Gå til innhold

motorsportdude - BMW RCN prosjekt.

Ranger emnet


motorsportdude

Anbefalte innlegg

morten, jeg har klart noe skikkelig bra i helgen, fikk motoren til å gå og all ting og dro ut fra garasjen for å teste, trur du faen ikke jeg KJØRTE UT...hahaha

 

fy faen!! vi kjørte ut vi også på vei til etappa i går..enste som ikke så brøyta var sjåføren:sleeping

2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges

1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 262
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har lest litt her nå, og lurer på gjennomsnittsalderen til de som svarer her?

 

'Wankel er så driiiiitkuuult!'

-Nei, det er det langt ifra!

Det er rett å slett noe dritt. Vet dere om noen andre motorer som egentlig MÅ overhalest på ca 70'km? Det står til og med i service'en at alle skal overhalest på rundt 75'km. Er ikke det noe dritt, så vet ikke jeg. Kan liksom ikke dra ut på en lengre kjøretur når du har passert 69'km, for du vet ikke om motoren vil holde til du kommer hjem igjen!

 

V8.. Mange delte meninger her, og jeg kan love hver enkelt idiot her inne at en V8 i drag, vil og alltid vil, kunne ta en annen motor type i DRAG. Det er en grunn til at de brukest av de store gutta! Til og med i Formel 1, hvor de har passert 20 000RPM'S! (På benk og ca 18 000 på bane).

 

Top Fuel bruker det, og nesten alle Funny cars og andre klassene.

 

BMW motoren. Det enste å utsette på disse er toppene, på de TIDLIGERE modellene. Nå idag og fra begynnelsen av 90 tallet, kom de med meget bra topper og motorer som tåler MYE juling.

 

Og dere som sier at Volvo motorene brukest fordi de er best og tåler mest er feil, klart de tåler MYE, men de brukest fordi at de er LETTE å skru på mellom hvert heat, veldig enkelt å finne en feil, og det renner snart over med deler til de på markedene. Ellers er disse vanlige B motorene daue motororer, før du begynner å leke med annen veiv, topp og kam. Men da blir det også byttet gassere etc, så etterhvert er det nesten kun blokka og bunnpanna som fortsatt er volvo.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt her nå, og lurer på gjennomsnittsalderen til de som svarer her?

 

'Wankel er så driiiiitkuuult!'

-Nei, det er det langt ifra!

Det er rett å slett noe dritt. Vet dere om noen andre motorer som egentlig MÅ overhalest på ca 70'km? Det står til og med i service'en at alle skal overhalest på rundt 75'km. Er ikke det noe dritt, så vet ikke jeg. Kan liksom ikke dra ut på en lengre kjøretur når du har passert 69'km, for du vet ikke om motoren vil holde til du kommer hjem igjen!

 

V8.. Mange delte meninger her, og jeg kan love hver enkelt idiot her inne at en V8 i drag, vil og alltid vil, kunne ta en annen motor type i DRAG. Det er en grunn til at de brukest av de store gutta! Til og med i Formel 1, hvor de har passert 20 000RPM'S! (På benk og ca 18 000 på bane).

 

Top Fuel bruker det, og nesten alle Funny cars og andre klassene.

 

BMW motoren. Det enste å utsette på disse er toppene, på de TIDLIGERE modellene. Nå idag og fra begynnelsen av 90 tallet, kom de med meget bra topper og motorer som tåler MYE juling.

 

Og dere som sier at Volvo motorene brukest fordi de er best og tåler mest er feil, klart de tåler MYE, men de brukest fordi at de er LETTE å skru på mellom hvert heat, veldig enkelt å finne en feil, og det renner snart over med deler til de på markedene. Ellers er disse vanlige B motorene daue motororer, før du begynner å leke med annen veiv, topp og kam. Men da blir det også byttet gassere etc, så etterhvert er det nesten kun blokka og bunnpanna som fortsatt er volvo.

 

gjennomsnittsalderen er 14 den!

men viss wankel er dårlig,hvorfor blir den mye brukt i rcn da??

en lokal en her vant breisladden på gatebil on ice med en wankel,og den har holdt lenge!

men hva veit lille jeg.

nevn en bmw motor som er grom som ikke det ikke er gjort no på bunndel og topp da?

men men nå blir det mye ot her..

242

240 turbo diesel

240 turbo b21et

240 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wankel må overhales ved 75km??? HAHAHA GÅ Å VOGG!!! Håper du leifa der :p det som er med wankel er at når dem som kan det bygger dem holder dem... simtech racing... en mosjøværing som nå har startet firma i trøndelag. en av eller er norges beste på wankel. bygger han holder det PUNKTUM.

 

v8 er BLÆH... er ganske ueffektive standard. en 5,7 liters bensin på 190 hk som skal drive frem over 2 tonn bil til et literforbruk 1,5 på mila er du snill... hvor er logikken? mye volum å trimme på seff... kunne tenkt meg en v8 i alu på 12 liter med DOCH :D dahadde det vært mening i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75 000km er intervallen hvor wankelen må/bør overhalest. Ett verksted som er spesialister på dette, ligger ikke mange timene unna her. En kompis av en jeg kjenner, har en RX7. (Den svarte med Big Wheels merkene på gatebil treffa, så dere vet det også). Han vet også litt om det der.

 

Jeg elsker RX-7'ene, kunne gjerne kjøpt en, hadde Mazda vært smartere å hatt annen motor og ikke wankel.

 

Og hva er populært for tiden? Jo, å montere V8 i RX-7!

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75 000km er intervallen hvor wankelen må/bør overhalest. Ett verksted som er spesialister på dette, ligger ikke mange timene unna her. En kompis av en jeg kjenner, har en RX7. (Den svarte med Big Wheels merkene på gatebil treffa, så dere vet det også). Han vet også litt om det der.

 

Jeg elsker RX-7'ene, kunne gjerne kjøpt en, hadde Mazda vært smartere å hatt annen motor og ikke wankel.

 

Og hva er populært for tiden? Jo, å montere V8 i RX-7!

 

well wankel har ikke samme holdbarheten som en ottomotor men konseptet er enkelt og greit genialt. tenk deg en wankel motor på 5 liter da! om det er pop å montere v8 i rx7 det driter jeg loddrett i... fan er vitsn med en tung støpejærnsklomp fremmi der! wankelmotoren er jo en del av grunnen til den genial vektfordelinga på rx7!

 

btw gidd diskuter videre på dette.

 

lenge siden bilder nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RX-7 er kule biler, og prinsippet er forholdsvis greit. Men, det holder bare ikke slik det bør. Og, når jeg tenker meg om, lagest det biler med wankel lengre? (Eller tar jeg feil nå?....).

 

Og tro meg, du får V8'ere som ikke er så tunge du vil ha de til, og er grommere enn en V8'er som drar på noe så gjævlig, så du holder på å få hjerteattakk? Klart, 'gromme' lyder hos mazda, og andre også. Men nei.

 

Japanische Industriabfall, nein danke!

 

:)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår