Gå til innhold

stormberg på k motor... hehe

Ranger emnet

SVK

Anbefalte innlegg

er sikker 100000 andre som har spurt også men har sitti å lest meg grønn å blå men finner ikke d jeg leter etter..:-P hvilken av de ledningen som er på k ledningsnette er det som skal på coilen? bare den blå og pluss? får d ikke til å gå å det er bane kjøring til fredag, har nok annet å gjøre så har ikke tid til å drive å kødde så mye..

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bytte ut den gasseren som sitter på k motoren, den er vakumstyrt eller no... skal sette på en stormberg gasser eller hva de heter. de som sitter på å motorene. da må jeg jo bytte coil osv. så lurte på hvem av ledningene som sitter i bilen (med K motor) skal jeg bruke på den nye coilen?????????????++

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du skal bytte ut tennings systemet bare fordi du bytter gasser men uansett. Hvis du har monter tenning fra f.eks en B230A (m/ hallgiver i fordeler ++) er det kun en ledning fra gamle ledningsnettet du trenger og det er den som gir +12v når tenningen er på. Tror det er den blåe. Resten av ledningene til tenningen følger med A-tenningen. Sånn som ledninger fra hallgviver til tennings "hjernen" bak batteriet osv.

Ledningene fra gasser på K motoren ordner fuel cut når motoren ligger på over 2000rpm's og man ikke gir noe gass og så er det strøm til en solenoid som ordner tomgang når nøkkelen er vridd om. Veit ikke om du trenger dette på stormberg gassern. Fuel cut funskjonen funker uansett ikke siden du har byttet ut tennings anlegget..

Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg latt original tenningen være og kun bytta gasser.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke rørt teninga, tenke jeg skulle høre litt ført.. heldig vis.. trodde bare jeg måtte gjøre d jeg..;-) men er fremdeles endel ledninger som blir tilovers da. som egentlig skal sitte på den k gassern..!!

Så vidt jeg husker så er det en ledning til solenoiden som slipper igjennom bensin på tomgang ( fuel cut greia) og så går det to ledninger inn på bryteren som kjenner om man gir gass eller ikke.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer nok d..;-) bare gi f... i dissa ledningen eller?

Det kan du sikkert. Får prøve å se hvordan det går. Har hørt om folk som har fått problemer med at K motorer "selvantenner" etter man har slått av tenningen pga høy komp osv. Står beskrevet i flere tråder her hvordan man fikser det.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider