vw-vegard Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Du skal altså bygge om en Golf III til gti 16v turbo, og du vet ikke om noen butikker som selger turbo? Bare jeg som synes det høres litt rart ut..? Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
STROSEK 911 Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Trenger litt mere enn kun turboen kan man si:wonder: Søk, les og lær! Siter Trond Gulbrandsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Det er ikke noe mindre jobb å sette inn en 2,0 16v enn å sette inn en Vr6motor, eneste forskjellen er at Vr6 motoren er marginalt større. Uansett hvilken av disse du velger så må du bytte girkasse, og jeg mener at disse to har samme girkasse. Du må bytte forstilling og bakstilling til et oppsett med 5x100 skiver foran og bak, tror bremsene er like på GTI 16v og Vr6. Ledningsnett må du uansett bytte, uavhengig av hvilken motor du velger, såfremst du ikke bestemmer deg for å bruke en forgassermotor:D Angående overladning så må du være klar over at det er ikke mye du kan ha av ladetrykk før det sliter på motoren, så skal du lage deg turbomotor så kan du liksågreit enten kjøpe en ferdig lavkomp. motor, eller bygge om f,eks en 2,0 16v med lavkomp. stempler. Hvilken turbo du skal bruke vet jeg ikke, men du kan finne mye fint brukt. Men, husk at du trenger ikke bare turbo, og du skal lete lenge hvis du finner noe som passer rett på for å si det slik, så forbered deg på sveising og tilpassing av deler fra andre motorer. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 GTI 16V tåler maks. 0,4 i ladetrykk med turbo, og org. innmat. Men du har uansett 210-220hk og kose deg med. Og det går VELDIG godt i en golf:) Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 vw-vegard: heheh, jeg er en visionær ;P neida, kan egentli ikke SÅ mye om trimming av bil. Men pappa derimot!, er han som pleier å stå og peke mens jeg skrur og gjør dritt jobben:P har lært utrolig mye sånn. Så det er jo han som kan dette og skal hjelpe meg med det når han har tid. Jeg syns det er utrolig gøy og lære å gjøre slike ting, pluss at det er gøy og kunne si at du har gjort det selv når folk spør om bilen din:) B.T.i: Den bilen jeg får den 2l 16v fra er komplett og det er alt av styreenhet for innsprøjtning og girkasse og for og bakstilling til salgs. jeg må bytte ut ledningsnettet, hva mer enn styreenheten omfatter dette? Og hvorfor må jeg bytte fram- og bakstilling? Selve motoren hadde jeg jo tenkt og fullt ut overhale (bytte div pumper og reg reim og pakninger og div andre slitedeler) da kan jeg jo bytte ut stemplene og toppen så den tåler litt turbotrykk ;) eller er det VELDI mye jobb å bytte det? ....og hvor fÅr jeg sånt fra? Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 hehe selvfølgelig. jeg var redd du bevegde deg på tynn is når du begynte å snakke om motorbytte, men hvis faren din har peil er det flott :) lykke til! Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.