Gå til innhold

Tips fra Kid-A

Ranger emnet

OleC

Anbefalte innlegg

Originally posted by GalnemaX

Legger ut noen bilder jeg tok i går kveld med mitt kompaktdigitalkamera.

Forslag til forbedringer? Og hvilke feil gjør jeg?

accent-rekord.jpg

Mvh

Først og fremst lys!!

skal du ta fete bilder i mørket krever det riktig lys setting og riktig instilling og bruk av lukketid.

Bortsett fra at det er alt for mørkt og alt blir borte så synes jeg det første bildet ditt begynner å ligne noe..

Hvis du hadde fått litt tøff bakgrund og litt fett lys så hadde det blitt ganske bra sug i bildet... men det er utrolig vanskelig å se når alt blir borte i mørket...

Bilde nummer 2 kunne nesten egentlig vært hva som helst, akkurat fordi at hele bilen og alt rundt forsvinner i mørket..

Det hadde muligens blitt en god del bedre hvis du hadde sløyfet blitzen, men det vil helt sikkert kreve at du holder kameraet lenge stille pga lang lukkertid..

Bildet av mercen skjønner jeg hva du har tenkt på, men igjen pga lyset og litt feil vinkel så funker det ikke..

Kanskje lagt deg enda lengre ned, og heller fått med hele baken på bilen og toppen..

Det tror jeg hadde laget en god del mer sug i bildet..

Prøve å ta bildet fra en maur sin vinkel liksom.. rett opp også med bedre lys såklart..

Dette kan være litt vanskelig å få til med et vanlig kompakt kamera pga linsen, men det er jo bare å prøve...

Natur bildet var pent, men jeg har absolutt ingen kunnskap i natur foto så der skal jeg ti stille..

Nå har jeg skrevet ned de tankene jeg gjorde meg med en gang jeg så bildene, om det er så veldig riktig får være en annen sak, men det er hvertfall noe av det jeg tror du kan gjøre for å få de aktuelle bildene bedre..

Ut å prøv igjen, i dagslys!

Lykke til! ;)

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 922
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by mk1GTI

Har vert ute å testa litt igjen

test_1.sized.jpg

test2.sized.jpg

105_0507.sized.jpg

For å se alle bilda uredigerte gå HIT

Synes det første bildet er klart best!

Her er refleksen i sida klar og fin, og du får med nok av bilen til at folk ser tydelig hvilken bilmodell det er.

Refleksen i bilde to blir for uklar og er av en kjedelig bil.

Møkka under dørhåndtaket og den dårlige passformen til døra forstyrrer.

I det siste bildet forstyrrer forskjellen i lakken mellom skjerm og dør endel, gjør refleksen ujevn.

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by viper

Lys skulle det vært litt mer av. Ellers?

105737.jpg

Ellers synes jeg bildet er fint!

Litt dødt kanskje at skillet mellom bilen og bakgrunnen er midt i bildet. Litt mer mot høyre eller venstre hadde kanskje hjulpet.

Burde nok flytta bilen slik at veggen ikke kommer opp bak bagasjerommet. Med himmel bak der hadde bilens omriss blitt bedre!

Blir ikke enig med meg sjøl om jeg synes stolpen forstyrrer eller ikke.

Synes bildet er stilig når det er såpass mørkt jeg.

Kanskje det hadde blitt tøft med blinklyset på åsså?

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider