Gå til innhold

Tips fra Kid-A

Ranger emnet

OleC

Anbefalte innlegg

Originally posted by Tape-R

En ting jeg lurer på.. Hvorfor må du være 100% rolig når du tar bilder uten blitz.. mens kan for den saks skyld sitte på en traktor og ta perfekte bilder med blitz?

SLiter med at jeg får tåkete bilder uten blitz om jeg uheldivis beveger litt på meg..

Det er fordi lukkertiden er hakket lengre når man ikke har blitz. Kameraet gjør dette for å få nok lys, men med blitz er det ikke nødvendig med lengre lukkertid pga lysmengden som blitzen gir. Dermed får man ikke "tid" til å få så mye bevegelse/tåking i bildet. Noen kamera, bl. a mitt Kodak har en Sportsfunksjon som gjør at lukkertiden er kortere enn Auto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 922
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Men er ikke det øverste bildet der fra i år da, Robert?

Tenkte på din dual exhaust :P

Men uansett fete bilder! :D

Azzido: Fett bildet ditt også, men syntes den hvite himmelen blir litt mye (i fohold til de andre fargene).

Men ellers er det fet vinkel også! :)

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vri hjula dine til venstre mot havet, så kan du legge kameraen LITT på skrå, og samtidigløfte opp lit mot skjørta så du får litt mere bakgrunn:)

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Det skinner for mye (ja, du leste riktig) i lakken og reflekseroppstår.

Dette ville være uheldig på en trist, lei, kjedelig og kjip bil, som f. eks. Golf2. Men har man derimot en URQuattro kan man fange inn disse refleksene på en sånn måte at man fremhever bilens former. Golf2 mangler jo som kjent nettopp dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider