Gå til innhold

Noen som har testet denne "billig-sub`en"?

Ranger emnet

mexxor

Anbefalte innlegg

Heisann-

Leste en test på gidderikke.no i dag, og der hadde de testen forskjellige subwoofere. De hadde testet ganske mange, og den som kom desidert best ut i forhold til pris var denne magnat subben. Er det noen her som har erfaringer med denne? Var jo veldig rimelig egentlig.

Link:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317041

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.gidderikke.no/bilstereo.php#topic04

Bortsett fra at også gidderikke.no skriver "bassere" (når skal det ordet DØ?), var vel testene noe av det mest suppete jeg har lest. Nesten UNDER nivået til L&Bs korttester dette her..

Man kan da i det minste oppgi hva slags kasse elementet ble testet i, hva slags forsterker som ble brukt og hva slags bil som ble benyttet? :iconsm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XTC begynner å dra veldig på årene da...

var\er et veldig godt element men som sagt så husker jeg dette

elementet i lyd-sjappa da jeg var på byen som 8klassing (blir 21 i år)

men tror du får mer fra dette elementet en mange andre til den prisen,

husker jeg måtte ut med så mye for 3 år siden for mine Magnat Xpress

12" (minstemann til Magnat) og de spiller fremdeles ganske bra... (lurer på

hvem som har de nå:wonder: )

(kan være XTC krever en SMULE mindre kassevolum en Xpress for å yte max)

så min konklusjon er at de er av meget god årgang, skål! :???:

x:3xMazda 323BF (rest in pieces)

Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0 Turbo 1985 (til en gang jeg får tid...)

kjører daglig en cosmo-grønn og dau Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infinity KAPPA PERFECT12.1

Spesifikasjoner:

* 12", 350W RMS, 4ohm

* 18 - 150 Hz

* single voice coil.

Erfaringer:

Dette elementet er nesten klin lik KAPPA 120.3SE, forskjellen er at magneten er større og tåler mer effekt, karosseriet er også av aluminium. Så denne bassen gir litt ekstra enn KAPPA 120.3SE.

Konklusjon:

Denne koster omtrent dobbelt så mye som 120.3SE, selvom den kanskje ikke spiller dobbelt så bra. Men om man vil ha mer lyd og noe som tåler mer, og har noe mer penger og rutte med, så er denne bassen knallgod!

NOK 3195,-

Ja vel ? Denne subben solgte jeg vel i 2-3 år til 1990,-

så gidderikke folka gidder vel ikke sjekke opp hva som er veil priser skjønner jeg, hehe...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann-

Leste en test på gidderikke.no i dag, og der hadde de testen forskjellige subwoofere. De hadde testet ganske mange, og den som kom desidert best ut i forhold til pris var denne magnat subben. Er det noen her som har erfaringer med denne? Var jo veldig rimelig egentlig.

Link:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317041

Takk for alle svar :)

Magnat er ett kjent merke, så du må nesten bare regne med at den spiller så bra som den koster.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei og hå, her er svar fra gidderikke.no-mannen selv:p Når det angår de "testene" som ligger på siden min, så står det at det er en "oversikt" over hva jeg har hatt. Jeg selv har testet de skikkelig før jeg skrev om de, men det står ingenting om at dette er noen seriøs test, dette er kun basert på erfaringer som jeg har skrevet ned. Dessuten syns jeg "bassere" er et morsomt ord;o)

Men til saken, Magnaten ble testet på DLS A6 (monoblokk) og Alpine CDA-9815RB (headunit). Magnaten var plassert i en bassreflekskasse som hadde riktig størrelse. Er for lenge siden jeg hadde den, så jeg har glømt måla. Når det gjelder bassere(hehe) fra Magnat, så virker det som det generelt er lite oppdateringer hos de, men hva spiller det for noen rolle om basselementene er gamle? De spiller jo som faen fortsatt, og nye gamle elementer, er det fortsatt like gode:p

Magnat er uansett ikke et dårlig kjøp;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider