Gå til innhold

Audi S4 1992 mod

Ranger emnet


ringnes racing

Anbefalte innlegg

Du får jekke opp bilen og se etter lekkasjer fra diffene. Sjekk foringer og bærearmer foran. Er kingboltene foran dårlige så må du bytte hele bære armen. 1800x2 kr på mekonomen.

Vanlig at et par stag på bakstillingen er dårlige også så sjekk disse. (små stag som står vertikalt). Rust på bakluken er vel så å si orginalt på de bilene der.

 

Få gjerne med deg om den har vært skadet, sjelden de bytter til galvaniserte karroseri deler. Skrur du av inntaks slangen på turbo kan du kjenne om den er noe slarkete.

Ellers kan du sjekke ladetrykket da wastegatene sin membran kan ryke. Lader vel rundt 0.7 orginalt. Om du ser oppå wastegaten så er det en umbraco skrue. Er den mye skrudd på så har de tuklet med ladetrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Det var mange viktige opplysninger for meg og vite. Så det er den umbrako skruen der man justerer ladetrykket altså. Vet om en 5 seter som har gått 188 000km den ser veldig fin ut. Den har jeg fått prutet ned i fra 100 000,- til 85 000.-

 

Takk igjen

 

Du får jekke opp bilen og se etter lekkasjer fra diffene. Sjekk foringer og bærearmer foran. Er kingboltene foran dårlige så må du bytte hele bære armen. 1800x2 kr på mekonomen.

Vanlig at et par stag på bakstillingen er dårlige også så sjekk disse. (små stag som står vertikalt). Rust på bakluken er vel så å si orginalt på de bilene der.

 

Få gjerne med deg om den har vært skadet, sjelden de bytter til galvaniserte karroseri deler. Skrur du av inntaks slangen på turbo kan du kjenne om den er noe slarkete.

Ellers kan du sjekke ladetrykket da wastegatene sin membran kan ryke. Lader vel rundt 0.7 orginalt. Om du ser oppå wastegaten så er det en umbraco skrue. Er den mye skrudd på så har de tuklet med ladetrykket.

Ringnes

Nissan 180SX S13.5 DRIFT

http://www.ringnesdriftsport.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

S4 skal lade normalt 0,9, eller da 1,9 som måleren viser. Samt så har du denne "forbikjøringsegenskapen" da du trykker gassen helt i bånn. Da skal du vel egentlig lade 1,1. Ellers er vel det meste annet du bør se etter her nevnt. Ellers så er det vel en svakhet på audi generelt i forstillinga. Så det bør jo kanskje tas en titt på. En S4 bruker noe olje. Men hvor mye den skal bruke har jeg ikke snøring på. Jeg veit at jeg etterfylte to ganger i mellom olje skiftene jeg hadde nå sist. (Riktignok gikk det litt for lenge mellom hver skift). Eller så skal oljetrykket ligge på nesten 5 bar oppstart og om jeg ikke husker feil 4 bar til normalt. Skal si fra om jeg kommer på noe mere :)

_______________

Audi S4 2,2 1994

BMW 316i 1991

Golf 2 1,6CL 1987

Mitsubishi Galant 2,0 1984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår