Gå til innhold

Elektro feil på min 1993 Volvo?

Ranger emnet

HPfreak

Anbefalte innlegg

Får en fin slik lampe som kommer på innemello. SRS lampa slår seg plutselig på og da forsvinner strømmen min iløpet av kanskje 10 min.

Har ingen aning når det skjer men tar jeg å lader opp batteriet igjen dagen etterpå så er den lampa slukket. Helt til jeg igjen har kjørt litt.

Første som slår meg er at det er en jordningsfeil et sted. Men ikke fått sjekket dette pga jobb og at det regner ute.

Noen som vet hva det kan være eller vært borti noe lignende?

Dette er en 1993 Volvo 240 SE

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være klokkefjæren i rattet som begynner å tulle seg.. Har vært borti det på veldi mangen andre biler. Men de lader seg ikke ut da.. Kommer bare air bag lys..

Men kan vel godt være at det er jordingsfeil i klokkefjæren.. Kan jo prøve å bare starte bilen med fullt batteri og se om det kommer på uten at du kjører.

Så kan du prøve å svinge mens du står i ro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den på et verksted for å ta service og dem fant ikke noe galt med lading eller noe med dette.

Dro i dag til bilverksted som driver stort sett bare med elektronikk og dem fant ut at den ladet ikke i d hele tatt og at det kommer under et nivå så greier ikke airbaggen å fungere og sender da en feil melding. Derfor den lyste rødt.

Så skal smelle inn en ny dynamo og sjekke om det hjelper :)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider