Gå til innhold

Lysholm kompressor.

Ranger emnet


Dirty

Anbefalte innlegg

hva trur folk om dette? funker det? bolt on?

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-3483001186044974684&q=lysholm

 

http://video.google.com/videoplay?docid=6167987467681179552&q=lysholm

 

effekt i forhold til den orginale???

 

mvh tommy

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har nettopp bestillt dette fra BahnBrenner samt et lyddemper-kit.

den infoen jeg har fått fra Bahnbrenner er at alt de har i kittene sine gjør at det er helt og holdent bolt on.

den skal vel også holde trykket hele veien, og ikke gi seg når man kommer opp i registeret som mange mener at G-Laderen gjør.

 

Og når det gjelder effekt så kan denne kompressoren levere et trykk på 1,5bar (mulig mere også)

men hva dette vil gi i HK og NM er jeg ikke sikker på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm... han som hadde bilen før meg har lagt en del penger i motoren så da må jeg forsette. noen som har anelse om hk økning etter 16v topp og lysholm kompressor?

nå er det ca. 230-250hk.

 

hørt at med en 16v topp så vil du i prinsippet kunne legge på 100hk mer ;)

Jeg har snakket med forige eier av bilen din en del, og hvis du fjerner 8v toppen og g-laderen så er jo meste av det han har gjort på motoren borte.

Så om du ikke skal ha lysholmeren på g60 motoren så blir det vanskelig å sammenligne.

Men med en skikkelig overhalt 16v motor som gjerne er porta litt, større dyser, stor IC, eksos, luftfilter, økt bensintrykk og større pumpe. Uten at jeg er no ekspert på dette men tipper du ikke er langt unna 300hk :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren en jo borra opp til 1.9 oljekjøler stor intercooler osv. men meste ligger i g-lader og toppen ja. har fått huk på en nyoverhalt og porta 16v kr topp. burde jeg gå for lysholm kompressoren å tru?

 

vel, personlig ville jeg tatt vare på den ypperlige g60 motoren du har nå, for er ikke ofte man kommer over en g60 som er dratt så mye hk ut ifra og er så strøken. Men om du er ute etter masse hk så er jo 16v toppen og lysholm det beste valget ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

g60motoren blir stående uansett hva. men blir nok en 16v topp og lysholm kompressor. toppen jeg har fått tak i er ikke innkjørt en gang. dvs ikke ferdig.

med innsug osv. dette er vel bolt on dette da. håper på å komme opp mot 300 kansje litt mer:) hk

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du ute etter mye hk så er det vel turbo som er tinget? det finnes jo en golf rally som det er drat ut 1000 hk med 9a 2,0 16v sef er alt på den motoren bygd om

 

hvis lysholm kompressoren lader 1,5 bar eller mer så er det ett godt utgangspunkt til masse hk. Men turbo gir jo den fordelen til å justere trykket etter ønske, samt øke str på turbo, også er den nok mer holdbar siden den ikke går på drevet til motoren men eksosen!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår