Gå til innhold

Info om konkurransen 2 september hos Bilradiospesialisten AS i Trondheim

Ranger emnet

Tor Steinar Aamodt

Anbefalte innlegg

jeg tjener faktisk over 2db på å kjøre i klipping. du tjener db på det, men taper suber veldig fort. er derfor få gjør det, ikke fordi de ikke tjener db på det.

behøver ikke scope, for jeg Vet når forsterkeren klipper, men kjører den uansett i klipping for høyere spl.

hadde jeg hatt en forsterker pr. sub kanskje, så hadde jeg ikke behøvd det. men det har jeg ikke... hehe :P

hmmm... hvordan vet du at forsterkeren klipper..(har du lampe som angir det).? lukter du det ???eller skjønner du det etter at du har svidd elementet ditt....???? jeg spiller høyest når det ikke klipper.....:thumb

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... hvordan vet du at forsterkeren klipper..(har du lampe som angir det).? lukter du det ???eller skjønner du det etter at du har svidd elementet ditt....???? jeg spiller høyest når det ikke klipper.....:thumb

Samme her, har til gode å se at en sub som spiller høyt i klipping.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har både en clip-lampe på forsterkeren som varsler, og jeg har ører (selv om de kanskje ikke fungerer opptimalt lenger, hehe).

hører med en gang når det klipper. har også gjort en blindtest med scope tilkoblet, og hørte det med en gang selv om det bare var så vidt tegn til klipping på scopet. er veldig lett å høre med et test-signal som regel. var dog vanskligere å høre på blaupunkt subene jeg har nå, men absolutt ikke noe problem her heller.

de fleste øker med å kjøre forsterkerene i klipping, spørsmålet er hvor langt det kan presses før det begynner å gå nedover igjen. men vet også at det er noen som spiller lavere, som i ditt tilfelle.

kjører jeg det alt for langt inn i klipping, mister jeg db jeg også, men da skal det virkelig presses hardt, og jeg faller uansett aldri under det jeg spiller rett før klipping.

har nesten aldri hatt problemer med db-drag alene. så det er ikke her det stopper. problemet er at jeg pleier å kjøre rund å høre på 135-140db over tid, og gjerne spille veldig dyp bass ned mot 25Hz, og Det tar på elementene.

er hverken forsterker eller sub sin feil, sånn som zetec her prøver å si.

men han var vel heller ikke klar over hvordan jeg vanligvis missbruker annlegget på fritiden, hehe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider