Gå til innhold

Lyd & Bilde tester bilstereo!

Ranger emnet

Opeth

Anbefalte innlegg

Tøft. Da må jeg jammen for en gangs skyld lese Lyd & Bilde..

Det er 1 stk C7.2AT igjen på lager (utgående modell) og den går for 16000,- dagens kupp :-)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble testen utført? I gamle dager ble vel alt bilstereoutstyr testet innomhus på "vanlig" hjemmehifi, gjør de tilsvarende fremdeles?

Og at forsterkere til over 30.000 kroner er svært bra skulle da også bare mangle ;)

De e jo ikke helt smarte de folkene da, men...

Det er i hvert fall tydelig at de ikke har særlig greie på strøm og hvor den kommer fra :P

Koblet inne selvfølgelig.

Bilbatteri og ("kraftig") 1,5 F kondis, resten hjemme-HiFi.

Og så testet de i et litt jalla oppsett i bilen til redaktøren :)

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt av det jeg misliker med endel tester..

Når man skal teste skikkelig dyrt utstyr så synes jeg at det skal være en selvfølge at det blir testet på den måten utstyret er tiltenkt å brukes. nå har ikke jeg sett denne testen men av tidligere tester så kan det fort bli slikt som dette: Vi har en dyr f.eks forsterker som vi tester litt inne, så tar vi å "slenger" den baki bilen til en i redaksjonen og og hører på anlegget som sitter i bilen hans.. og hvordan er det montert ??

Jeg skjønenr ikke helt hvorfor de ikke tester produkter som faktsik selger ? Tiper at man kan telle på 2 hender tilsammen antall T7.2AT og HV Venti som er solgt i Norge..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt av det jeg misliker med endel tester..

Når man skal teste skikkelig dyrt utstyr så synes jeg at det skal være en selvfølge at det blir testet på den måten utstyret er tiltenkt å brukes. nå har ikke jeg sett denne testen men av tidligere tester så kan det fort bli slikt som dette: Vi har en dyr f.eks forsterker som vi tester litt inne, så tar vi å "slenger" den baki bilen til en i redaksjonen og og hører på anlegget som sitter i bilen hans.. og hvordan er det montert ??

Jeg skjønenr ikke helt hvorfor de ikke tester produkter som faktsik selger ? Tiper at man kan telle på 2 hender tilsammen antall T7.2AT og HV Venti som er solgt i Norge..

Du får ta å lese den ;)

Legg spesielt merke til det som står under "Testprosedyre".

Ka faen skal de med to identiske biler for å teste to forsterkere??

Er jo kjapt gjort å bytte forsterker...

Men tro meg, jeg har prøvd å få de til å skrive litt om bilstereo igjen, allerede for noen år siden da de sluttet.

De mente at leserne ikke var interesserte lenger.

Grunnen til at de bare tester Über-dyre bilforsterkere er at de selger bedre jo mer de skryter av produktene. Tror de i hvert fall...

Jeg er mer ute etter sannheten og objektive sammenligninger.

Som sagt skal det bare mangle at de dyreste forsterkerne spiller bra!

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser egentlig ikke problemet med å teste bilforsterkere inne på noen kraftige batterier. Gjør det av og til selv også for mest nøyaktige resultater.

Lyden far en bilforsterker og en hjemme-forskerker skal jo tross alt være identiske, da de kun skal forsterke signalet far lydkilden, og ikke modifisere det på neon som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audison stiller i en klasse for seg, så da er vel prisen satt riktig :)

Mvh

De hadde nok aldri klart å si at en billigere forsterker var bedre enn en dyrere en uansett...

Jeg tviler veldig på at noen i det hele tatt klarer å høre forskjell på f.eks. Thesis og VRx 2.400 eller noen andre gromforsterkere.

Man innbiller seg nok mer en man hører i hvert fall :)

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider