Gå til innhold

Tips fra Kid-A

Ranger emnet

OleC

Anbefalte innlegg

Jeg synes bildene her er uuuutrolig bra:) Men en ting jeg kom til å tenke på. Mange av dere tar bilder så ikke hele bilen synes, og det blir ofte bra, fordi kontrastene er bra. OG da er det godt å se på. De fleste bildene her ser ut som de er tatt fra bil blader. Men når man skal ta bilde av en bil, er det ikke da viktigere å se hele bilen enn litt av den selvom bakgrunn og alt stemmer?

quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 922
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tok ett bilde på vei hjem fra VACN treffet i dag! Hva menes om dette? Ble igrunn rimelig fornøyd selv.

testa42%20copy.jpg

Hvis jeg skulle endret på noe måtte det være å "snudd litt på solen", slik at jeg slapp skyggen bak.... Syntes også jeg var heldig med bakgrunnen, da ingenting er endret på PS!

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloBoy

Tok ett bilde på vei hjem fra VACN treffet i dag! Hva menes om dette? Ble igrunn rimelig fornøyd selv.

testa42%20copy.jpg

Hvis jeg skulle endret på noe måtte det være å "snudd litt på solen", slik at jeg slapp skyggen bak.... Syntes også jeg var heldig med bakgrunnen, da ingenting er endret på PS!

Utrolig fint og bra bilde syntes jeg!

Men hva er det nedenfor døra? Er det noe som henger ut der eller?

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Jompærn

Var ute å testa nytt kamera her om dagen, og tok noen bilder av kjerra jeg kjører rundt med for tia, tenkte å legge de ut her.

Ok bilder ? :) Noe som kan gjøres anneledes her ?

Har vært lurker her lenge, men endelig registrert meg :hello:

Bil5RR.jpg

[

Her ville jeg fjernet den ene steinen som stikker opp, samt rettet opp hjulene foran..... Ellers trekker den eiendomsbolten mye unørvendig oppmerksomhet! Bra bilde ellers!

Og velkommen på forumet!

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tCIMG0047.jpg

Noe kjedelig? Trær og stolper som vokser opp av bilen forstyrrer en del. Også minus for "jagged edges" under resizingen. Brukbar dybde, forresten.

baklys.jpg

På med lyset! Gjerne ryggelys, tåkebaklys, blinklys og bremselys; det gjør sitt for livet i bildet! Bra kontrast, iallefall.

328-11.jpg

Samme som forrige.

728%20int.jpg

Undereksponert og uskarpt? Prøv å bruke stativ!

001.jpg

Noe kjedelig, til tross for at det er en stor, slem bil? Forstyrrende skygge under fronten.

002.jpg

Bra bilde! Varme og gode farger.

110988.jpg

Meget bra! Steinharde kontraster, men området foran høyre bakhjul forstyrrer?

Integra%20Type-R.jpg

Bra bilde med sterke kontraster, men trekk for bildestøy.

kawa.jpg

Flott! Enorm dybde og fint lys!

testa42%20copy.jpg

Blinkskudd! Perfeksjon! Eneste som forstyrrer er det hvite objektet nedenfor døra.

P10100011024.jpg

CRX'en er en *gatebil*, ikke en gressbil. Her har du forresten fanget inn bilens former på en god måte! Creds!

P10100081024.jpg

Samme som forrige ang. plassering av bil, men her er bildet litt undereksponert, og det lysende bakskiltet forstyrrer noe enormt. Greie vinkler på begge bildene.

Bil5RR.jpg

Drei forhjula andre veien, og få på lysene! Den sølvfarga tomtmarkeringspinnen og steinen bak bakhjulet forstyrrer en del. Pluss for minimal dybdeskarphet!

Bil_1600xRR.jpg

Flott bilde, kunne like gjerne vært et promobilde fra VAG! Minus for gult objekt bak bakhjul som forstyrrer, samt jordhaugen i forgrunn?

vrak1.JPG

Interressant angrepsvinkel og grei dybde. Kjedelig utsnitt?

vrak2.JPG

Her er egentlig ikke noe spesielt å plukke på. Old-school fargen på kåpa (brunt) lever i en fin symbiose med de bleike, harde gresstråene.

vrak3.JPG

Grym kontrast mellom ny motorsykkel og gamle lastebilvrak. Men er ikke sykkelen i feil miljø?

index.php?module=photoshare&func=viewimage&iid=947&viewkey=

Mye action her! Er dette tatt nylig? Flotte kontraster, men scooter+fører er noe uskarpe? Muligens noe kjedelig kameravinkel/utsnitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Interressant angrepsvinkel og grei dybde. Kjedelig utsnitt?

Kan være enig i at det er noe kjedlig ja.

Her er egentlig ikke noe spesielt å plukke på. Old-school fargen på kåpa (brunt) lever i en fin symbiose med de bleike, harde gresstråene.

Det er ikke brunt, det er Nissan Gold ;)

Grym kontrast mellom ny motorsykkel og gamle lastebilvrak. Men er ikke sykkelen i feil miljø?

Jeg vet ikke helt om jeg prøvde på å få fram kontrasten eller likheten i dette bildet, synes det ble litt tøft, men sykkelen ble plassert litt langt frem kanskje?

Venter på nye kåpedeler osv nå så da får jeg se om jeg tar noen nye bilder med "shina" sykkel.

Takk for kommentarer, har vært veldig behjelplig.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider