Gå til innhold

Clutch Problemer! Trenger hjelp etter masse stress!

Ranger emnet

golfken

Anbefalte innlegg

Som topic sier så liter jeg med å få bilen i gir. åå tenker mange dette har vært tatt opp flere ganger. Men ikke dette problemet.

Jeg hadde 4 trinns kasse i, etter at denne ikke vil i gir og det virket som det vare noe tull inni med trykkstangen. Skiftet jeg like godt girkasse til 5 trinns kasse. Når jeg hadde av kassen tok jeg av svinghjulet og lamellen og sentret denne på ny. Eneste jeg ikke tok av var trykkplaten, iogmed at denne så fin ut. Når jeg nå har fått i 5 trinns kassen som selger garanterte fungerte.Får jeg den fortsatt ikke i gir.Etter justeringer på wiren. Når jeg fks river den i revers (med clutchen inne) og slepper håndbrekket begynner den å trille.og slipper jeg ut pedalen dør bilen. Med andre ord den vil ikke fri.

Er det noen her som har en anelse eller har hatt lignende problem? kan det være trykkplaten som er av merket sachs (eller kjøpt på Meca det nye merket) og 2 mnd gammel.

Bilen det er snakk om er en Golf 2 86 Mod

Mvh Weeds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt med her:

Fikk du av svinghjulet og lamellen UTEN å ta av trykkplata?!?

Hvis du brukte spett eller sprengstoff for å "demontere" er det en ørliten sjans for at noe er blitt skjevt og at clutchen dermed ikke løser ut.

Du har enten kast i lamellplata eller så er det noe feil med utløsermekanismen.

Har du målt opp den gamle kassa/clutch og den nye og sett om det er noen forskjeller i mekanismene?

'88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI

'00 Spacestar,'95 Spacewagon TD,

'98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N

'66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621

'73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

ja tok av svinghjulet og lamellen uten og ta av trykkplata. men unaz kast i lamellen skal vell ikke ha noe å si den vil uansett fri! vil den ikke ? jeg tok av kassen i kveld! og det viste seg at alle skruene på trykkplata var finger løse ? det var ikke bra. også så jeg ha simringen var slitt så jeg skifter denne også. Alt skal være likt med utløsermekanismen mellom girkassene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem på golf2 og ta av svinghjulet og lamellen uten og ta av trykkplaten det er ikke trykkplate med krage slik at den dekker lamellen liksom!

Problemet mitt er at bilen ikke vil fri med frikoblingspedalen ,girkassen kan stå i fri helt fint.

Det har jeg aldri sett før:S

Frikoblingspedalen`, mener du da clutchpedalen?

Dersom kassa står i fri, så står den i fri. Prøv å sett den i fri, stopp motoren og gå ut å prøv å dytt bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei det sant! Trykkplate festet med 5 skruer og et trykklokk med springfjær som låser lokket > Lammel som ligger løst inni svinghjulet som blir stramma etter svinghjulet. liksom når man strammer skruene til svinghjulet så presser det lammelen inn til trykkplaten vist man forstår :D

Jeg har testet dette når bilen står i fri kan man fint dytte bilen. Den går fint i gir når maskinen ikke sviver men når maskinen sviver vil den ikke i gir :P kommer skrape lyd når jeg prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei det sant! Trykkplate festet med 5 skruer og et trykklokk med springfjær som låser lokket > Lammel som ligger løst inni svinghjulet som blir stramma etter svinghjulet. liksom når man strammer skruene til svinghjulet så presser det lammelen inn til trykkplaten vist man forstår :D

Jeg har testet dette når bilen står i fri kan man fint dytte bilen. Den går fint i gir når maskinen ikke sviver men når maskinen sviver vil den ikke i gir :P kommer skrape lyd når jeg prøver.

Da løser ikke clutchen din ordentlig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider