Gå til innhold

Lyd & Bilde tester bilstereo!

Ranger emnet

Opeth

Anbefalte innlegg

Tiper at man kan telle på 2 hender tilsammen antall T7.2AT og HV Venti som er solgt i Norge..

Er sikkert riktig det, men det er ihvertfall solgt 2stk Tru C7.4T og muligens det blir solgt en Tru C7.2T også ;)

med en prislapp 16.000 høyere enn TRU ville det vært flaut om resultatet ikke ble som det ble....

Å sammenligne rør med transistor blir jo i utgangspunktet helt feil. Det eneste disse to forsterkerne har felles er at de er godt over gjennomsnittet dyre:)

Hmm.. jeg får vel dra og plukke opp siste lyd og bilde jeg også da, og se hvordan 7.2 greide seg i denne "testen". Lurer foresten på hvordan den hadde spilt som front sett forsterker når systemet mitt kjører i 2.0

Har du fått igjen denne ampen nå forresten ? Har du den fortsatt på lager når jeg har fått testa og kjøpt meg front sett, er jeg kanskje intresert ;)

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde nok aldri klart å si at en billigere forsterker var bedre enn en dyrere en uansett...

Jeg tviler veldig på at noen i det hele tatt klarer å høre forskjell på f.eks. Thesis og VRx 2.400 eller noen andre gromforsterkere.

Man innbiller seg nok mer en man hører i hvert fall :)

Mvh

Stian

Jeg er tildels svært enig med deg, men når det gjelder HV venti så er den unik. Det er pr i dag den råeste forsterkeren jeg har hørt til bil, og faktisk stiller den vanvittig sterkt sammenliknet med meget dyrt hjemmeutstyr. Det tar ikke mange minuttene med lytting før du skjønner at vi her snakker om en forsterker med kvaliteter som er meget skjeldne. Det er mange forsterkere som kommer svært svært nære, og flere av dem er vesentlig billigere, men det siste lille ekstra koster veldig mye penger. Om man kan skille HV venti og en annen gromforsterker under like forhold i en bil, med de begrensiningene som ligger der, er dog vanskelig å si. Jeg hørte HV Venti under kontrollerte forhold i testrommet til Elettromedia.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider