Gå til innhold

Tips fra Kid-A

Ranger emnet

OleC

Anbefalte innlegg

har samma prob prøvd og tatt farts bilder om kvelden men har sånn natt funksjon helt sykt treg lukker tid, tar jo 10sekund elno.! + får faen ikke skarpe bilder uten blitz om kvelden enna j har den funksjonen.

:rolleyes: kamera begynner og bli gamelt ja og bare 2.1 mp

Må vel ta til nytt, koster jo slikt og ingenting for ett brukbart kamera med 4-5 m.p og litt optisk zoom nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 922
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by bjaa

Hmm, har ikke så mye med bil å gjøre, men hva syns dere om disse bildene?

sol.jpg

Av de som har kommet nå sist så er dette absolutt det beste!

Fint sug og fin stemning i bildet, og utrolig bra at du har fått med veien så godt, den kan ha en tendens til å forsvinne på slike bilder..

Til rack sine bilder har jeg å si:

Alt for mørkt, alt forsvinner, har du mørk bil så er det enda viktigere meg riktig lys setting..

Precious:

Alt for mørke bilder, men du er inne på noe på det første bildet ditt, og + med lysene på..

Bare få litt bedre lys så kommer det seg ;)

Primera:

Helt greit, et helt vanlig snapshot etter min smak, men stilig at du har kommet over bilen..

Men det er liksom ikke noe sug, eller noe annet spesielt med bildet som gjør at det skiller seg ut..

Det var mine meninger ;)

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Prøvde absolutt ikke på noe artistisk eller noe når jeg tokk disse bildene, men syntes de ble litt tøffe :)

..ikke helt rette settingen for å ta bilder heller.. en parkeringsplass :P

DSCN0458.sized.jpg

DSCN0464.sized.jpg

Lover å ta noen ORNTLIGE bilder når det blir litt finvær i oslo :)

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrKadett

Hm. La ikke så stor vekt på disse, Men har da fått lagt de opp på nettet, Ble da kurrante! :)

Dette ble jeg fornøyd med. Rent og enkelt

r.jpg

Dette ble litt rart, men på en annen måte litt tøft og :)

Det førte bildet ditt var jo greit, men ikke veldig bra synes jeg..

Hadde du fått bilen enda litt lengre ut lit høyere i bildet,og kameraet litt lavere hadde det blitt bedre..

Du kan jo prøve å beskjære det å photoshop? ;)

Men det siste bildet derimot er du virkelig inne på noe!

Innmari tøff vinkel, og stilig sug i bildet når du har skråstillt kameraet.

Her har du heller ikke bilen mitt i bildet, og det blir mye tøffere :D

Helt klart det grommeste bildet av de 2! ;)

Skulle det vært enda grommere så skulle bildet vært tatt i fart, med litt sving på hjulene og litt støv og sånnt..

Men det er jo ikke akkurat lett å få til ;)

Stå på !

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Lethal:

Takk for oppsumering! he he :)

Har faktisk prøvd og tatt bilder i fart men grunnet JALLA kamera mitt har det blitt fiasko. Men skal få låne digital video kamera med 3mp på nå.Litt lettere og ta bilder i fart da, samt det er justerbar lukker tid på det også.

Kamera jeg tar bilder med er ett hp ... Gammalt! på 2.1 mp! :)

men kan jo få til bra bilder for det !men ikke i fart ........... sein lukkertid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by valrun

Får slenge inn et bilde jeg også da..

Irriterer meg at fronten ble så mørk...

bimw.jpg

Meningen med skiltet er ikke å få det til å se tøft ut, men kun dekke nummeret. Ikke noe kreativt med dette bildet, tok det kun for å ha et helt vanlig bilde av bilen, men jeg ble litt fornøyd alikevel, selvom det er mye som kunne gjort annerledes.

Bildet ble tatt med en Canon EOS 300 med 28-90 4-5.6, altså standard objektivet til dette kameraet..

Går med planer om å skaffe en EOS 30 eller 33 nå, og litt ny optikk...

Endelig tid til å sette meg ned og kritisere litt :cool:

Fint lys, men få på lysa på bilen!

Bakgrunnen forstyrrer meg, liker ikke at hushjørnet er midt over bilen. Bedre med enten hel vegg eller kun skau bak bilen, så kunne hushjørnet vært plassert i hjørnet av bildet...

Litt synd åsså at det bare er noen regndråper på bilen. Blir liksom hverken fugl eller fisk - bedre om den er skikkelig våt eller helt tørr.

Etter min mening er det kun digitalt som er interessant å kjøpe nå. Så jeg ville gått for EOS 300D eller 10D :)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

va tycks om dette bildet da? fronten ble kanskje litt mørk siden bilen står i skyggen,men jeg ville ikke begynne å flytte på bilen :D (aner ikke hvem sin bil det er) ;)

(crappy kamera da,så bildekvaliteten er ikke all verden.. har skarpet opp bildet og litt sånn,i paintshop pro.)

Im001704-mod2.jpg

Fronten er mørk ja. Ellers er det jo nice!

Autovernet er en fin bakgrunn, og skauen bak gir dybde :)

Er vel Vålerbanen detta...

Men det gule flagget med "flaggstanga" som stikker bak bilen forstyrrer en smule.

Ville rusla bort og fjerna alle flagg unntatt målflagget , for å skape litt raceassosiasjoner ;)

Dette er "demobilen" til Nordisk Felgimport

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider