Gå til innhold

Clutch Problemer! Trenger hjelp etter masse stress!

Ranger emnet

golfken

Anbefalte innlegg

Som topic sier så liter jeg med å få bilen i gir. åå tenker mange dette har vært tatt opp flere ganger. Men ikke dette problemet.

Jeg hadde 4 trinns kasse i, etter at denne ikke vil i gir og det virket som det vare noe tull inni med trykkstangen. Skiftet jeg like godt girkasse til 5 trinns kasse. Når jeg hadde av kassen tok jeg av svinghjulet og lamellen og sentret denne på ny. Eneste jeg ikke tok av var trykkplaten, iogmed at denne så fin ut. Når jeg nå har fått i 5 trinns kassen som selger garanterte fungerte.Får jeg den fortsatt ikke i gir.Etter justeringer på wiren. Når jeg fks river den i revers (med clutchen inne) og slepper håndbrekket begynner den å trille.og slipper jeg ut pedalen dør bilen. Med andre ord den vil ikke fri.

Er det noen her som har en anelse eller har hatt lignende problem? kan det være trykkplaten som er av merket sachs (eller kjøpt på Meca det nye merket) og 2 mnd gammel.

Mvh Weeds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei lamellen er fin. Jeg ser på mekonomen at det er forskjellig clutchsett mellom 1.6 og 1.8l jeg har 1.6 kassen jeg har nå er en ATH 5 trinnskasse 020.det er samme diameter på splines til lamellen som den gammle 4 trinnskassen! Er det forskjellige trykkplater mellom 4 trinns og 5 trinns ? Kan det være det som er feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut girkassen i kveld og så at 2 av skruene var komt et godt stykke ut og resten av skruene i trykkplaten var fingerløse. Kan det være det som har laget alt klusset ? Jeg har den gammle trykkplaten som har 3 tiendeler mindre gods liggende! tror jeg skal sette på denne og satse på at det er trykkplaten som har tatt kveld.som er lite sannsynlig. Så også at jeg må skifte simmering siden det var en god del olje som hadde komt på trykkplaten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider