Gå til innhold

Tips fra Kid-A

Ranger emnet


OleC

Anbefalte innlegg

Originally posted by Kid-A

 

Stemmer, men det er ekstremt vanskelig å gjøre samtidig som man sitter og rister baki en bil i fart og, og attpåtil få en så stor del av midten av bildet skarpt

 

På dette bildet har jeg vridd på zoomen under eksponeringen.

Det er en luftdyse til Audi TT, som sitter i Germanlook (nicket hans her på forumet) sin New Beetle

 

Dritfint bilde for oss som liker teknikk og detaljer.....

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 922
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Viking067

Her kom det en bil forbi.Hadde 15 sek lukketid fordi det faktiskt er helt mørkt ute.Da det kom en bil forbi så gadd jeg ikke å stoppe det for det kunne kanskje blitt et morsomt bilde!

Jeg synes det bildet ble kjempestilig. Har det som bakgrunn nå. Utrolig synd at du ikke fikk tatt et uten de stripene da :(

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Calib'R

Tok noen bilder her en morgen.

De har vært en liten tur innom Photoshop.

 

1.jpg

2.jpg

 

Fant ut at parklys ikke holder.

Og den stolpen er litt irriternde.

Lurer på om jeg kansje skulle instilt kameraet litt anerledes.

 

De er forresten tatt med Canon Ixus V3.

 

Noen kommentarer?

 

Still bilen helt i sollys eller helt i skyggen. Den delvise skyggen fra treet forstyrrer mye.

 

Og stolpen forstyrrer ja, mest på det nederste bildet der den "vokser opp" av bilen.

 

Stemmer at parklys skjelden er nok i dagslys. I veldig skarpt dagslys bruker jeg faktisk fjernlys noen ganger.

 

Bildene er ullne og uskarpe. Enten fordi du krympet dem mye i photoshop uten å skarpe dem opp underveis, eller fordi du har slurvet med autofokus.

 

Fint om du svinger fronthula så du får felgens flatside mot kameraet.

 

Og å kappe hjørnet av fronten på bilen er ikkeno særlig.

 

Huff, ble mye negativt dette, men det er ment konstruktivt!

Ut og prøv igjen:)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Azzido-325i

bmw-325i-cab-fra-sida_jpg.jpg

Bestem deg for om du vil ha bilen lenger opp eller lenger ned i bildet. Når den er så nær midten som her blir det litt dødt.

Og trær som vokser opp av bilen liker jeg ikke noe særlig.

Skru på parklysa, så ser den mer levende ut.

Du kan også kanskje gå litt nærmere, eller bare beskjære bildet;)

 

 

gatebil9-juli_jpg.jpg

Å ta panoreringsbilder (stå stille og følge en forbipasserende bil med kameraet) og få bilen skarp med kompaktkamera er utrolig vanskelig. Kompaktkameraer har som regel for treg autofokus og for treg utløser til dette.

For å ta stort bedre bilder enn dette trengs rett og slett et bedre kamera.

Så dette er et godt forsøk:)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bildene er tatt med kompakt kamera til 2000kr..

Ble jo ganske klare, men det skal sies at det må øves en god del med kameraet for å treffe akkurat riktig.... men det går...

post-1483-13804852543329_thumb.jpeg

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant igjen et gammalt bilde fra en fjelltur når jeg var mindre. Jeg og en kompis skulle ta "action-bilder" :D

 

bilde er tatt med et kameraet mitt den gangen, et sånn helt enkelt et med film og blitz som måtte "lades" :) var faktisk "panorama" på det da.

 

ikke modda i det hele tatt, bare la det på scannern og scanna det.. er det et bra bilde?

(ja, veit at det ikke er no bil ;))

post-1668-13804852543529_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Disse bildene er tatt med kompakt kamera til 2000kr..

Ble jo ganske klare, men det skal sies at det må øves en god del med kameraet for å treffe akkurat riktig.... men det går...

 

Greit nok, men det blir likevel noe helt annet med speilrefleks, telelinse og litt trening.

 

Et slikt bilde kan tas med brukt analogt utstyr til rundt 5.000,- eller nytt digitalt utstyr til rundt 15.000,-

 

Copyright: Gatebil

post-295-13804852543829_thumb.jpg

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

 

Greit nok, men det blir likevel noe helt annet med speilrefleks, telelinse og litt trening.

 

Et slikt bilde kan tas med brukt analogt utstyr til rundt 5.000,- eller nytt digitalt utstyr til rundt 15.000,-

 

Copyright: Gatebil

hehe.. ok da..

Men det der er en helt annen klasse;)

Ville bare vise at det funka til en viss grad hvertfall, men fy fader`n og tøft det hadde vært med sånnt utstyr som de bildene din er tatt med:D

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår