Gå til innhold

dyser

Ranger emnet


maxmarius

Anbefalte innlegg

heisan.. legger ut en tråd om noen vet hvor dem selger dyser og bensin pompe til en ok pris? det jeg er ute etter er en pompe som leverer nokktil 350hk, jeg har nå orginall 740 et insprøyting som står i 245n.. orginall dysene leverer ikke nåkk ikke pompen heller.. har justerbar btr men det hjalp ikke det heller, skal prøve å lure uti dei hestene som er rå å få ut av et sprutn.. er det noen som har brukt so kan det vare av intresse og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart det hjelper.. treng ikke data sprut med en gang.. har forhørt meg om dette.. noensom har eller vet om dyser jeg børr kjøpe? pompe?

 

Kan ikkje sette på større dyser uten å gjøre noe med styreenheten, da blir det krøll. Men vist du fortsatt skal prøve må du vere sikker på att du får riktig dyse type, lav ohm eller høy ohm. ellers kan det bli dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MSD bensinpumpe - rimelig og sterk

Pris: kr 1 200,-.

 

Denne bensinpumpen fra MSD er et rimelig alternativ til deg som skal ha opptil 350hk. Pumpen monteres utenfor tanken med medføgende klemmer og bolter for rask montering. Inngangen måler 9,5mm og utgangen 8mm. Pumper ca. 160ltr/t på 12V og 2,8bar.

 

http://www.protrim.no/produkter_bensin_pumper.shtml

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å sette tall på sakene, si motoren din skal på tomgang ha verdien 1 med bensin, 1bar skal den ha 15 med bensin, og ved 2bar skal den ha 20 med bensin, om du da setter p ådyser som åpner mer, høyner bensintrykk med BTR, og større pumpe som greier holde trykke selv om de nye større dysene slipper ut mer, da får du feil forhold på tomgang.. så det jeg vil frem til, om du ikke vil ha datasprut, tilleggssrut! + - og en trykkslange, så er det bare strøm og bensin til ekstradysa..så re du i boks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å sette tall på sakene, si motoren din skal på tomgang ha verdien 1 med bensin, 1bar skal den ha 15 med bensin, og ved 2bar skal den ha 20 med bensin, om du da setter p ådyser som åpner mer, høyner bensintrykk med BTR, og større pumpe som greier holde trykke selv om de nye større dysene slipper ut mer, da får du feil forhold på tomgang.. så det jeg vil frem til, om du ikke vil ha datasprut, tilleggssrut! + - og en trykkslange, så er det bare strøm og bensin til ekstradysa..så re du i boks

ja, han sitter jo også på just.btr..

 

men å "megatrimme" uten å ha kontroll på tenningen er vel kanskje ikke helt lurt, men man kan iallefall dra ut mer enn org. effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, han sitter jo også på just.btr..

 

men å "megatrimme" uten å ha kontroll på tenningen er vel kanskje ikke helt lurt, men man kan iallefall dra ut mer enn org. effekt.

 

hmm.. så jeg børr ikkje ha på større dyser da? ikkje bensinpompe heller? det vill ikkje hjelpe? må eventuelt kjøpe datasprut og? det er gjort en del med motoren sjø.. men det stopper i sprute.. skulle hatt 940 sprute.. tru va ett sånn sprut hadde kostet meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. så jeg børr ikkje ha på større dyser da? ikkje bensinpompe heller? det vill ikkje hjelpe? må eventuelt kjøpe datasprut og? det er gjort en del med motoren sjø.. men det stopper i sprute.. skulle hatt 940 sprute.. tru va ett sånn sprut hadde kostet meg??

 

Eg ville heller fått tak i billig datasprut enn å kødda med LH-sprut når du skal ha såpass med hk, da har du mulighet til å trimme videre når 350hk blir for lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikkje sette på større dyser uten å gjøre noe med styreenheten, da blir det krøll. Men vist du fortsatt skal prøve må du vere sikker på att du får riktig dyse type, lav ohm eller høy ohm. ellers kan det bli dyrt.

 

kan sette på større dyser på org. enhet jo.. MEN

arealet på lmm må økes like mye i % som du øker dysestørrelsen i %.

de dysene jeg har kjørte jeg med 3,2" lmm på og det funka med lh2.4.

 

den msd pumpa var ikke akkurat en versting, kjøp bosch 053 pumpe. den koster (kosta) 2000,- hos krb.

 

 

lh 2.4 funker opp til 300.. med rette chipper og rett oppsett ellers på motoren.

går også lenger men da må vel mapping osv til..

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan sette på større dyser på org. enhet jo.. MEN

arealet på lmm må økes like mye i % som du øker dysestørrelsen i %.

de dysene jeg har kjørte jeg med 3,2" lmm på og det funka med lh2.4.

 

den msd pumpa var ikke akkurat en versting, kjøp bosch 053 pumpe. den koster (kosta) 2000,- hos krb.

 

 

lh 2.4 funker opp til 300.. med rette chipper og rett oppsett ellers på motoren.

går også lenger men da må vel mapping osv til..

 

Hadde han hatt LH, men han har vel motronic, med luft MENGDE måler, (med klaff) ikkje MASSE måler som på LH. Men det går kansje på motronoc og? Har ikkje vert borti det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår