Gå til innhold

2 forsterkere på 1 batteri:D

Ranger emnet

Mad Silence

Anbefalte innlegg

Heisann.

Noen som kan mye om bilstereo?

Har jusst gått til innkjøp av t nye forsterkere som skal kjøres sammen;) hehe

Hvordan går det om jeg kobler disse på Ett batteri?:D

og hvordan gjør jeg det med remote on kabelen?=)

Takker for alle svar=)

Mvh Mad Silence

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\

Extreme Db-Drag!=)

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å bruke en strømfordelingsblokk (med sikringer) til å splitte + kabelen bak.

Jord kobler du rett i chassi på bilen så nærmt som mulig forsterkerne.

Remote tar du fra spilleren og for eksempel til remote inn på den ene forsterkeren og så videre til den andre.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remote kabelen kan du bare trekke til bagasjerommet, så kan du dele den der.... ikke noe hokus pokus egentlig.

Link til en tråd som handler om dette:

Hvordan dele styrestrømmen fra Spiller til 2 forsterkere?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordelings blokk ja=)

men jeg lurer på om det bare går ann å bruke 2 plusskabler rett fra batteriet:D med sikringer på hver kabel da;)

Det er her snakk om 2 stk Earthquake PHD5000.

de leverer 3000watt RMS i 2 ohm per stk=)

Tips kan oxo komme godt med=)

takker for svar=)

Mvh Mad Silence

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\

Extreme Db-Drag!=)

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Dan Andre, men litt off topic her: Jeg har en 16mm2 kabel liggende i bilen min fra batteriet frem, og har planer om å sette ett batteri bak også, skal jeg da ta den 16mm2 kabelen rett fra betteriet fram, eller rett fra dynamoen? Og - polen tar jeg såklart rett fra chassiet til batteriet bak. Så kan jeg bruke begge forsterkerne på det batteriet bak, eller en forsterker på hvert batteri? Har en Tru H1 amp og en Lightning Audio Bolt 2 kanals til 6x9". Bruker 50mm2 til H1 og 16mm2 til Bolt'n. Takker for tips..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Dan Andre, men litt off topic her: Jeg har en 16mm2 kabel liggende i bilen min fra batteriet frem, og har planer om å sette ett batteri bak også, skal jeg da ta den 16mm2 kabelen rett fra betteriet fram, eller rett fra dynamoen? Og - polen tar jeg såklart rett fra chassiet til batteriet bak. Så kan jeg bruke begge forsterkerne på det batteriet bak, eller en forsterker på hvert batteri? Har en Tru H1 amp og en Lightning Audio Bolt 2 kanals til 6x9". Bruker 50mm2 til H1 og 16mm2 til Bolt'n. Takker for tips..

Betyr ikke noe om du kobler på dynamoen eller batteriet, de er jo koblet sammen...

Jeg ville koblet slik at kabelen ble kortest mulig :)

16 mm2 var nå litt tynt, så ville uansett lagt 50 mm2 mellom batteriene for å opprettholde høyest mulig ladespenning.

Så kobler du begge til batteriet bak, Bolt'en trekker nesten ikke strøm så den trenger du ikke bekymre deg for ;)

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50mm2? Det er så overkill for de fleste at det er nesten slitsomt! Helt unødvendig å presse inn 50 kvadrat når du fint klarer deg med halvparten.

Ja, han kan fint klare seg med halvparten...

Men 16 mm2 blir for smått, så hvorfor ikke bare trekke 50 mm2 når han først er i gang?

Så slipper han å gjøre det en gang til :)

Det er uansett bedre med overkill enn sånn at det akkurat holder.

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr ikke noe om du kobler på dynamoen eller batteriet, de er jo koblet sammen...

Jeg ville koblet slik at kabelen ble kortest mulig :)

16 mm2 var nå litt tynt, så ville uansett lagt 50 mm2 mellom batteriene for å opprettholde høyest mulig ladespenning.

Så kobler du begge til batteriet bak, Bolt'en trekker nesten ikke strøm så den trenger du ikke bekymre deg for ;)

Mvh

Stian

50mm mellom batteriene er ikke noe minus, menneh... :D

ved ca 200A så har du ett tap på ca 0.5V, så vil nok si at i dette tilfellet er det kanskje litt overkill. hehe. :)

edit: 16mm kabel på 5M har ett tap på 0.54V ved 100A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han kan fint klare seg med halvparten...

Men 16 mm2 blir for smått, så hvorfor ikke bare trekke 50 mm2 når han først er i gang?

Så slipper han å gjøre det en gang til :)

Det er uansett bedre med overkill enn sånn at det akkurat holder.

er halvparten av 50 plutselig 16? Jeg kjørte 25 og hadde aldri problemer med strøm.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er fæl til det! ;) Det jeg prøver å presisere her er at det er langt fra nødvendig å legge 50kv kabel for 90% av befolkningen. Derfor ser jeg ingen hensikt i å anbefale dette. Dersom du har noen andre årsaker til å anbefale dette annet enn at det kan hende folk får bruk for det vil jeg gjerne lese dem! :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider