Gå til innhold

noen som kan hjelpe

Ranger emnet

zoon06

Anbefalte innlegg

stemmer,det var berre to inntak til slanger ikkje noe plass eg kunne ha sett i ein vakumslange... , så er den "go-by"lenger oppe fortalde om som heiter A-pumpa... har eg feil pumpe eg då??? hm hm han eg kjøpte den av sa att det var mekanikere som nydlig hadde gjort ein del arbeid og bytta deler i den motoren..

At mekanikere har skrudd på en bil er over hodet ingen garanti....

Var ute å kikket på biler for fatter'n og kom over en Passat CL 1,8i...

Mens jeg kom for å titte på den, var en ung kar å prøvde den før meg, forsåvidt greit nok det. Eneste han fannt galt med bilen var et dårlig hjul-lager.

Så begynte jeg å gå over bilen... den gikk på 3 sylindere, hadde 2 hull i eksosen, fremre motorfeste var Løst (!), og bensinpumpa sang stygge lyder(Har mest sans. noe med 3-sylinder gangen å gjøre)., og høyre bakhjulslager var gåent... mens mekanikeren sa venstre :op

Hvordan han påsan før meg ikke SÅ eller hørte dette er et mirakel.. :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Øhh ser da ut som reima sitter feil vei og da!

Pluss att den er altfor tynn, dette vil jo gå og gnage,

Start motoren din og sjekk om det er kast i hjulet på veiva og da, pleier og værra det..

ja reima er feil veg på bilde, har ikkje snudd ho sidan den vrei seg.... skal prøve på dette å sjå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer som andre her sei at det er feil bensinpumpe..AT pumpa koster 1600kr hos volvo..det er og feil vacumklokke på fordeler og mest sansylig vekter i fordelar..men dette går grett, på min forge AT motor hadde ej B230A tenninga(magnettenning) ej kobla vekk vakumklokka og stilde tenninga slik:kjørte motor på så høgt turtall at vektene i fordelaren var max ute og stilde tenninga på 26-27grader..då gjekk motor litt ruskete før laddetrykket kom men etter det gjekk den klokkereint..så ser det ut som isolator mellom manifold og forgasser mangler? på min forge AT-motor gjor ej et lite triks som virka veldig bra, effekt messig:) hadde intercooler og temp på laddelufta fram til forgasser var ca.25grader, men innsugmanifolde halt 70-80grader og varmet oppgjenn luften(på A og AT motorer går det ei sløyfe med kjølevann som varmer opp innsugmanifolden) ej skrudde av insugmanifolden og plugga dinne kanalen, etter dette haldt innsugsluften 25-26grader helt fram til toppen, så då var det berre innsugporten som varma litt opp lufta(dette kan reduseres ved å montere en kaldere termostat ca.72graders) (hadde og sportsluftfilter montert framom intercooler i grillen for å hente kaldeluft, istaden for å hente varmeluft i motorrommet som har blitt varmet opp av radiator,motor,turbo,osv...) så til litt teori korfor ej gjor alt dette: densiteten på kaldluft er bedre en på varmeluft..og i teorien regnes det at kvar 7grader innsugsluften går opp, går effekten ned med 1% av effekten på motor.. det var det eg kom på i farta og til dei som skal kritisere innlegget mitt..her er nok en del skrive feil,men ej er dyslektikar og infoen er hentet ifra erfaringer og teorien ifra bøker så det stemmer..=) håper det kan komme til nytte for noken andre med AT motor.

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk..ja merket en del på min..hadde dårli clutch på den til å bjønde med(den slurte på 4gear når ladetrykket kom) og etter mondifiseringa slurte den på 2gear me:p så der blei ei betraktlig økning i effekt..byttet til forsterket clutch og eg fekk utbyttet av effekten..den gjekk extremt mykje bedre=)..einaste litt problem med veigreppe på bakhjula:p

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer som andre her sei at det er feil bensinpumpe..AT pumpa koster 1600kr hos volvo..det er og feil vacumklokke på fordeler og mest sansylig vekter i fordelar..men dette går grett, på min forge AT motor hadde ej B230A tenninga(magnettenning) ej kobla vekk vakumklokka og stilde tenninga slik:kjørte motor på så høgt turtall at vektene i fordelaren var max ute og stilde tenninga på 26-27grader..då gjekk motor litt ruskete før laddetrykket kom men etter det gjekk den klokkereint..så ser det ut som isolator mellom manifold og forgasser mangler? på min forge AT-motor gjor ej et lite triks som virka veldig bra, effekt messig:) hadde intercooler og temp på laddelufta fram til forgasser var ca.25grader, men innsugmanifolde halt 70-80grader og varmet oppgjenn luften(på A og AT motorer går det ei sløyfe med kjølevann som varmer opp innsugmanifolden) ej skrudde av insugmanifolden og plugga dinne kanalen, etter dette haldt innsugsluften 25-26grader helt fram til toppen, så då var det berre innsugporten som varma litt opp lufta(dette kan reduseres ved å montere en kaldere termostat ca.72graders) (hadde og sportsluftfilter montert framom intercooler i grillen for å hente kaldeluft, istaden for å hente varmeluft i motorrommet som har blitt varmet opp av radiator,motor,turbo,osv...) så til litt teori korfor ej gjor alt dette: densiteten på kaldluft er bedre en på varmeluft..og i teorien regnes det at kvar 7grader innsugsluften går opp, går effekten ned med 1% av effekten på motor.. det var det eg kom på i farta og til dei som skal kritisere innlegget mitt..her er nok en del skrive feil,men ej er dyslektikar og infoen er hentet ifra erfaringer og teorien ifra bøker så det stemmer..=) håper det kan komme til nytte for noken andre med AT motor.

tusen takk... godt med all informasjon som kjem.... godt å lære noko nytt kvar dag.... PS. ser ikkje etter feil her på forumet... er innholdet som tell... skriv litt feil eg og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ny reim vrir seg??

Prøvd et annet spor på veivaksel-remhjulet? Hender disse vrir seg hvis du bruker "feil" hakk. Reima skal gå så rett som mulig....

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg!

lenge sia no! for å gjera alt veldig enkelt: ring inge hjelle.

rekner med du kjenner han?

superhjelpsom og genial på volvo. flink å læra frå seg og :thumb

hvis du ikkje har nr. so kan eg senda da på pm. so ordna detta seg lett!

volvo 242 -83 16v, turbo prosjekt

volvo 360 Grøftekanten Lakk&Rally! død ;)

volvo 245 -85 turbopelle :) delvis død

volvo 940/s90 - my blue pearl

Lenke til kommentar
Del på andre sider