Gå til innhold

Vr6 motor, info og veiledning

Ranger emnet


Assi!

Anbefalte innlegg

Hva ligger en brukt Vr6 motor i bra stand på? Prisklasser?

Passer de rett i Golf mk2 ? Vist nei, Hva må modifiserest vist en slik motor skal i en 2`er Golf?

Blir dette godkjent i golf 2? Vist ja, hva må gjørest?

Vist det skal turbo på motoren, hva må byttest? Hva tåler orginal innmat?

MB 211 270CDI 03`

MB 210 E230 96`

X : Volvo 850 T5-R 95` , MB E230 96`, MB 300CE-24 91`, BMW E36 318 92`, VW Golf II GTI 85`og G60 90`, VW Polo 6N 97`.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ligger en brukt Vr6 motor i bra stand på? Prisklasser?

Passer de rett i Golf mk2 ? Vist nei, Hva må modifiserest vist en slik motor skal i en 2`er Golf?

Blir dette godkjent i golf 2? Vist ja, hva må gjørest?

Vist det skal turbo på motoren, hva må byttest? Hva tåler orginal innmat?

 

sikkert maks 0,5 bar

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bygge turbo er det jo bedre å bygge på din 16v motor da.

 

Er vanskelig, men ikke umulig å få de godkjent her i landet. Møller gir ikke ut noen papirer med godkjenning. Skal du ha turbo på VR6, kjøp et komplett kit

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det bedre og bygge om 16v`en?

Jeg bare driver litt research..

Kommer en ymse klakke lyd fra toppen min, på venste side sett forrfra!

Minner om en skrue som ligger og rister / dunker borti et eller annet..

Skal skru opp og se ettervert..

MB 211 270CDI 03`

MB 210 E230 96`

X : Volvo 850 T5-R 95` , MB E230 96`, MB 300CE-24 91`, BMW E36 318 92`, VW Golf II GTI 85`og G60 90`, VW Polo 6N 97`.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første må du jo kjøpe en VR6 motor. Det koster omtrent det samme som råder og lavkomp stempler til 16v gjør. Da har du bunndel som tåler over 400 hk. Dyser, turbo osv blir omtrent like dyrt. Ikke noe problem å dra ut over 300-350 hk av en 16vT og fortsatt ha noenlunde driftssikkerhet

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist jeg ser for meg 250-300hest i 16ven, hvor mye må jeg ut med da sånn ca?

Motoren er kjørt 150k og bilen er kjørt 180, godt utgangspunkt..

MB 211 270CDI 03`

MB 210 E230 96`

X : Volvo 850 T5-R 95` , MB E230 96`, MB 300CE-24 91`, BMW E36 318 92`, VW Golf II GTI 85`og G60 90`, VW Polo 6N 97`.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist jeg ser for meg 250-300hest i 16ven, hvor mye må jeg ut med da sånn ca?

Motoren er kjørt 150k og bilen er kjørt 180, godt utgangspunkt..

 

Kommer litt an på hvilket nivå du legger deg på.

 

Billigste er å det antagelig å bruke brukte råder og stempler fra Audi S2/S4/S6/RS2 sammen med modifisert manifolder fra S2/RS2. Kjør 440cc dyser og 3,5 bar fpr med enten Digifant innsprut fra G60 eller MS. Ellers kan jeg skaffe manifolder til T3/4 for en rimelig penge. Et sted mellom 15 og 45000,- må du nok regne med, avhenging av hvilket nivå du legger deg på og hvor mye du kan gjøre selv

 

Er mange tråder om dette her på forumet, så søk og les litt først, så får du en liten ide om hva som kreves

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår