Gå til innhold

vrtx: Toyota Celica GT4 - Mitt første japseprosjekt

Ranger emnet

vrtx

Anbefalte innlegg

Dette var sjelden kost, ikkje ofte ein ser tråder om disse bilene som har så mykje potensiale:) Har bere kjørt 86mod 2.0GT men det var gøy:)

Stå på videre og satser på løpende oppdateringer:)hehe

Ja utrolig morro bil, ingen tvil om det. har slitt litt med problemer med Fuel Cut Defencer men har løst seg nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne bilden har skifta en del eiere siste 2 årene, gikk en tid i Tromsø og i rørvik en tid.

Det viste jeg på forhånd, eier før meg har bare hatt den 2måneder før han solgte den til meg. var vel ingen som hadde råd å fylle etter en halliter olje hver dag :D men når har jeg totaloverhalet hele motoren så nå bruker den ikke olje. har kjørt 2000km etter overhaling og olja er like blank og samme nivå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Siden sist oppdatering så har jeg bygd om intercoolerrørene 2gang, førstegang pga en silikonslange som lå helt borti grenerør og smelta, så måtte jeg bygg "rundt" grenerøret uten hell da det ble for mange skøter så rørene spratt av hele tiden, men nå er alt sveisa og tilleg sveisa en kant på endene så de ikke spretter ut av silikonslangene. Ble utrolig pent etter jeg fikk det sveisa og polert med autosol i maskin. var en "tur" på verksted i går kveld å fikk montert downpipen samt sveisa om og fjerna en del dårlig pantenter på fremredel av eksosanlegg, ble veldig bra. ingen frieksos lengre :D

Har forresten også bestilt meg røde OMP skvettlapper i dag, så de kommer vel over helga kan jeg tenke meg til.

Blir ikke noe skruing i dag da jeg har fagprøve i morgen så jeg får lese litt idag... forhåpentligvis er jeg fagmann i mårra :)

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ok, fikk gjort litt i dag ihvertfall. var på jobb å kosa meg med bilen. Fikk montert de nye skvettlappene som jeg kjøpte fra kollevold og banka ut en hjulbolt som var knekt. Her er litt bilder fra dagens økt :)

DSCI0172.JPG

Her er skvettlappene ankommet, 4stk lapper og hele 18stk OMP klistremerker... hehe

DSCI0175.JPG

Her er en prøvemontert.

DSCI0176.JPG

Her prøvemontert begge bak med racingteip for å finn rett høyde og rett vinkling.

DSCI0177.JPG

Ett til fra prøvemonteringa..

DSCI0178.JPG

Her montert høyre bak.

DSCI0179.JPG

Syns det ble ganske bra jeg :D

Slik ble resultatet.

DSCI0181.JPG

DSCI0182.JPG

DSCI0183.JPG

DSCI0184.JPG

DSCI0186.JPG

Seff litt dekaltrim :D:D

DSCI0180.JPG

Slik så den knekte hjulbolten ut (sikkert veeeldig intressant)

Slenger med noen stemningsbilder som jeg hadde liggende på pcen :)

DSCI0151.JPG

På sin første "fjelltur"

DSCI0152.JPG

Ett bilde tatt av motorommet i dag

DSCI0153.JPG

DSCI0154.JPG

DSCI0160.JPG

Tatt utfor arbeid i dag

DSCI0161.JPG

Dette også

DSCI0162.JPG

Dette også..

DSCI0165.JPG

Her er sjefsplassen.

DSCI0166.JPG

Ett til fra motorrom..

DSCI0167.JPG

Ett til...

DSCI0168.JPG

Ett til....

DSCI0169.JPG

Ett til ifra cockpiten. :)

Kan ikke beklage nok på hvor dårlige kvaliteten er på bildene, vet ikke hva jeg gjorde galt når jeg tok de men men...

Håper dere liker det dere ser :D

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skiftet røret som dumpen sitter på?, er vel ikke rsutfritt det der? vist det hadde vært det så kunne du jo bare polert det, sammen med resten av røra.. eller du kan lakke alle og da :) men ble bra nå, trudde du skulle drepe bilen med skvettlappene du skulle ha på, men ble faktisk ganske bra etterpå, litt rallypreg i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut.. forstod ikke helt hvorfor du satt på de spraglende skvettlappene? Skal du ha rallystuk? compomotive og hele pakka? Hmm :hvaskjera

Er stilig, ingen tvil om det. passer bra på en "rallybil"... syns det ble utrolig bra.

Har ikke tenkt å bytte felger nei. har lekt med tanken å få felga lakkert i vinter... får se. :)

hvorfor fikk du sååå mange omp merker a?.. ;D

Vi er forhandler av kollevold så jeg sa jeg ville ha maaaasse klistremerker når jeg bestilte (vet ikke hva jeg skal med de men :D)

åhh tøft med rally stuk på de bila synest jeg, det er den looken de passer best :D

det jeg også mener :)

Grei japse det der! :)

Takker :D

Hører at det subber litt høyre bak så får dra på verksted å justere litt på den ene skvettlappen, ekkel lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider