Gå til innhold

pLxr's Opel Vectra B, trenger diverse småtips :)

Ranger emnet

Tidligere bruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Opel Vectra B 1997 1.6l 16v, den var orginal utenom lexuslykter bak.

Dette er gjort:

-Montert Focal Access Frontsett

-Montert Focal Access Baksett

-Montert Forsterker til høytallere

-Montert Basskasse (10" Aktiv Sub (Pioneer))

-Montert CD-Spiller (Pioneer)

-Montert K&N Filter Kit

-Rettet på Lexuslykter

-Montere Angeleyes

Dette er ikke gjort (enda):

-Kjøpe Sommefelger (17" 215\45?)

-Montere universal Simons 3" Oval endestykke

-Hellakkeres

Skal muligens gjøres:

-Senkes 30\30 eller 40\40

-Nytt bremsesystem (klosser og skiver)

angeleyesgp2.th.jpg

lolfelgerfd1.th.jpg

imgp1827nsnkk1.th.jpg

underpanseret04dg8.th.jpg

underpanseret03fo3.th.jpg

underpanseret02ny2.th.jpg

underpanseret01xh7.th.jpg

potte04uu8.th.jpg

potte03jh9.th.jpg

potte02hc4.th.jpg potte01yi1.th.jpg dash02pp5.th.jpg dash01dm4.th.jpg bagasjenlb2.th.jpg angeleyessy2.th.jpg

*UPDATE* Angeleyes *UPDATE*

imgp2238ks8.th.jpg

imgp2239yn0.th.jpg

imgp2240zq7.th.jpg

imgp2241vo7.th.jpg

imgp2242lk1.th.jpg

imgp2243it7.th.jpg

imgp2244rc8.th.jpg

imgp2245hn8.th.jpg

imgp2246sh9.th.jpg

imgp2247uc7.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

okei, er ikke så god til å forklare men jeg prøver:P

frontfanger:

- under forran, så er det noen klips, disse tar du av ved å bruke en tang og dra ut "midtstykket" i dem, regn med at de blir ødelagte, så kjøp gjerne nye hos opel, 3kr stk eller noe sånt.

- ta av hjulene på begge sier, og fjern innerskjermene får å komme til skruen som holder støt fangern på plass på sidene. tror det var torx om jeg ikke husker feil..

- skru av grillen og fjern den

- dra så forsiktig av støt fangern

tror jeg brukte rundt 40 min på alt første gang selv. så er ganske enkel jobb.

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt av frontfanger, høyrehjulbue og frontlykter. Imorgen begynner montering av nye frontlykter og oppussing av grill og frontfanger. Tips til hvordan jeg kan mekke sort netting i grill og frontfanger så svar asap :D

om du ikke gidder å bruke tid på å sparkle til/in fester som du kan skru nettingen fast, drar du på mekonomen, bilextra etc og kjøper deg sigap(h)lex. <--rett stavet anyone?

Uansett, på godt norsk kalles det karroseri lim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikke gidder å bruke tid på å sparkle til/in fester som du kan skru nettingen fast, drar du på mekonomen, bilextra etc og kjøper deg sigap(h)lex. <--rett stavet anyone?

Uansett, på godt norsk kalles det karroseri lim.

sikaflex =) tech7 kan også brukes, men har dog lengre tørketid, og er et "mykere" type lim..

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takker for tipsene :) Men jeg har bestemt meg for å ikke sette inn sort netting der, skal jeg ha sort netting så blir det i grillen isåfall :) (som en annen her på forumet har gjort nydeligt bra)

*Helg Update* -Problemer med nye lyktene

Nye kontakten på de nye lyktene

nyekontaktenwa6.th.jpg

Kontakten til de gamle lyktene.....

gamlekontaktenrg1.th.jpg

Jaaaa jeg trenger hjelp :P Alt annet med lyktene er fikset untatt dette :( PLS help meee ! ;(

------------------------------------------------------------------------------------

*Helg Update* -Diverse bilder 4 fun :)

Bil bilder fra vask og testmontering ++

cimg1749pg1.th.jpg

cimg1770kz0.th.jpg

cimg1784de4.th.jpg

cimg1785zh3.th.jpg

cimg1786lp0.th.jpg

cimg1787iy4.th.jpg

Dette bildet (under) er "blurra" ut litt i Photoshop, litt nice bakgrunnsbilde syntes jeg ;) <3ECOtec<3

cimg1771blurrysmallgo6.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enten så må du skaffe koplingskjema fra begge produsenter eller så kan du prøve deg fram. regner me at siden det er annen type kontakt at det følgte me motkontakten?

eller så kan det være "facelift"kontakt stykke, noe jeg ikke r sikker på.

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktene er hele, og under lykten er det 1stk skrue :P fangeren dekker til denne skruen når de nye lyktene er satt på. Men kan noen svare meg på det med kontakten bakpå de nye lyktene ?? Trenger hjelp ! ! ! ! :(

oh faen sry, tenkte ikke på at du har hele lykter... har ikke det jeg gitt =P men skal bestille det til lørdag.. da må jeg passe på å montere lyktene før jeg monterer fangerne da =) dem er jo allerede skrudd av og ligger hos lakkern sammen med bilen

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider