Gå til innhold

Golf 4 motor i Golf 3

Ranger emnet


lars y

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe mindre jobb å sette inn en 2,0 16v enn å sette inn en Vr6motor, eneste forskjellen er at Vr6 motoren er marginalt større.

Uansett hvilken av disse du velger så må du bytte girkasse, og jeg mener at disse to har samme girkasse. Du må bytte forstilling og bakstilling til et oppsett med 5x100 skiver foran og bak, tror bremsene er like på GTI 16v og Vr6.

 

Ledningsnett må du uansett bytte, uavhengig av hvilken motor du velger, såfremst du ikke bestemmer deg for å bruke en forgassermotor:D

 

Angående overladning så må du være klar over at det er ikke mye du kan ha av ladetrykk før det sliter på motoren, så skal du lage deg turbomotor så kan du liksågreit enten kjøpe en ferdig lavkomp. motor, eller bygge om f,eks en 2,0 16v med lavkomp. stempler.

 

Hvilken turbo du skal bruke vet jeg ikke, men du kan finne mye fint brukt.

Men, husk at du trenger ikke bare turbo, og du skal lete lenge hvis du finner noe som passer rett på for å si det slik, så forbered deg på sveising og tilpassing av deler fra andre motorer.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vw-vegard:

heheh, jeg er en visionær ;P neida, kan egentli ikke SÅ mye om trimming av bil. Men pappa derimot!, er han som pleier å stå og peke mens jeg skrur og gjør dritt jobben:P har lært utrolig mye sånn. Så det er jo han som kan dette og skal hjelpe meg med det når han har tid. Jeg syns det er utrolig gøy og lære å gjøre slike ting, pluss at det er gøy og kunne si at du har gjort det selv når folk spør om bilen din:)

 

B.T.i:

Den bilen jeg får den 2l 16v fra er komplett og det er alt av styreenhet for innsprøjtning og girkasse og for og bakstilling til salgs. jeg må bytte ut ledningsnettet, hva mer enn styreenheten omfatter dette? Og hvorfor må jeg bytte fram- og bakstilling?

 

Selve motoren hadde jeg jo tenkt og fullt ut overhale (bytte div pumper og reg reim og pakninger og div andre slitedeler) da kan jeg jo bytte ut stemplene og toppen så den tåler litt turbotrykk ;) eller er det VELDI mye jobb å bytte det? ....og hvor fÅr jeg sånt fra?

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår