Lethal Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by GalnemaX Legger ut noen bilder jeg tok i går kveld med mitt kompaktdigitalkamera. Forslag til forbedringer? Og hvilke feil gjør jeg? Mvh Først og fremst lys!! skal du ta fete bilder i mørket krever det riktig lys setting og riktig instilling og bruk av lukketid. Bortsett fra at det er alt for mørkt og alt blir borte så synes jeg det første bildet ditt begynner å ligne noe.. Hvis du hadde fått litt tøff bakgrund og litt fett lys så hadde det blitt ganske bra sug i bildet... men det er utrolig vanskelig å se når alt blir borte i mørket... Bilde nummer 2 kunne nesten egentlig vært hva som helst, akkurat fordi at hele bilen og alt rundt forsvinner i mørket.. Det hadde muligens blitt en god del bedre hvis du hadde sløyfet blitzen, men det vil helt sikkert kreve at du holder kameraet lenge stille pga lang lukkertid.. Bildet av mercen skjønner jeg hva du har tenkt på, men igjen pga lyset og litt feil vinkel så funker det ikke.. Kanskje lagt deg enda lengre ned, og heller fått med hele baken på bilen og toppen.. Det tror jeg hadde laget en god del mer sug i bildet.. Prøve å ta bildet fra en maur sin vinkel liksom.. rett opp også med bedre lys såklart.. Dette kan være litt vanskelig å få til med et vanlig kompakt kamera pga linsen, men det er jo bare å prøve... Natur bildet var pent, men jeg har absolutt ingen kunnskap i natur foto så der skal jeg ti stille.. Nå har jeg skrevet ned de tankene jeg gjorde meg med en gang jeg så bildene, om det er så veldig riktig får være en annen sak, men det er hvertfall noe av det jeg tror du kan gjøre for å få de aktuelle bildene bedre.. Ut å prøv igjen, i dagslys! Lykke til! ;) Mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1GTI Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Har vert ute å testa litt igjen For å se alle bilda uredigerte gå HIT Siter Team dalatrekk rasing 99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic 90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v) 83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs x mange vw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Lys skulle det vært litt mer av. Ellers? Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Mazdius sin VTi :cool: Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Originally posted by GalnemaX Legger ut noen bilder jeg tok i går kveld med mitt kompaktdigitalkamera. Forslag til forbedringer? Og hvilke feil gjør jeg? Har ikkeno' å si utover det Lethal nevner Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Originally posted by mk1GTI Har vert ute å testa litt igjen For å se alle bilda uredigerte gå HIT Synes det første bildet er klart best! Her er refleksen i sida klar og fin, og du får med nok av bilen til at folk ser tydelig hvilken bilmodell det er. Refleksen i bilde to blir for uklar og er av en kjedelig bil. Møkka under dørhåndtaket og den dårlige passformen til døra forstyrrer. I det siste bildet forstyrrer forskjellen i lakken mellom skjerm og dør endel, gjør refleksen ujevn. Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Originally posted by viper Lys skulle det vært litt mer av. Ellers? Ellers synes jeg bildet er fint! Litt dødt kanskje at skillet mellom bilen og bakgrunnen er midt i bildet. Litt mer mot høyre eller venstre hadde kanskje hjulpet. Burde nok flytta bilen slik at veggen ikke kommer opp bak bagasjerommet. Med himmel bak der hadde bilens omriss blitt bedre! Blir ikke enig med meg sjøl om jeg synes stolpen forstyrrer eller ikke. Synes bildet er stilig når det er såpass mørkt jeg. Kanskje det hadde blitt tøft med blinklyset på åsså? Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Originally posted by Quicksilver Kult lys! Litt synd at turelleren ikke er skarpere. Synes også utsnittet er i trangeste laget. Ei venstrehånd klokka 11 på rattet hadde gjort susen! Er bildet tatt i fart? Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Originally posted by viper Mazdius sin VTi :cool: Flott lys! Ville rulla forhjulet slik at hele kalipperen synes, og dratt ned den kjipe antenna. Kanskje prøvd med tåkelys på... Ellers bra! At bilen trenger solfilm på fordørene er en annen sak ;) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Originally posted by viper For mye rot i bakgrunnen. Og bilen er utbrent bak - for hardt lys! Og få på lysa ;) Ellers ok - fete hjul! Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CyberAage Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Har tatt en del scooterbilder jeg, er ganske fornøyd med dette. Siter http://www.sprett.net Audi A4 1,8 tsq 98 mdl Audi A6 2,5 Tdi 95mdl x- Chevy Astro 86 mdl 4,3l, v6 x- Golf 79 mdl 1,1 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Slenger meg på takke rekka! Utrolig grei tråd detta! :D Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Originally posted by CyberAage Har tatt en del scooterbilder jeg, er ganske fornøyd med dette. Helrått detta! Synda at du har kutta scootern litt til høyre. Ser nesten som han surfer under en bølge av snø som bryter :) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg