Gå til innhold

Golf 4 motor i Golf 3

Ranger emnet

lars y

Anbefalte innlegg

Hei, har en 94-mod Golf3 GT(forgasser), motoren er nesten paj:P så må bytte ut denne.Det jeg lurte på var om noen hadde noe erfaring med å bytte motor fra firern til treern? finnes litt vassere motorer fra 4èrn ;) Det å bygge om en 4`er insprøjtning til forgasser er ikke noe problem, det jeg kan tenke meg er vel litt problemer med å få festa den nyere motoren?

Noen som har noen ideèr?

Mvh. Lars Ystrøm

97 Eclipse GSX

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en 94-mod Golf3 GT(forgasser), motoren er nesten paj:P så må bytte ut denne.Det jeg lurte på var om noen hadde noe erfaring med å bytte motor fra firern til treern? finnes litt vassere motorer fra 4èrn ;) Det å bygge om en 4`er insprøjtning til forgasser er ikke noe problem, det jeg kan tenke meg er vel litt problemer med å få festa den nyere motoren?

Noen som har noen ideèr?

Mvh. Lars Ystrøm

1: Du har ikke forgasser motor, du har Monopoint innsprut..

2: Du kan bruke uansett motor fra Golf4..

3: Du må bytte travers o.l. hvis du skal øke antall sylindre på motor..

4: Du må bytte ut ledningsnett uansett, vet ikke hvor mye av sensorer som er likt, men både Golf3 og 4 har f,eks ikke kabel til speedometer osv, så greit sånn..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kom jo en spesialutgave av golf 4 gti som skulle ha 200hk orginalt. trur det var 2liter. arester meg hvis jeg tar feil:)

Ingen spesialmodeller hadde 2,0 motor, 115hk var maks på Golf4 med 2,0 bensin. Spesial utgaver av GTi derimot kom med opp til 180hk, dette på en 1,8 20v turbomotor, og 170hk på GTI V5 sugemotor..

Trenger styreboksen (cpu`en) til den nye motoren da?...

Jepp, denne samt alle sensorer og kabler trenger du.

Hvis dine Engelskkunnskaper er ok så kan du lese mer om motorbytter på http://www.vwvortex.com, under kategorien Golf/Jetta III:)

Sjekk ut http://www.doppel-wobber.de for div. info om motor osv..:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VR6 2,8 eller 2,9.. :)

2,8 er vel 174hk og 2,9 er vel 190. Blir det for lite kjøper du snurre i tillegg, da vipper du vel glatt 200.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VR6 2,8 eller 2,9.. :)

2,8 er vel 174hk og 2,9 er vel 190. Blir det for lite kjøper du snurre i tillegg, da vipper du vel glatt 200.. :)

Runder nok langt over 200 med snurre på Vr6, men det er både veldig dyrt og veldig mye jobb om det skal holde!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fonni en 2 liters 16ventilers gti motor(golf 3, 97mod) på bildelsbasen.se! :D, noen her som vet hvor mange gamp den inneholder? Kanskje jeg skal sette en liten turbo på den :)

Høres dette ut som en bra idè?

Dette høres veldig lurt ut :thumb

Personlig ville jeg nok faktisk foretrukket GTI 16V fremfor VR6, nettopp pga at GTI 16V er en mye mer elegant motor som er mye lettere og rett og slett mer elegant altså :hmmmmmmmmm:

Men ting som VR6 har som GTI ikke har er vel en del råere lyd fra motor pluss at den har mye bedre bunndrag pga høyt motorvolum :hmmmmmmmmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

yeah!,"kremt": bare å sette på et chwært blås for lydens skyld og så sette på en kompressor for bånndrag ;P hehe.Pluss att har hørt det er et helvet å få inn en vr6 motor i en golf som er beregna til en 1.8... men, kanskje litt off topic, men ang. den turboen som jeg har tenkt å sette på 2litern...hvor får jeg kjøpt sånt? og ca hvor mye må jeg betale for en slik en?...

97 Eclipse GSX

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider