Gå til innhold

Verdens rareste elektrisk feil!

Ranger emnet

Dreaz

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har et seriøst irriterende problem:

Bilradiospesialisten i Trondheim innstallerte bilalarm til meg i vår, og etter det har det stort sett vært prakk. Problemet er at lysdioden går helt amok innimellom, den starter å blinke helt tilfeldig. Den blinker først en slags "burst" av blink, og deretter 5- eller 10-blink et lite opphold, og påen igjen. Til og begynne med la jeg ikke så mye merke til i hvilken sammenheng dette skjedde, men etterhvert gikk det opp for meg at den bare gjør det i fuktig vær, altså når det regner! Deretter fant jeg ut at den kun blinker når vindusviskeren blir aktivert! ARGH. Altså, når det regner har jeg på vindusviskeren, plutselig kommer "bursten" deretter begynner den sekvensielle blinkingen, hvis jeg slår av vindusviskeren blinker dioden ferdig "serien" på 5- eller 10- blink og stopper. Når jeg slår på viskeren igjen er det påen igjen.

Dere kan jo tro dette er et ulidelig plagsomt problem når jeg har blå supersterk lysdiode på alaramen som blinker helt febrilsk! Når det er mørkt ute så er jeg plutselig Trondheims nye sivil-purk ut en tur. Uansett, håper noen kan hjelpe meg, bilradiospesialisten kan iallefall ikke det, etter å ha skiftet ALLE komponentene de har inkludert sentralen. Eneste de ikke har byttet er bryterene som står i dørene og bagasjerommet.

De er fast bestemt på at det er bagasjerombryteren, men syns det høres skikkelig rart ut! Btw, jeg har en Honda Prelude 93' mod 2.3l Automat, hvis det skulle være til noen hjelp!

Jeg har filmet det med mobilen hvis noen ønsker å se, bare send meg en PM med e-post så sender jeg filen!

Please help me!! :D

-DreaZ-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med DEFA alarmer, så vil lysdioden blinke når en dør eller bagasjerom er åpnes. Selv når motoren er i gang.

Sannsynligvis har du en jordfeil et sted. At det blir værre når det er fuktig vær forsterker denne teorien.

Det vil gi slike symptomer som du nevner. Det er en vakkelfeil (feil som kommer og går).

Gå over bryterene på dørene og bagasjerom. Sannsynligvis ligger en ledning der og legger seg til jord av og til.

Bilradiospesialisten kan dermed har rett i sine antakelser. Jeg ser for meg at bilen din har fått påmontert en vinge, hullene til vingen er ikke skikkelig tett og vann har rent ned i bagasjeromlokk og ført til jordfeil.

Men det kan være mye muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å stå på det når bilen har vært inn x-antall gang og de har skiftet ut alle komponentene da.. Altså, sentralen, glassknusesensoren osv. De nekter jo å bytte ut komponenter som er på bilen fra før, som for eksempel dørbryteren. Og det er jo litt merkelig at feilen kommer kun når jeg bruker vindusviskeren? Ingen som har noen gode forslag til hva jeg kan se på og kanskje fikse da?

Takk for svar så langt :D

-DreaZ-

Lenke til kommentar
Del på andre sider