Gå til innhold

Ennå en dødsulykke..

Ranger emnet

bing

Anbefalte innlegg

Denne gangen kanskje noen får opp øya når en "kjendis" dør?

Fra VG-Nett

Pål Arne Fagernes drept i frontkollisjon.

Dette er vraket av bilen spydkasteren og bokseren Pål Arne Fagernes (29) kjørte da han frontkolliderte med en trailer.

1060057078.jpg

Traileren hadde 25 tonn granittstein i lasten da den var på vei nordover på E6 gjennom Østfold i går formiddag. Pål Arne Fagernes kom motsatt retning på den samme veien i en sølvfarget Volkswagen Polo.

Rett sør for bomstasjonen ved Moss kom Fagernes' personbil over i motgående kjørefelt og frontkolliderte med steintraileren. Fagernes var død da hjelpemannskaper kom til stedet.

- Det var et mareritt. Alt gikk så fort. Refleksen i meg forsøkte å kaste vogntoget av veien. Men det var til ingen nytte, sier Ingvald Fredagsvik, sjåføren i steintraileren.

Kjørte igjen

I går kveld var ulykkessjåføren på veien igjen i Østfold i håp om å komme raskt tilbake til jobben som sjåfør for J. Sæther og sønn transportfirma på Frøya i Sør-Trøndelag.

- Jeg har en kollega i Fredrikstad som jeg «øvelseskjører» litt med nå i kveld. Ekspertene sier at det er lurt å kjøre igjen umiddelbart når du blir rammet av noe sånt, sa han i går kveld.

En tankbilsjåfør la merke til ulykkesbilen da den kjørte forbi ham på E6 sør for Vestby.

- Han kjørte forbi meg og fortsatte videre med blinklyset på, sier tankbilsjåføren til VG.

Ved bomstasjonen kjørte tankbilsjåføren på abonnement mens sjåføren av ulykkesbilen betalte.

Feil kjørefelt

- Jeg ble derfor liggende foran ulykkesbilen, men han kjørte forbi meg igjen. Det var åpent, oversiktlig og ingen kom imot da han kjørte forbi. En kort stund etterpå smalt det, sier yrkessjåføren.

Politiet bekrefter at det var personbilen som forårsaket ulykken da den kom over i feil kjørefelt.

- Det er på det rene at ulykken inntraff i nordgående kjørefelt og at personbilen av uviss grunn kom over i dette feltet, sier operativ uteleder Philip Bain ved Østfold politidistrikt.

Traileren hadde lastet granittstein i Fredrikstad tidligere på dagen, og var på vei til Trondheim med lasten da ulykken inntraff.

Politiet fikk melding om ulykken klokken 11.26. Åtte minutter senere var den første politipatruljen på stedet.

Tjenestemennene konstaterte da at Fagernes var død etter den voldsomme møteulykken.

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jonaldo

Misforstått fyr som jeg hadde stor respekt for..... Han er vel ikke den eneste som banker folk i fylla. Sikkert ikke kult å fotografer rundt seg samme hva man gjør. Hadde sikkert kommet frem mye hvis vi hadde hatt paparazzier rundt oss hele tiden også!

Greit nok, men ikke det beste forbildet for unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vi skal være forsiktige med og si både det ene og det andre.

Om det var noe annet enn et uhell er det jo jævlig nok for familien fra før så vi trenger ikke rippe opp i det.

Han døde og det er tragisk.

Kanskje han fikk sola i øya i feil øyeblikk og ble litt uoppmerksom.

Hvem vet?

R.I.P

2003 A4 1.8 TQ

2001 Polo 1.4TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dalan

Virker som det er en del ulykker om dagen..

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=70566

var godt å lese at jentas "status" er stabil.. håper hun kommer tilbake til det normale livet :)

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dalan

Virker som det er en del ulykker om dagen..

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=70566

Hmm, noe sier meg at detta var den typiske "jente i baksetet, gutt skal tøffe seg, kjører fort, kjører for fort, veien svinger fortere enn bilen"-ulykka. Eneste som mangla var "Sjåføren var en gutt i slutten av tenårene" eller "Sjåføren var en mann tidlig i 20-åra"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår