Gå til innhold

Lysholm kompressor.

Ranger emnet


Dirty

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vil ikke ha turbo av en eller annen grund:) blir lysholm og 16vtopp men 16vtoppen er bolton? eller noe som må forandres?

 

På G60 blokken mener du?

 

Du bør bytte stempler da du med dine høykomp 1,9L stempler vil havne anslagsvis på rundt 7-7,5:1, som er noe lavt, om du ikke skal lade over 2 bar. Blir også meget død på lave turtall. Vanlig stempler fra 16v(T) vil heller ikke passe rett på da G60 har kortere råder med større bolt i lille enden (20 vs 22mm)

 

Alle reimhjul må byttes og drivingen til oljepumpen er annerledes. Oljeåndingen er også annerledes. G60 har den i toppen, mens 16v har den i blokken.

 

Jeg synes det er lettere å utgå fra en komplett 16v

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 243 på hjulene med turbo på min 1.8 16v på 1.4 i ladetrykk.

Har grenrør, 440 dyser, egen laget innsug, cossie ic og ikke noe porting eller noe, Kun kammer.

Med en kompressor så vil du ligge rett over 200 på hjulene tipper jeg. Det blir på en 16v med 1.5 i ladetrykk. På 8v så vil det bli en del mindre, men tør ikke si noen tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 243 på hjulene med turbo på min 1.8 16v på 1.4 i ladetrykk.

Er grenrør, 440 dyser, egen laget innsug, cossie ic og ikke noe porting eller noe. Kun kammer.

Men en kompressor så vil du ligge rett over 200 på hjulene tipper jeg. Det blir på en 16v med 1.5 i ladetrykk. På 8v så vil det bli en del mindre, men tør ikke si noen tall.

 

bortsett fra at jeg har 230-250hk nå da...

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.9liter g60 motor, smidde stempler og råder, dr.shrick kam.større dyser,sns chip, største ic du får plass til i et motorrom på corrado, porta og plana topp sammen med innsug, stg 4 kompressormating med rs utblås og k&N kon-filter, ståltoppakning, supersprint grenrør og, 3.5bars bensintrykkregulator, husker ikke om det var noe mer, sikkert noe jeg har glemt.

 

mvh tommy

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.9liter g60 motor, smidde stempler og råder, dr.shrick kam.større dyser,sns chip, største ic du får plass til i et motorrom på corrado, porta og plana topp sammen med innsug, stg 4 kompressormating med rs utblås og k&N kon-filter, ståltoppakning, supersprint grenrør og, 3.5bars bensintrykkregulator, husker ikke om det var noe mer, sikkert noe jeg har glemt.

 

mvh tommy

 

Hvor mye lader g-laderen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg målt hk mine så hadde jeg kommet med et eksakt tall. men det er volksport som har bygdt motoren og ut i fra det erlend sier skal det være mellom 230-250hk. skal ta måling på den, men det blir når den er ferdig.

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan helt sikkert stemme.. men jeg snakka om motoren. igrunn det det har vært snakk om hele tiden.

takk for link..litt lesestoff kommer alltids til nytte.

men da er spørsmålet mitt igjen.

med lysholm kompressor og 16v topp. hvor mye hk blir det i MOTOREN da? noen som har ca. peiling?

 

mvh tommy

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LYSHOLM 16v

 

1.JBETZ

Lysholm 17 psi

1.8l 16v 7.5-1 compression

Tec III standalone

AWIC

254.4 whp/219.8 wtq

AVG = 237.1

 

2. Staggerlee

Lysholm 13 psi

1.9l 16v p&p, Stock Cams

42# Inj FMIC 13 psi SNS

211 whp/199 wtq (dynojet)

AVG = 205

http://rotorcharged.brinkster....m.jpg

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår