Gå til innhold

vrtx: Toyota Celica GT4 - Mitt første japseprosjekt

Ranger emnet

vrtx

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ny oppdatering.

For å ikke få dårlig samvittighet for enda en dag på sofaen så dro jeg på verkstedet i dag etter jeg kom hjem etter en dag på bilcrossbanen.

På dagens meny sto først og fremst å få bytta begge fjærene bak, da de som sto på var ekstremt dårlig... overasket at de ikke har knekt enda.

Her er hva jeg har gjort i dag:

DSCI0151.JPG

Her er de nye fjærene som skal på!

DSCI0152.JPG

Takk Toyota for at jeg slipper å demontere alt i bagasjerommet for å komme til. Utrolig enkelt å komme til, rett og slett en luke man tar bort så vips der var muttrene :D

DSCI0153.JPG

Her ser dere den nye og den gamle fjæra. Fant også ut hvilke dempere som er på bilen, så alt litt bedre etter jeg fikk vaska demperne i oljebasert avfetting. KYB gass dempere, veldig fornøyd må jeg si :)

DSCI0154.JPG

Selvfølgelig påføres litt rustskydd mens jeg først har nede demperen...

DSCI0155.JPG

Her er fjær og demper ferdig montert, som dere ser så har jeg vaska demperen (neeei jeg har ikke fritidsproblemer, liker bare at ting er litt på stell :)

DSCI0157.JPG

Ferdig påmontert på bilen. Tror jeg brukte 15min på hver side (takk igjen toyota for enkel løsning). ja eksosanlegget skal fikses, ny bakpotte ligger å venter..

Tok kun bilder når jeg bytta på høyresida da det er akkurat samme operasjon på venstresiden :)

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så på framdekka at jeg begynner å få litt slitasje på yttersida på begge framdekkene så jeg får ta en firhjulskontroll kjapt.

Og så har bilen også begynt å legge i fra seg ett par dråper kjølevæske på marka når den står parkert, fikk lokalisert leksasjen fra en dårlig slangeklemme på en slange under turbo, litt arbeid å komme til men det skal fikses snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg skal kjøpe meg nye felger så blir det compomotive eller speedline. hvite så klart :)

ble fagmann for 2uker siden så lønningene blir jo noe høyere framover så skal ikke se helt bort i fra at det blir noen compomotive felger på vinterhjula. vi er forhandler av kollevold så får greie priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...