farlig Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 I dag tenkte jeg å prøve meg på min første lakkering med sprøyte. Jeg har handlet inn 1stk biltema proff med overliggende kopp - til grunning og primer, og 1stk devilbiss gti til lakk og klarlakk. Dagens prosjekt går ut på å lakkere et par lister under frontlyktene på volvoen min. Jeg har fjernet de latterlig stygge lyktepusserne og skal sparkle igjen hullet på listene. Til nå har jeg pusset dem ned, og lagt to strøk med grunnprimer: Jeg fikk litt problemer med renning, men er ikke sikker på hva dette skyldes. Jeg kjører på omtrent 2,2bar, 1,4mm dyse. Påførte lakk omtrent 20cm fra lista i en rask bevegelse. Skal jeg stille ned trykket, eller skal jeg stille inn på mindre lakk? Følg med for updates... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 at det renner kan ha noe med temp. og gjøre også mener jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Jeg tror jeg vet hva jeg gjorde galt. Jeg byttet vinkel på sprøyta UTEN å justere om strålen. Dvs at jeg lakkerte vannrett med vannrett stråle - ikke rart det renner litt da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Fint dette vel :) Efaring kan ikke kjøpes. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Neida, erfaring må man opparbeide seg over tid. Sparklet, FØR pussing ;) Lurer på om jeg kanskje smurte på litt i overkant med sparkel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 hehe litt mer enn en smule. Bruk en skarp kniv å ta det øverste overskuddet. Eller kommer du ikke til å ha ringeravtykk igjen. Etter å ha slipt. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 "Som man sparkler, får man slipe" heter det jo..:thumb Blir jo litt prøving og feiling til å begynne med.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Trenger jo ikke slipe alt. Bare den siste delen. Jeg har brukt fil kniv og mye rart. Men i det siste har jeg begynt med å ta minimalt på. Og heller sparkle i en 2 gang. Om nødvendig. Mye billigere, bruker mindre sparkel. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Det var siste gangen jeg spraklet så mye! Her er hvertfall listene ferdig pusset og klare til fyller: Etter pussingen ble det lagt noen lag med fyller: Nå skal de være klare til baselakk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Ser man det. Hvilken farge skal du ha. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Fargen blir den samme som bilen, gull metallic :) Her er et bilde av bilen/lista før lakkering: Ser fram til å få lagt litt base nå! Kanskje jeg skal flytte meg ut i godværet? Litt bedre lys der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 må en ikke ha grunning oppå sparkelen før en bruker fyller??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Nei, fyller er en slags grunning såvidt jeg har forstått. Et bilde mens klarlakken tørker mellom strøkene: Hva synes dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Dette blir jo dritbra!:) fet bil du har;) Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Hvor grovt/fint pussepapir brukte du under sparkelpussingen? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg