Gå til innhold

Tips fra Kid-A

Ranger emnet


OleC

Anbefalte innlegg

  • Svar 922
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kid-A, må bare si meg enig i dine kommentarer. Ble en smule bitt av bilen og tenkte kanskje mer på hva jeg tok bilde av enn hvordan bildene ble seende ut...

 

MrKadett, det bildet hadde blitt enda finere om du hadde photoshoppet litt i bakgrunnen. Det synes på bildet at du har tenkt helt rett!

 

Når det gjelder digital speilrefleks så er det også slik at utviklingen på digitalkamera går i en usannsynlig hastighet for tiden - nå kommer f.eks Minolta A1 med stabilisering av bildebrikken til en overkommelig pris, det er jo en finesse få om noen kan levere og da til proff pris.

 

Vil forresten også anbefale http://www.dpreview.com for inngående og relevante tester av alle nyere kamera. Virkelig bra side!

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt noen bilder i fjord høst som visstnok skulle komme ut i carls Cars, men det viste seg at fotografen slo seg vrang så det ble det dårlig med :(

 

Men hadde ikke akkurat følelsen av at han hadde særlig peiling på å ta bilder av biler da, hva synes du ?

Synes det sladde bildet ble absolutt best selv hvertfall..

 

 

octane-queen.jpg

car-lovers.jpg

queen-of-cars.jpg

Dette likte jeg best:

real-action-movie.jpg

 

Og skjønner ikke hvorfor han absolutt skulle ha med hu dama der, aner ikke hvor hun kom fra:rolleyes:

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke ekspert men vil utale meg for jeg elsker det bilde av audi'n i åkeren! det er så stilig og rart... får liksom følelsen av at bilen er putta dit med photoshop med en gang, men slik er det vel ikke... grunnen til at den er så linjeløs og mørk er vel mangel på lys? tror du kunne teste å få noe lys i mot bilen der...

 

f.eks stille en annen bil med fjærnlys på laangt unna slik at det kom lysskjer over bilen? bare en ide og tanke, og her må proffene komme med råd isteden :)

 

det andre bildet ditt synes jeg ikke var noe bra.. er vel blitzen eventuelt som skinner i felgen og tja.. stygg bakgrunn rotete og muligens litt lavt.. (Prøver med konstruktiv kritikk, ingen klaging!)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrKadett

Er dette no bra a? Blitt litt dårlig kvalitet etter jeg forminska bilde...

 

Du bør skarpe opp bildet minst en gang hver gang du halverer størrelsen.

Les mer om dette i mine Photoshop-tips tidligere i tråden.

 

Bildet ellers var helt oridinært etter min mening.

 

Plasser bilen entem på en plass helt full av høstlø eller en plass helt uten høstløv. Her blir det hverken fugl eller fisk.

 

Og båthavna i bakgrunnen forstyrrer.

Vinkelen er kjedelig, ville gått lavere!

 

Men bilen i seg sjøl var jo småfet!

Og bra at du har på lysa!

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Fikk tatt noen bilder i fjord høst som visstnok skulle komme ut i carls Cars, men det viste seg at fotografen slo seg vrang så det ble det dårlig med :(

 

Men hadde ikke akkurat følelsen av at han hadde særlig peiling på å ta bilder av biler da, hva synes du ?

Synes det sladde bildet ble absolutt best selv hvertfall..

 

 

octane-queen.jpg

car-lovers.jpg

queen-of-cars.jpg

Dette likte jeg best:

real-action-movie.jpg

 

Og skjønner ikke hvorfor han absolutt skulle ha med hu dama der, aner ikke hvor hun kom fra:rolleyes:

 

Mvh

Lethal

 

Er dette dine bilder eller de som skulle i Carls Cars?

 

Carls Cars har jo en helt annen stil på bildene enn det som er vanlig i bilblader. Det skal jo liksom være et hipt livsstils- og moteblad.

Synes oppstillinga i seg sjøl med lyset på Sierran så ganske stilig ut.

 

Sladden er feit den, men resten av bildet heller dårlig etter min mening.

 

Har sjøl såvidt vært i kontakt med Carls Cars uten at det har blitt no' mer ut av det...

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ost

Har ekspertene noen kommentarer til mine to forsøk?

 

S2_web.jpg

 

S2_2_web2.jpg

 

Jeg sliter med at bilen blir for mørk og detaljløs i forhold til resten av bildet. Noen råd?

Bruker et billig no_zoom digitalkamera...

 

Bildet i åkeren er drittøft! Dette er no' helt annet enn å bare plassere bilen på en gressplen.

 

Himmelen er også nydelig i begge bildene. Og lyset på bilen godt, hvor du får framhevet felgene og linjene i karosseriet skikkelig bra!

 

Litt dødt når bilen er plassert så midt i bildet.

 

Foto får som regel større kontraster enn øyet, derfor blir bilen for mørk og bakgrunnen for lys når bilen har en slik kinkig mørk farge.

Hvis du har mulighet, prøv deg frem med å endre litt på innstillingen for hvitbalanse på kameraet og se hva som skjer. Eventuelt kan du justere kontrasten i Photoshop.

 

Når jeg knipser biler på jorder, prøver jeg å bruke biler som passer inn i det miljøet. Som denne Hot Rod'en til en kompis av meg.

Han har bygd den sjøl på ekte gamle T Ford-deler i stål.

post-295-13804852371796_thumb.jpg

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

 

Er dette dine bilder eller de som skulle i Carls Cars?

 

Carls Cars har jo en helt annen stil på bildene enn det som er vanlig i bilblader. Det skal jo liksom være et hipt livsstils- og moteblad.

Synes oppstillinga i seg sjøl med lyset på Sierran så ganske stilig ut.

 

Sladden er feit den, men resten av bildet heller dårlig etter min mening.

 

Har sjøl såvidt vært i kontakt med Carls Cars uten at det har blitt no' mer ut av det...

Bildene er noen av de som skulle vært i carls cars..

Greia var egentlig denne.

Var en i Hønefoss, som har gjort litt for NRK og sånnt før, som ville lage en photo session med AG, han kontaktes oss og vi tenkte, jaja, får tatt noen artige bilder hvertfall..

Vi dura ned i byen og han knipsa i vilden sky, cosworthen brukte opp 2nye bakdekk bare han..

Når han var ferdig så spurte vi om vi kunne få bildene til å ha på sida våres, så lenge vi hadde copyright og shit, og redusert størrelse såklart...

Det som skjedde var at vi fikk bare de få bildene her av fotografen. Han bedyret seg med at han skulle selge de andre og blablabla....

Men han fikk aldri solgt bildene, men vi fikk fortsatt ikke resten!

Tror nok han har flere mye fetere bilde enn dette, men dette er det vi fikk..

Han med cosworthen er ikke akkurat blid på karen kan du skjønne:rolleyes:

Men men.. det er storyen bak bildene hvertfall...

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

 

Bildet i åkeren er drittøft! Dette er no' helt annet enn å bare plassere bilen på en gressplen.

 

Himmelen er også nydelig i begge bildene. Og lyset på bilen godt, hvor du får framhevet felgene og linjene i karosseriet skikkelig bra!

 

Litt dødt når bilen er plassert så midt i bildet.

 

Foto har som regel større kontraster enn øyet, derfor blir bilen for mørk og bakgrunnen for lys når bilen har en slik kinkig mørk farge.

Hvis du har mulighet, prøv deg frem med å endre litt på innstillingen for hvitbalanse på kameraet og se hva som skjer. Eventuelt kan du justere kontrasten i Photoshop.

 

Når jeg knipser biler på jorder, prøver jeg å bruke biler som passer inn i det miljøet. Som denne Hot Rod'en til en kompis av meg.

Han har bygd den sjøl på ekte gamle T Ford-deler i stål.

Tøft :cool:

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår