Gå til innhold

motorsportdude - BMW RCN prosjekt.

Ranger emnet

motorsportdude

Anbefalte innlegg

well wankel har ikke samme holdbarheten som en ottomotor men konseptet er enkelt og greit genialt. tenk deg en wankel motor på 5 liter da! om det er pop å montere v8 i rx7 det driter jeg loddrett i... fan er vitsn med en tung støpejærnsklomp fremmi der! wankelmotoren er jo en del av grunnen til den genial vektfordelinga på rx7!

btw gidd diskuter videre på dette.

lenge siden bilder nå!

haha!

å etter montere v8 i noe annet enn amerikaner er forrederi mener jeg!

mere ot så klart

242

240 turbo diesel

240 turbo b21et

240 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 262
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

well wankel har ikke samme holdbarheten som en ottomotor men konseptet er enkelt og greit genialt. tenk deg en wankel motor på 5 liter da! om det er pop å montere v8 i rx7 det driter jeg loddrett i... fan er vitsn med en tung støpejærnsklomp fremmi der! wankelmotoren er jo en del av grunnen til den genial vektfordelinga på rx7!

btw gidd diskuter videre på dette.

lenge siden bilder nå!

bilder kommer i morra

2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges

1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm mye rart om wankel her! Må si som en del andre at wankel er mye grommere enn otto. Men Stein Svardal i Arendal er vel den som kan bygge wankel best! ML Wankel trim i sverige å har trimma flesteparten av wanklene som går i rcn boblene i landet. Kai Roger Lund sin f,eks. Den bremsa vel 310 hk i fjor. Jeg vurderer å putte wankel i bobla mi etter denna sesongen. Blir enten det eller en 240 med mulighet for noen supernasjonal løp. Få en som kan bygge wankel for deg, så holder den motoren der like godt som andre motorer. Hvertfall i rallycross. Trur prosjektet til Morten blir vellykket! Tøft å ekspeimenter litt! :)

Hadde motorsport vært enkelt hadde det blitt kalt fotball!

Volvo 340 RCN 2,8l

Oppegård Motorsport http://www.o-motorsport.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider