dette er omtrent et must, og det tar utrolig fine bilder!

Men hadde du giddet å forklare litt om hvorfor det blir så bra, og hvordan det fungerer??

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler på gress er fy fy etter min mening!

Grønnfargen tar over bildet fullstendig, og trekker fokus vekk fra bilen. Biler hører hjemme på asfalt eller grus.

Jeg tok også bilder på gress for å få bilen til å se lavere ut - for 10 år siden.

Sett bilen på asfalt, finn en renere bakgrunn, skru på lysa og gå nærmere;)

hehe.. takker for komentar, skal gjøre det, er det fint vær i morra så skal jeg prøve å få tatt noen bilder...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speilrefleks:

Du har full kontroll over utsnittet fordi bildet du ser i søkeren er (99%) identisk med det som kommer på bildet.

Optikken er større og produsert med mye mer presisjon, dermed skarpere bilder.

Du kan stille inn blender og lukkertid manuelt og har dermed full kontroll over eksponeringen.

Kameraet er større og tyngre, dermed mye bedre og mer stødig å holde og jobbe med.

Dessuten er speilreflekskameraer generelt dyrere og mer påkostet. Har dermed kjappere og bedre autofokus, kjappere fremtrekk hvis det er analogt, kjappere buffer hvis det er digitalt osv...

Ronnie Krabberød, som gir ut det utmerkede bladet Right On et par ganger i året, bruker skabbete speilrefleksutstyr med billig slarkete piratoptikk fra begynnelsen av 80-tallet.

Han har ikke engang autofokus, og tar nyyydelige bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speilrefleks:

Du har full kontroll over utsnittet fordi bildet du ser i søkeren er (99%) identisk med det som kommer på bildet.

Optikken er større og produsert med mye mer presisjon, dermed skarpere bilder.

Du kan stille inn blender og lukkertid manuelt og har dermed full kontroll over eksponeringen.

Kameraet er større og tyngre, dermed mye bedre og mer stødig å holde og jobbe med.

Dessuten er speilreflekskameraer generelt dyrere og mer påkostet. Har dermed kjappere og bedre autofokus, kjappere fremtrekk hvis det er analogt, kjappere buffer hvis det er digitalt osv...

Ronnie Krabberød, som gir ut det utmerkede bladet Right On et par ganger i året, bruker speilrefleksutstyr med billig slarkete piratoptikk fra begynnelsen av 80-tallet.

Han har ikke engang autofokus, og tar nyyydelige bilder!

Takk takk!

Nå ga du meg mange gode svar:)

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider