Gå til innhold

Tips fra Kid-A

Ranger emnet

OleC

Anbefalte innlegg

Fikk lyst til å prøve litt selv med noen gamle bilder jeg fant.

Ble mye bedre en det de var fra før syns jeg hvertfall :)

Takk for tipsene som jeg har lest her.

Har såå lyst til å starte å ta bilder, prøve meg frem å bli bedre å bedre, nå har jeg ikke peil i det heletatt.

Noen som har tips til et bra kamera? Pris?!

modda.jpg

ottapics0323.jpg

ottapics0233.jpg

ottapics0143.jpg

58883295.jpg

ottapics0073.jpg

Har bare prøvd meg fram litt på disse, å lekt meg litt.. :) man lærer av sine feil :)

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 922
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ser mange spør etter noen greie kameraer til lave priser.

Jeg vil foreslå Canon A95 eller A520 til slik bruk, og begge har brukbare AUTO funksjoner til randomknipsing, i tilegg til Blender (dybdeskarphet) og Shutter (Lukkertiden\eksponeringstid - til feks kule natteffekter med lange strek etter lys osv)

Kjøpte selv et A520 nettopp, og dette går i lomma i tilegg til å ha funksjoner som de nevnt over og flere til. Jeg er også meget imponert over Makrofunksjonen på dette (nærbilder).

Begge disse ligger mellom 2 og 3 tusen kroner, A95 er noe større, og noe bedre, men det sklei rett og slett ikke ned i lomma, og jeg må kunne bruke det som fest, fart og gøykamera i tilegg.

Reviews og tester av disse finner du på http://www.dpreview.com (PROFFER) og http://www.akam.no begge har karakterene 5 eller 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epar fine bilder, men jeg mener folk gjør en "feil" når de ikke tar bilder av bilen i det miljøet den hører hjemme i. Det er vel ikke en Jeep du har? Få bilen ut på assfalten!

ottapics0323.jpg

hehe bilen hører hjemme der i mine øyne når jeg bor på landet!

Men skjønner hva du sikter til :P

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange spør etter noen greie kameraer til lave priser.

Jeg vil foreslå Canon A95 eller A520 til slik bruk, og begge har brukbare AUTO funksjoner til randomknipsing, i tilegg til Blender (dybdeskarphet) og Shutter (Lukkertiden\eksponeringstid - til feks kule natteffekter med lange strek etter lys osv)

Kjøpte selv et A520 nettopp, og dette går i lomma i tilegg til å ha funksjoner som de nevnt over og flere til. Jeg er også meget imponert over Makrofunksjonen på dette (nærbilder).

Begge disse ligger mellom 2 og 3 tusen kroner, A95 er noe større, og noe bedre, men det sklei rett og slett ikke ned i lomma, og jeg må kunne bruke det som fest, fart og gøykamera i tilegg.

Reviews og tester av disse finner du på http://www.dpreview.com (PROFFER) og http://www.akam.no begge har karakterene 5 eller 6

Hvordan er disse opp mot ixus 700?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knipset noen bilder i går med det nye kameraet mitt..

Bra kvalitet på bildet, men blir veldig mye forstyrrelser. Må neste leite etter bilen. Litt synd med de buskene rett forran fronten. Prøv å beskjær blidet litt bedre nestegang. Noe slikt kanskje:

CARSHOT09.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er disse opp mot ixus 700?

Det blir som å sammenligne en Cadillac med tomatkasse og sofa mot en Lotus Elise. Sikkert nydelig å cruise rundt i, mens frøken Elise springer raskere rundt banen. Eller noe sånt.

Ixusene er Point and Shoot for bestemor og alle andre som digger det (har et par selv og)

Mens Powershot-serien ligger et sted mellom disse og semiproffe kameraer med div justeringsmuligheter, mot Ixusenes automatinnstillinger for det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider